![]() |
Bouw van een ti naar pc linkkabeltje
Wie hebben er al eens een linkkabel gemaakt om je Ti(83) aan je pc te koppelen?? Ik heb dit ook al gedaan, maar het verzenden lijkt niet te lukken(geen enkele vorm van communicatie trouwens). Is er een probleem dat vaak opduikt en waar een simpele oplossing voor is??
naja, k check de hele boel nog maar eens... greetz, IvoS --Programmers all over the world are tryin' to create better foolproof programs, the universe is always tryin' to create better fools, so far, the universe is winning...-- |
Citaat:
Ik heb er een gemaakt die het prima doet... Wat voor 1 heb jij er? parallel/seriëel ? En heb je wel de juiste software? |
Ik heb een seriële 9 pins kabel, en ik gebruik Tigraplink(in blacklinkcable mode). Het ledje op de schakeling brand wel, dus het zou aan Tigraphlink kunnen liggen, maar het zou moeten werken...
Greetz, IvoS |
Ik heb hetzelfde probleem.
Ook een seriele. Als ik m aansluit brand het ledje wel alleen ik kan idd ook nix verzenden en/of ontvangen. Ik heb het ook al met verschillende programmas geprobeerd. |
Citaat:
de stereo plug is ni het zelfde als ti-83 plug. daardoor ken miscommunicatie optrede ofzow. |
Citaat:
ik heb een TI-83 kabeltje stukgeknipt voor m'n PC-TI83 kabel http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Leuk dat er een topic verschijnt over dit omderwerp! Ik ben momenteel een helpfunctie aan het maken bij het GR-onderdeel van scholieren.com Waarschijnlijk ga ik vandaag wel iets online zetten. Dus check:
huiswerk.scholieren.com/rekenmachine De meeste stereo-plugjes zijn te breed en passen niet in je TI. Misshcien kan je hemn ene beetje afschaven? zodat ie er wel in past. Een andere oplossing heeft bulbanos bedacht. Hij zet gewoon een vrouwelijke plufg aan het uiteinde van zijn kabel. Als laatste streekt hij dan een gewoon linkkabeltje tussen die vrouwelijke connector van zijn PC-kabel en zijn rekenmachine. Slim toch?! Binnen een paar weken komt er ook een artikel online over het bouwen van zo'n kabel. |
das mooi spikie! Er zijn al wel engelstalige instructies over het maken van een linkcable, maar nog geen uitgebreide NLtalige.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05. |