![]() |
Ik liet hem hangen
Zijn hoofd stil gebogen
zat hij zachtjes op de rand van een brug, een hoge. Om zijn nek een koord gebonden aan de railing en woede in zijn ogen. Zijn armen naar mij uitgestrekt vormde hij met zijn mond: trut. Ik wankelde, hij viel. In het donker vielen tranen, vormden plassen in het niets. Snel verdwenen ging ik weg. Ik liet hem hangen. |
Zozo Anneee'tje, niet slecht hoor.
Maaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr: ik zou ook de punten (.) gebruiken achter elke 3e regel. Dit om het gedicht nog duidelijker over te laten komen. en misschien achter mond een dubbele punt (vormde hij met zijn mond: trut). 't zijn slechts suggesties :D. Over 'ik wankelde, hij viel': Goed. Zeer goed, moet je niet verbeteren, denk ik. Maar toen ik het las, maakte ik er (onbewust?) meteen 'ik wankelde en hij viel maar net' van...en daarna 'Toen ik wankelde, viel hij'. Bizar raar. De laatste 3 regels zijn van zeer hoge poetische kwaliteit, zeer goed neergezet. Het is weer eens wat anders dan zo'n liefdesgedichtje he? Vooooooral dooooooooooorgaan. ;) |
Citaat:
armen in de lucht de tranen op haar wangen glijden dieper naar de grond over de rand laat ze zich hangen weldra toch een hoofdstuk afgerond stilletjes dwaalt haar geest naar beneden lichaam en geest zijn nooit echt een geweest maar daarnet is haar geest echt uit haar leven gegleden met alle pijn nog in de hand blijft het stoffelijke staren en hoopt dat de wederhelft nu in rust kan bedaren De geest in vrij Kon het al een tijd niet meer aan het kwam tot beseffen er alleen voor te staan en gaf het op het was verloren niemand zag het of trachtte te begrijpen pijn had de overmacht niemand zou het horen nu was het te laat ik sta beneden alleen in de koude wind te staren naar men lichaam naar dat levenloze kind want ik ben uit men lichaam gegleden Maar nu naar jouw gedicht: Ik vind het eenrare vorm hebben, maar wel leuk. Het is een keer anders dan anders en in dit geval niet negatief. Ik kan misschien dom zijn met mijn vraag maar wat is Zijn armen naar mij uitgestrekt vormde hij met zijn mond trut Ik wil gewoon over je einde kwijt dat dit je gedicht goed maakt, de delen daarvoor vond ik wel ok maar niet echt super imho. Maar je einde maakt de sfeer lekker af :) |
Met de laatste 3 regels bedoel ik eigenlijk het begin van het laatste couplet met 3 regels. (dus deze 3:
In het donker vielen tranen vormden plassen in het niets snel verdwenen ging ik weg ). maar dat had je vast wel door :o. ik zeg het meer zodat we later geen gedonder krijgen met de logistieke statistieken. :D |
Citaat:
4 coupletten met 3 regels en een slotregel is volgens mij in de Nederlandse literatuur niet zo raar. Misschien vind je het een rare inhoud hebben? Dat kan, dat dan weer wel. :D ps: nog meegedaan aan een dictee'tje? :o |
Citaat:
Citaat:
|
Wow ik vond het best wel rillingen
opzich vond ik het gedicht niet super qua stijl, al ist wel origineel ik vond vooral de zin met zijn mond vormde hij het woord trut er uit springen (vandaar de rilling?) en idd die laatste 3 regels doenet m wel mooi stukje! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
@ murwari: (sorry dat ik niet eerder reageerde): jouw gedicht is ook mooi, ik kende het al geloof ik, maar ik denk dat de betekenis toch wel anders is. |
Tja verder niet veel bijzonders aan toe te voegen. Je gebruikt geen moeilijke woorden, maar toch zo bijzonder beschreven, Mooi.
|
mooi hoor. ik hou van onverwachte, wrede eindes.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49. |