Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Xbox of Gamecube?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=312837)

Frondish 18-12-2002 19:06

Xbox of Gamecube??

Ik heb een Playstation 2 maar ik wil er of een gamecube bij of een xbox wat is nou een echte aanrader om erbij te nemen en zeg ook gelijk ff waarom

eXcess 18-12-2002 19:15

Zoek een beetje in de andere topics daar staat nog genoeg argumenten tegen en voor beide console's :D

mrhanky 18-12-2002 19:30

Ik zou zeggen Xbox. Die ligt het beste in vergelijking met de playstation2. Heeft ook hele mooie games namelijk.
Maar dat hangt natuurlijk allemaal van je favo gamegenres af. En voor de rest... tjah, lees de andere topics maar jah

knappe jongen 19-12-2002 01:48

duidelijk de xbox. exclusieve titels voor de xbox worden steeds groter, en gamecube word bijna alles gepoort behalve die paar exlusieve games(mario, zelda enz)
en het is een kwestie van tijd dat microsoft die bedrijven toch opkoopt

lorenzo30 19-12-2002 01:53

xbox, duidelijk. ten eertse zijn de games die veel mooier dan de gamecube. ten tweede zijn kan de xbox binnenkort online.

ook hou je waarschijnlijk van wat meer volwassen games aangezien je de ps2 hebt. de gamecude is toch wel weer wat kiddie

de gamecube heeft tot nu toe ook nog niet zulke goede games in tegen stelling tot de xbox die al heel wat toppers in huis heeft

SQUARE 19-12-2002 01:55

sluit me volledig aan op bovenstaande. tenzij je perse echt variatie wil hebben, dan kun je beter de cube halen omdat de box toch wel eigenlijk meer vanhetzelfde is met de ps2

whizzer 19-12-2002 08:52

hangt van je gamesvoorkeur af, als je een soort beter ps2 wil moet je de xbox doen, en hou je meer van wat originele games dan moet je de cube doen. Als je online wil moet je trouwens ook de xbox doen, al vind ik dat zelf ontzettend nutteloos, online gamen doe ik wel op mn comp, maar dat is persoonlijk

Baron Sengir 19-12-2002 19:39

Ik zou idd kijken naar je favo genre, naast de spellen die je op de PS2 hebt. Als je tevreden bent met de spellen die je al hebt, dan zou ik liever een GC nemen, omdat de genres van de PS2 en GC het meest verschillen.
Ik zal maar niet ingaan op het "kiddy" van lorenzo30 (RE, ED e.a. :confused: ) aangezien dat toch alleen maar tot geflame zal gaan leiden.

Ieke 19-12-2002 19:49

Kies gewoon de gene met de meeste games van jou favo gerne heeft. Zelf zou ik nooit de xbox kiezen, om het simpele feit dat daar vreselijk veel oorlogs (in alle vormen) spellen op uit komen en ik die dingen niet leuk vind. Doe mij de GC maar. Gevarieerder en zeker niet kiddy. (dat vind ik toch zo'n zwak argument, ik heb zelf ook een GC)
Kijk naar de spellen die er zijn en kies dan.

PS. Straks kan jeje GB spellen ook op de GC spelen. (y) Golden sun op de GC, ik zie het al helemaal voor me.

SQUARE 20-12-2002 15:57

Citaat:

ieke schreef:
Kies gewoon de gene met de meeste games van jou favo gerne heeft. Zelf zou ik nooit de xbox kiezen, om het simpele feit dat daar vreselijk veel oorlogs (in alle vormen) spellen op uit komen en ik die dingen niet leuk vind. Doe mij de GC maar. Gevarieerder en zeker niet kiddy. (dat vind ik toch zo'n zwak argument, ik heb zelf ook een GC)

PS. Straks kan jeje GB spellen ook op de GC spelen. (y) Golden sun op de GC, ik zie het al helemaal voor me.

op resident evil na is het best wel kiddy

knappe jongen 20-12-2002 16:02

Citaat:

ieke schreef:

ze heeft wel gelijk wat betreft wat gevarieerder games, maar kvind dat de cube niet zulke topsellen heeft in verglijking met de box
alleen voor smash brothers en RE zou ik de cube halen.

