Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   scheren - enquete (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=311032)

Pedro Hermano 16-12-2002 22:47

scheren - enquete

Een vraag aan de mensen van dit forum: hoe scheren jullie je? Elektrisch of toch liever nat (d.w.z. met een handbediend scheermesje onder de douche)? Ik geef persoonlijk de voorkeur aan nat scheren, want het resultaat is beter (gladder). Maar hoe zit het met jullie?

P.S. Deze vraag geldt zowel voor scheren van gezichtshaar bij mannen, als voor scheren van beenhaar enz. bij vrouwen.

Super Vegeta 17-12-2002 00:15

Citaat:

Pedro Hermano schreef:
Een vraag aan de mensen van dit forum: hoe scheren jullie je? Elektrisch of toch liever nat (d.w.z. met een handbediend scheermesje onder de douche)? Ik geef persoonlijk de voorkeur aan nat scheren, want het resultaat is beter (gladder). Maar hoe zit het met jullie?

P.S. Deze vraag geldt zowel voor scheren van gezichtshaar bij mannen, als voor scheren van beenhaar enz. bij vrouwen.

Mag het ook een mesje zijn?? Dat doe ik liever, dat sneller, je verveelt je niet en het is volgens mij dan ook gladder, niet dat effect lang resultaat heeft maar het is wat.

Arenda 17-12-2002 04:09

Scheermesje, nat en dus met schuim (fluorescent blauw :D )
bevalt me voor geen meter, tis nooit glad, bah :( of ik moet gewoon leren scheren. (Tgaat niet over been haar, want daar heb ik niet echt veel van :P)

N*A*Shezbaernon.temp 17-12-2002 05:55

Citaat:

sweetsterretje schreef:
Scheermesje, nat en dus met schuim

Marshall 17-12-2002 07:25

Citaat:

sweetsterretje schreef:
Scheermesje, nat en dus met schuim (fluorescent blauw :D )
bevalt me voor geen meter, tis nooit glad, bah :( of ik moet gewoon leren scheren. (Tgaat niet over been haar, want daar heb ik niet echt veel van :P)

waar gaat t dan over :P

Quiana 17-12-2002 15:36

Hm, nu smeer ik een hele lading nivea soft
op mn benen, en ga er dan met een gewoon
mesje overheen..
Krijg een nogal geïrriteerde huid van scheerschuim. :s

Ik 17-12-2002 15:40

Citaat:

Pedro Hermano schreef:

elektrisch. Als ik een nieuw apparaat nodig heb, dan zal ik waarschijnlijk zo'n elektrische van philips gebruiken, met zo'n gel functie oid

Vogelvrij 17-12-2002 17:38

Ja, ik ook onder de douche, nat, scheermesje, schuim........ Bevalt me best goed, is glad, is handig en het bloed vloeit gelijk het putje in:)

ekki 17-12-2002 18:40

/me: nat

Balance 17-12-2002 19:40

Citaat:

Monrath schreef:
... en het bloed vloeit gelijk het putje in:)
:confused: Das toch niet echt de bedoeling? :eek:

Maar goed, ik scheer me het liefst met een ladyshaver

KrizzZzZZzzjE :P 17-12-2002 20:13

Ik scheer alles met scheermes, zonder schuim wel te verstaan.

rodina 17-12-2002 20:31

Citaat:

KrizzZzZZzzjE :P schreef:
Ik scheer alles met scheermes, zonder schuim wel te verstaan.
Dan krijg je ongelofelijk droge benen, wondjes etc, toch? iig ik wel, echt dat werkt voor geen meter

Screenager 18-12-2002 10:46

Elektrisch als ik haast heb, bijna altijd dus :p
Maar als het ff kan nat, met schuim (niet onder de douche, dan kan ik niet zien wat ik doe..heeft bij mij een bloederig resultaat ;)).. is veeeeel gladder dan :)

Ik 18-12-2002 10:52

Wat mij opvalt is dat iedereen hier zegt dat niet-electrisch veel gladder is dan electrisch. Ik scheer elektisch, maar het wordt altijd echt superglad (als ik het goed doe dan). Dus misschien gebruik je dan wel geen goed apparaat.

...of heeft iedereen hier van die keiharde stoppels?

RoSaLiNi 19-12-2002 18:19

(Roos)

Scheermesje en scheerschuim, nat dus. Gaat lekker snel en maakt niet zo'n herrie.

p-chez 19-12-2002 21:37

Electrisch.

MegaManX 19-12-2002 21:38

droog..dus met een scheerapparaat van philips 3 koppen :)

3rd Rock 19-12-2002 22:15

electrisch. en ik haaaaaaaaaaat scheren!

Daron 20-12-2002 13:46

Scheerde me eerst elektrisch, maar tegenwoordig nat: mijn huid is dan veel minder geiriteerd. Echt glad is met allebei lastig...

RoSaLiNi 22-12-2002 14:58

(roos)

Ik gebruik trouwens een mesje van Venus of Mach3 (mach3 is gladder, maar je maakt ook sneller wondjes)

Denise84 22-12-2002 15:07

onder de douche, met bosbessenscheerschuim :) met een scheermesje van Venus.

Als ik echt geen tijd heb en het is maar om een beetje snel bij te werken, dan een ladyshave, maar dat komt practisch nooit meer voor.

