Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   hoofdpijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=311420)

shithead 17-12-2002 13:25

hoofdpijn

ik heb de laatste tijd heel veel last van hoofdpijn... een soort van steken bij mijn slapen... me ma denk dat ik een bril moet, maar dan krijg je toch niet van die steken???
iemand hier ook last van? laat t ff weten!

Órelindë 17-12-2002 13:36

ik zou het je niet durven vertellen, maar ik denk dat je beter even raad kan vragen aan je huisarts...

Quiana 17-12-2002 15:18

Volgens mij kan dat wel als je lang
met mindere ogen loopt..
Maar steken, dat is toch ook bij migraine?
Naja, weet het niet,
k zou naar de huisarts gaan als het niet over gaat..

nogwatjuh 17-12-2002 16:03

nee das nie bji migraine, bij migraine heb je zeurende hoofdpijn..
k denk niet dat je een bril hoeft, maar ik zou gewoon ffe paar weekjes afwachten, bijhouden wanneer je het hebt en drna naar de huisarts drmee gaan

N*A*Shezbaernon.temp 17-12-2002 16:20

Je kunt wel hoofdpijn krijgen wanneer je met slechte ogen rondloopt ... maar of het DIT soort hoofdpijn is zou ik niet weten.

Jij-Jij 17-12-2002 16:30

Steken bij het slapen?
Hmm...

Ik heb dit ook gehad,
veel hoofdpijn,
af en toe steken in mijn hoofd,
maar het ging gewoon weer over toen ik meer ging slapen en toen het weer lente werd
de winter kan een hele broedplaats hebben aangelegd in j ehoofd hoor :D

shithead 18-12-2002 15:17

slechte ogen heb ik niet dus daar kan het niet aan liggen, maar een vriendin van me heeft ook een bril voor dr hoofdpijn en me ma dacht dus dat ik dat misschien ook moet...
ik loop er iig al ff mee dus ga in de vakantie maar es ff langs de dokter...

toch bedankt allemaal :)

Djooois 21-12-2002 21:05

Misschien voorhoofdholtontsteking..
heb ik ook gehad, heel de tijd van die steken en t leek net of mn hoofd ging ontploffen

Balance 21-12-2002 21:12

als je langs de dokter gaat (wat ik wel aan zou raden):
houdt van te voren een soort dagboekje bij waarin je opschrijft wanneer je hoofdpijn hebt, hoeveel en waar die hoofdpijn precies zit.

Ik werd namelijk met die opdracht weggestuurt toen ik met dezelfde klachten naar de dokter ging en eigenlijk was ik nog niet veel wijzer geworden...

K-Cobain 22-12-2002 01:40

Ik heb volgens mij hetzelfde, maar ik heb het al sinds groep 6 ofzo en ik sta er vaak niet eens meer bij stil.
Vorig jaar ben ik naar de huisarts geweest en toen ben ik naar de opticien, het laboratorium bloed prikken en uhm... nog iets doorverwezen. Ik had + of - 0.75 en hij vertelde me dat het dus nog niet dringend was om een bril te nemen. Ik had ook geen suikerziekte (aangezien er nog meer 'problemen' waren) en daarna zijn er andere dingen geweest waar ik me op heb moeten concentreren en ben ik helemaal vergeten om terug te komen bij mijn huisarts. Ik heb het daarna dus weer gewoon gehad en vaak is bij mij het enige wat helpt slapen. Alleen slapen, geen paracetamol of wat. Echt heel vervelend, want het doet gewoon pijn en soms word ik ook nog misselijk. Vaak had ik dan SO's ofzoiets de volgende dag op school en dan kwam ik weer aan met mijn verhaal: "Ik had hoofdpijn." ...
Ik weet dus verder niet wat het is en zit er wel mee.

RoSaLiNi 22-12-2002 14:53

(roos)

Ja, wanneer je bijziend bent, en dus niet goed kan zien in de verte, moet je je ogen de hele dag inspannen om scherp te blijven zien. Dit kan inderdaad leiden tot steken bij de slapen.

Mijn advies: even bij de opticien gaan voor een oogtest. Is gratis.

shithead 23-12-2002 18:54

Citaat:

Djooois schreef:
Misschien voorhoofdholtontsteking..
heb ik ook gehad, heel de tijd van die steken en t leek net of mn hoofd ging ontploffen

nee dat is het niet want dat heb ik een tijd geleden gehad en t voelt veel anders...

ik ben nog niet naar de dokter geweest, maar ga ik wel heen..

bedankt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.