Ieke 20-12-2002 20:57

Citaat:

liem schreef:
ze heeft wel gelijk wat betreft wat gevarieerder games, maar kvind dat de cube niet zulke topsellen heeft in verglijking met de box
alleen voor smash brothers en RE zou ik de cube halen.

Ze zijn zeker gevarieerder. Voor de xbox zijn het bijna alleen maar oorlogspellen. Dat vind ik helemaal domme spellen. Mario sunshine mag er dan heel bij uit zien, maar het is toch echt een goed spel en het zelfde geld voor de zelda die komt, hoewel die link er niet uit ziet naar mijn mening.
RE, Ethernal darkness, Metriot Prime, Re zero, star fox adventures, SSBM, 007 nightfire, Turok: Evolution en TimeSplitters 2 geen kinderachtige spellen zijn. Ik moet wel bekennen dat ik een aantal van deze spellen niet ken.
Ook is het zo dat de xbox gewoon veel meer van dat soort zogenaamt "stoere" spellen heeft. Toch vind ik de GC spellen absuluut niet kinderachtig en ik vind het een een vooroordeel. Ja, als je gaat vergelijken heb je toch echt niet zo veel van die knal spellen, maar het is gevarieerder. Na 1 zo'n spel heb ik het echt wel gezien en het aanbod van de GC is gevarieerder wat ik zeker een pluspunt vind. Lost Kingdoms is ook :cool: maar er zijn niet zoveel mensen die het kennen. (RPG)
Ik zou zelf nooit een xbox halen als het niet wat interresanter wordt qua spellen. Ik heb het niet op die oorlogsspellen en dan blijft er niet veel over.

lorenzo30 20-12-2002 21:32

stem op
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=315067

majin_dabura 20-12-2002 21:44

De Xbox en de Gamecube zijn allebij 2 mooie machines met allebij tot nu toe goeie en exclusieve spellen. Het hangt er echter vanaf van wat voor spellen jij houd, zoek jij avontuurlijke en fantasyrijke spellen(kiddy zal ik ze zeker niet noemen)zoals Eternal Darkness, Resident Evil, Mario Sunshine en Starfox, dan moet je gaan voor de Gamecube. Hou jij meer van vechten(DOA3), schieten(Halo, TS2, UT Championship) en racen(Project Gotham, SEGA GT 2003), dan moet je zeker gaan voor de Xbox.

Ik heb zelf een Gamecube en vind het een goede machine, maar op dit moment zou ik je eerder een Xbox aanraden, niet omdat hij grafisch sterker is, maar meer omdat de Xbox op dit moment de betere spellen heeft en mooiere aanbiedingen heeft in de winkel, en ook voor de toekomst zit het met de machine wel goed met opvolgers van de huidige titels en natuurlijk Xbox live.

Gaan we echter kijken wat er voor de Gamecube gaat komen in 2003, dan raad ik je deze spelcomputer met games als Product Number 03(Een 3th person shooter van Capcom, ziet er vet uit), Metroid Prime(een game die bij zijn revieuws nog niet onder de 9,5 is gekomen), RE0, Final Fantasy Chronicles en The Legend of Zelda: The wind Waker die een perfecte score kreeg in een erg bekend Japans gamesblad. Dit zijn allemaal spellen van een heel erg hoog niveau. Daarbij komt nog dat Nintendo nog een aantal onbekende grootte aankondigingen van games gaat maken(maybe Mariokart online)en zal ook de Gamecube volgend jaar online gaan. Vergeet ook de GBA link niet die voor veel extra's zorgt die de andere consoles niet krijgen.

Ik zou voorlopig dus zeggen om nu een Xbox te kopen, maar als je verder in 2003 gaat kijken, toch zeker weten voor de Gamecube te kiezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.