![]() |
videokaart
kan iemand deze videokaarten in de goede volgorde zetten van kwaliteit en eventueel aanvullen met andere bekende veel voorkomende videokaarten van dezelfde prijsklasse?
geforce 1 - geforce 2 - diamond viper - intel 740i - S3 Savage 4 mvg duracelkonijntje |
intel 740i -> 740i (...S3 Trio3d)
S3 Savage 4 -> Savage4 (...Riva TNT) diamond viper -> Riva TNT (...Savage4) geforce 1 -> Geforce 256 (...Geforce 2 MX, Savage2000) geforce 2 -> Geforce 2 GTS (...Radeon) |
oh okey.
kijk 't zit zo ik houd wel van een beetje gamen en heb op 't moment een savage4 en die deed 't voldoende maar die werkt niet op winXP/2k en aangezien ik die blauwe schermen van win98/ME zat ben wil ik dus toch maar een andere nemen... een vriend van me heeft een diamond viper maar die schijnt ook een stuk minder te werken op XP... Ik ben beetje gaan rondkijken een een geforce1 schijnt 't wel stuk beter te doen... ow en een vriend van me heeft nog een AT(16mb) liggen die ik van 'm mag overnemen maar die is zeker niet veel beter... weet iemand toevallig ofdat ie wel beter draait op XP?? grz duracelkonijntje |
Die Viper zal wel beter draaien onder Windows XP aangezien hij een betere driverondersteuning heeft. Op de Viper zit namelijk een nVidia Riva TNT chip die werkt met Detonator drivers van www.nvidia.com.
AT(16mb)-> Waarschijnlijk een ATi Rage 128 met 16 mb, is langzamer dan de TNT. |
bedankt he dinges
|
Citaat:
Overigens moet je geen Geforce1 nemen, lastig te krijgen en lomp qua stroomverbruik, neem dan een MX400 oid. Of een Radeon 7500 die zacht geprijsd en zeer goed zijn. |
Ik heb een nieuwe bak gekocht gisteren met een geforce 2 erin. Hoe zit et met de compatibititebeliteit met die?
|
Citaat:
|
geforce 2 werkt zowat op alles
|
Citaat:
Ik zou een MX400 eerder met een TNT2 (Ultra) vergelijken, iig niet met een Geforce (1). |
Een MX200 is even snel als een Geforce256 en een MX/MX400 even snel als een Geforce256 met DDR.
|
Citaat:
|
waar valt de G400 hier in het rijtje?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02. |