Wuzzelez 22-12-2002 15:26

Ik scheer me altijd met een mesje (heb ook scheerapparaat) en niet onder de douche. En wat betreft de tijd die je nodig hebt, verschilt bij mij niets.(gewoon een kwestie van vaak doen, snelheid kom vanzelf)

Justice 22-12-2002 17:03

Als ik lang vrij heb scheer ik me niet... lekker de baardaap uithangen! :D

Maar ik ben lui, en als je lui bent dan doe je het... met stroom!
(Toegeven, met mesje is veel gladder!)

Pebbles 22-12-2002 19:23

Met een scheermesje en schuim.. alleen krijg ik heel snel bultjes daarvan, zeker als ik meer dan twee keer met dat mesje over dezelfde plaats ga.. ik heb nu ook zoown creme gekocht, van Veet.. ben benieuwd of dat een beetje werkt.. is waarschijnlijk wel minder pijnlijk :)

Lissel 22-12-2002 20:41

Ik heb een electrisch epileer apparaatje.
Lijkt wel pijnlijk, maar vaker je het gebruikt hoe minder pijn het doet en ze komen minder, lichter en minder snel terug!

Love, Lis

Vice 22-12-2002 20:43

Ik scheer niet :D

nare man 23-12-2002 00:36

Citaat:

Denise84 schreef:
onder de douche, met bosbessenscheerschuim :) met een scheermesje van Venus.
*zwijmelt weg bij de gedachte*

Ikzelf sinds een tijdje weer nat...namelijk met Gilette Mach3. Perfect systeem, beter dan de Philishave en Sensor Excel die ik hiervoor heb gebruikt.

Justice 23-12-2002 20:58

Citaat:

nare man schreef:
Ikzelf sinds een tijdje weer nat...namelijk met Gilette Mach3. Perfect systeem, beter dan de Philishave en Sensor Excel die ik hiervoor heb gebruikt.
Idd, als moi niet lui is gebruikt hij dezelfde setup! De Gilette Mach III is gewoon een goed mesje!

Yolcu 23-12-2002 21:57

Nat. Onder de douche. Af en toe met scheerschuim, het liefst dan de bosbessen-variant :) Owja, en ik scheer met een Venus-mesje. Waarom? Omdat ik dat fijner vind dan elektrisch, elektrisch maakt lawaai en gaat (naar mijn idee) minder snel. Daarbij douche ik graag lang, dus heb ik altijd tijd om even alles bij te scheren. Als ik naast het lange douchen ook nog eens tijd zou moeten besteden aan scheren met een ladyshave, zou dat onhandig zijn. En ik scheer me gewoon liever onder de douche. :D

DarkCat 24-12-2002 13:23

Mn oksels scheer ik elke ochtend met een droog scheermesje (zo'n vrouwen wegwerp ding met speciale verzorgstrip blablabla).. nooit ergens last van.
Mn bikinilijn scheer ik ook (stom woord, bikinilijn).
Mn benen gaan zo eens in de twee weken onder het epileerapparaat.. lekker makkelijk.. en pijn is best uit te houden :p
Ik wil mn benen ook nog weleens nat scheren, maar das zo'n gedoe en het geeft stoppeltjes..

Een vriend van me knipt zijn baardgroei altijd vlak boven de huid weg omdat ie scheren haat.. is dat handig?

Cat

Destrøyer 24-12-2002 13:30

electrisch scheer ik m'n snorgroei weg, de rest laat ik gewoon lekker groeien waardoor ik er als een "halve wilde" uitzie (aldus mensen uit mijn omgeving)

Ninnoc 27-12-2002 00:06

onder de douche -nat dus- met mach 3, ik snap trouwens niet waarom ze allemaal van die speciale mesjes voor vrouwen hebben, kan iemand dat uitleggen?? mach 3 werkt het beste ook als je meisje bent dus waarom maken ze dan venus ed en niet gewoon unisex

Droyd 28-12-2002 19:48

Scheerde met mesje, zonder schuim...snel, maar af en toe bloederig, in 1 min 30 was ik ook klaar :D en glad...na een eind bloed het zelfs niet meer, huid kan er tegen

Nu zijn de mesjes op en neem ik een scheerapparaat...wel een traag rotding dat, en ook niet ongeloofelijk glad

poecilotheria 28-12-2002 20:02

Citaat:

benchMarc schreef:
handbediend en met schuim.
Mach3 schopt kont http://images.tweakers.net/forum/smileys/worshippy.gif

(y) maar doordeweeks als ik weinig tijd heb dan pak ik mooi de electrische van mijn vader hehe

Q 28-12-2002 20:41

Scheermes geeft prettiger resultaat, maar ik doe dus altijd electrische. Dat gaat een stuk sneller en is een stuk goedkoper... en aangezien het nogal snel groeit zou me dat aardig wat scheerschuim en mesjes gaan kosten.

damaetas 29-12-2002 09:49

water scheerschuim mesje :D das gewoon lollig/wollig en daarna wollen rok aandoen: mmmmmmmmzacht ;)

lareno 29-12-2002 10:56

Ik epileer m'n benen met de electrische satinelle epilator van Philips. De eerste paar keer doet het een beetje pijn, maar daarna helemaal niet meer. En de haartjes blijven veel langer weg...

Studentje 30-12-2002 14:07

Over het algemeen droog, omdat het sneller gaat en mijn huid dat prettiger vindt. Maar zo af en toe scheer ik me nat, aangezien dat een lekker fris gevoel geeft. Dat gebeurt dan met een mach3 apparaat, nivea scheergel en nivea aftershave met die twee laagjes.

Dusjcrib 30-12-2002 14:21

hmz.. droog met de hand, mn oksels dan.. de rest nat onder de douche

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.