![]() |
Hoe kan dit ??
Mischien vrij simpel hoor
Ik heb gisteren een nieuwe hd in me bak gehangen en windows en al die shit eropnieuw op maar als ik mp3 luister via winamp gewoon dan hakkelt het als de pest als ik bijv netschaap ofzo start of gewoon ff naar deze computer gaat Waar licht dit aan ?? want het is namenlijk Super irritant bijv nu werkt het gewoon omdat ik aan het typen ben en aan me pc kan het ook niet liggen want hiervoor deed hij het gewoon mischien iets anders instellen ofzo? alvast thx... |
DMA op de HD aanzetten ? daar lag het bij mij ook aan.
|
hoe ??
|
Rechtsklikken op "Deze Computer", kies "Eigenschappen", selecteer tabblad "Apparaatbeheer", zoek je Harddisk op, klik op "Eigenschappen", kies tabblad "Eigenschappen", vink "DMA" aan, klik op "OK", klik op "OK".
Dat was het. Wtf heeft Bill Gates btw met "Eigenschappen"?? http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif |
koel het is weg http://forum.scholieren.com/smile.gif
thx maar er stond het kan iets met je nieuwe hardware verkloote ofzo ?? |
niet dus het is er dus nog gewoon....
|
Check eens of DMA nogsteeds aangevinkt is.
|
Hey is het erg als DMA uitstaat??
want bij mij staat ie uit maar ik heb geen klachten ofzo?? gaat ie sneller als ik aanzet, of moet ik hem gewoon uitlaten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Lezen is ook een vak. Het wil gewoon zeggen dat je niet zomaar DMA moet aankruisen bij apparaten waarbij het niet werkt, anders kun je gedonder krijgen, maar heus niet dat spul kapot gaat ofzo. In de meeste gevallen betekent dat, dat-ie weer terugspringt naar non-DMA mode. http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
n00b. |
Citaat:
DMA wil zeggen dat de HD zelf de data rechtstreeks in het geheugen zet, zonder tussenkomst van de CPU. Als je DMA niet aanzet, moet de CPU zelf blok voor blok die data van de HD afhalen. Kost een hoop CPU-power, en die hebt je juist niet vrij beschikbaar als een programma data nodig heeft. Die waarschuwing is overigen alleen maar een indekking tegen risico's. Je kunt alleen in hele extreme gevallen (lees: ontzettend brakke hardware) iets beschadigen. |
het is nog steeds hoor
dus dat dma had geen nut |
Citaat:
ongeveer 6 mb/s nu staat ie aan -> ongeveer 21 mb/s |
Citaat:
laat maar je hebt boven vertelt wat het nut ervan is.. Citaat:
maar het gaat dus helemaal niet sneller ofzo.. |
ow ga nou niet over dat dma lullen
maar zeg ff hoe ik het oplos http://forum.scholieren.com/smile.gif |
DMA aan gaat dus wél sneller..
weet je wat je anders doet, mandaxter, eigenwijze hoop ellende, je benchmarkt zélf even je HD, eerst zónder DMA en dan mét.. kom je terug als je de getallen hebt? |
Citaat:
tentweende: moet je mij geen eigenwijze hoop ellende noemen want dat slaat nergens op. ik haalde mijn conclusie uit het antwoord van Chimera: Citaat:
want die zegt dat het niet sneller gaat. |
dus jij lult anderen na, als een kip zonder kop?
dan hetzelfde verhaal tegen chimera: draai zélf maar eens een benchmark mét en zónder DMA.. |
DMA
Direct Memory Access. Het volschrijven van werkgeheugen zonder tussenkomst van de processor. Een techniek om de snelheid van de fileserver te vergroten. De processor van de fileserver zendt parameters naar een speciaal integrated circuit (chip) die onafhankelijk van genoemde processor het gebruik van het intern geheugen bewaakt. Citaat:
|
Even mijn gedachtengang:
Je kan sneller draaien letterlijk en figuurlijk opvatten. Dus gewoon sneller draaien als in "meer rondjes per minuut" en als "meer MB/s". Chimera bedoelt het eerste en Dobermann het tweede. |
met het opnoemen van een bij lange na niet complete definitie van DMA en het naratelen van anderen die wellicht erg interessant overkomen maak je niet echt een snuggere indruk hoor..
doe nou maar gewoon eens wat ik al veel eerder gezegd heb: BENCHMARK.. schrik niet al teveel van het verschil |
Citaat:
er zit een *flink* verschil tussen het aantal MB/s met en zonder.. |
Citaat:
Hij dacht dat een HD sneller kapot ging als je DMA aan zou zetten. Volgens mij denkt hij dus dat de omwentelingssnelheid hoger wordt. Natuurlijk gaat de doorvoerssnelheid wel omhoog. Dikke duh. Ik stel dan ook voor om die gare gast lekker in z'n eigen sop gaar te laten koken. |
Citaat:
Harddisks draaien ALTIJD op een constante snelheid. DMA aanvinken zorgt dus NIET dat dat ding harder gaat draaien. De doorvoersnelheid wordt wel veel groter, maar dat heeft geen zak met de omwentelingssnelheid te maken. Damn. Je kan de koters ook niet ff een paar daagjes alleen laten... |
tering hey lul niet zo dom over wie het nou fout heeft ofzo want hij doet het nog steed http://forum.scholieren.com/mad.gif
Zeg liever hoe ik het oplos THX ! |
Citaat:
|
hmm, je hebt dus een nieuw hardisk met een kale format... heb je wel de nieuwste drivers geinstallleerd?
|
enne kijk ff hoeveel je systeembronnen zijn en daarna ff met een virus scanner lekker scannen..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33. |