![]() |
Netwerk probleem
Ik heb een netwerk van 3 computers. Met elkaar verbonden via een switch. Internetten werkt op alle computers prima. Ook lekker snel. Maar nu heb ik een ander probleem. Op elke computer heb ik ook ingesteld dat ze de harde schijven en printers moeten delen. (Jaja, met een wachtwoord). Als ik nu vanaf een willekeurige computer toegang wil hebben tot een harde schijf dan lukt dit wel maar heeeeeeeeel erg langzaam. Wat kan het probleem zijn?
|
Het is klote om te zeggen: Maar heb je al geprobeerd om alles te de-installeren, en alles opnieuw te installeren?
|
file en printersharing is bij mijn weten nooit zo snel geweest
|
welke besturingssystemen draaien op die machines. Wat ik zelf hier wel merk is dat als je een win2k bak met een win9x bak shared dat het soms vet traag gaat. Kweet hier ook ff geen oplossing voor.
Het zou ook kunnen dat je bekabeling een beetje brak is. Zodat er veel storing op de lijn zit. Daarom kan het zijn dat ie geen hoge snelheden aankan. |
nope, op beide draait millenium volledige editie, daar kan het niet aan liggen.
|
coax of UTPcat5, heb je een firewall?
|
Citaat:
|
Citaat:
Of bedoel je soms als je COAX in je netwerk gebruikt kan je geen switch gebruiken??? [Dit bericht is aangepast door ASSOCIATES (17-11-2001).] |
Waarom moet je me ook niet vragen maar bij coax is het gewoon niet nodig. Op school gebruiken ze ook meestal coax omdat ze dan niet zoveel kabels hoeven te trekken. Er lopen bij ons in het computerlokaal maar een paar kabels waartussen koppelstukken zitten die naar de pc gaan. werkt prima. Ze zijn wel bezig met het overzetten naar UTP kabels, de coaxkabels werden telkens gesloopt....
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09. |