![]() |
Videokaart opvoeren...
Ik had gehoord dat het mogelijk is om je videokaart op te voeren. Weet iemand hoe (en of het mogelijk is) je een Asus AGP DDR64/V6800 kunt opvoeren?
|
waarom zou je hem ingodsnaam opvoeren ?
alles is optevoeren maar ik denk dat het vrij slecht voor je kaart is omdat hij ook al zo warm word, word hij helemaal warm als je hem opvoert |
Moet je ff op een site kijken van een gebruikers-community van die kaart...(zoals bv bij Matrox de Matrox Users Community). Grote kans dat je daar een hele rits utilities aantreft. In zo'n geval kun je dan dus vaak de kloksnelheid van de core en het geheugen regelen en ook nog wat andere features van het geheugen (latencies enz.)
|
Citaat:
bdw, ik kan mijn GeForce II MX (Hercules) gewoon fijn zo op 205/205 (core/memspeed) laten draaien, terwijl 175/183 de normale snelheid is.. zonder extra koeling.. |
|
kan zeker, maar aangezien dit een GeForce DDR is heeft het niet veel zin, die krijg je niet veel hoger
|
Ik zit dus eigenlijk met het volgende probleem. Ik heb een Haupage TV-kaart gekocht. Dit in samenhang met een 1GHZ AMD, 512 MB RAM, ABIT KT7 Pro-A (geloof ik), 2x HD 7200 (voor Win2k en video opslag) en een vrij oude Compaq 17” 60 HZ. Nu kan ik wel video opnemen van de TV, maar niet groter dan half het formaat. Op het moment dat ik vol formaat ga opnemen dan krijg ik scanlines, alsof het beeld niet snel genoeg verfrist wordt. Ik kan wel gewoon full-screen TV kijken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen (eventueel hardwarematig)?
O, dit wil ik er nog even aan toe voegen. Met WinAmp kun je toch een venster openen die de framerate toont…. Nou zit die framerate op 25…volgens mij is dat wat laag voor de hardware die ik heb. Verder kan ik ook geen Visual Plugin met een volledig beeldscherm bekijken (gaat traaaaaaaggggg…) Een vriend van me heeft een veel minder zware configuratie (lees half zo zwaar) en die kan dit wel gewoon…. [Dit bericht is aangepast door jungle_brother (29-10-2001).] |
Met TweakAll kan je je videokaart opvoeren, ik heb nu net een 32Mb TNT2 gekocht, draait lekker, ik wil het risico niet oplopen om hem op te voeren en kapot te maken, maar met TweakAll moet je hem kunnen opvoeren
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet nie welke 't kan, maar de Hauppauge series kunnen 't geen van allen
|
Citaat:
En probeer maar eens de nieuwste drivers te downloaden de 21.xx het preciese nummer weet ik niet meer. |
Citaat:
je hebt er nu toch één... ga je toch geen nieuwe meer kopen.. btw.. kwaliteit van tv is gewoon bar slecht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45. |