![]() |
Uitegebreide stemwijzer: beter advies
De site www.stemwijzer.nl kennen we allemaal. Een paar vragen leidt tot een stemadvies. Vele mensen gaan op dit beperkt aantal thema's in en sommigen koppelen aan de uitkomst hun stemgedrag.
Op http://www.writersblock.net/verk2003/index.html vind je echter een site die zeer uitgebreid ingaat op vele verkiezingsthema's die men in dit land bezighoudt. Test hier je politieke voorkeur op een uitgebreide manier en weet waar je aan toe bent. Maar onthoud: het is nog altijd beter om met je eigen gezond verstand te bedenken welke partij voor jou het beste is om op te stemmen. |
Ik vind de blinde verkiezingstest van de NRC ook altijd wel goed (hoewel ik die afgelopen keer niet gezien heb), met per onderwerp de standpunten van alle partijen in willekeurige volgorde, waar je dan maximaal 12 punten onder mag verdelen. Aan het eind tel je alle punten op en de partij met de meeste punten is jouw partij.
Opvallend genoeg had ik toen, in '98, Senioren 2000 als allerlaagste partij met 0 punten, nog minder dan het CD met 1 :) |
Ik haalde overigens dit:
GroenLinks (43 pt.) PvdA (24 pt.) SP (15 pt.) D66 (2 pt.) *********************************** CDA (-13 pt.) ChristenUnie (-30 pt.) VVD (-49 pt.) |
Goeie test idd!
SP (60 pt.) GroenLinks (47 pt.) PvdA (25 pt.) D66 (4 pt.) ChristenUnie (-6 pt.) CDA (-14 pt.) VVD (-69 pt.) VVD 69.. 69.. hmm.. fuck-partij ;) (nofi!) Komt ongeveer hetzelfde uit als bij stemwijzer bij mij. Behalve dat D66 daar hoger stond en CDA lager. ik ga 'm nog 'ns doen maar dan alleen met de SP/GL/PvdA/D66 ik stem toch niet op CU/CDA/VVD dat wist ik voor deze test ook al. |
als ik tijd heb zal ik alle 2 de stemwijzers bezoeken. :)
|
Deze heb ik de vorige keer ook gedaan. Stuk genuanceerder dan stemwijzer.nl. Ik zal deze later vandaag doen.
Heb deze ook gedaan vorige keer: http://www.stemhok.nl/stemwijzer/index.html Maar die is nu nog niet af. http://www.scholieren.com/~rollo/smi...epeysmiley.gif |
Deze is inderdaad fijner. Heb em 2 keer gedaan. Eerste keer kwamen SP;PvdA en GL praktisch even hoog uit (in die volgorde). Bij een 2e keer met alleen die partijen won Groenlinks met 4 punten op de SP, PvdA lag wat verder achter.
|
PvdA
(55 pt.) GroenLinks (44 pt.) D66 (15 pt.) CDA (14 pt.) VVD (-10 pt.) SP (-13 pt.) ChristenUnie (-46 pt.) |
jah leuke en goede test... kheb um gemaakt om te kijken of mijn ideeen inderdaad het beste bij groenlinks horen, en dat was inderdaad zo... ik heb de test tussen sp, gl, pvda en d66 gedaan omdat ik wist dat de andere toch wel zouden afvallen...
gl = 62 - pvda = 57 - sp = 51 - d66 = 27 kvond het overigens wel opvallend dat de pvda meer scoort dan sp... |
VVD (11 pt.)
CDA (7 pt.) D66 (-8 pt.) ChristenUnie (-13 pt.) PvdA (-13 pt.) GroenLinks (-20 pt.) SP (-28 pt.) Zo te zien ben ik haast overal op tegen. :/ |
de lpf staat er niet eens bij, dus wat heb ik eraan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
-PvdA 35 punten
-GL 21 punten -D66 7 punten -CDA 3 punten -SP -4 punten -CU -21 punten -VVD -34 punten Hihi ik had niet verwacht dat PvdA zo hoog zou zijn, en SP zo laag. Ik had verwacht: GL-SP-D66-PvdA-CDA-CU-VVD :) |
Citaat:
|
PvdA
(23 pt.) CDA (19 pt.) VVD (16 pt.) D66 (9 pt.) GroenLinks (8 pt.) ChristenUnie (-8 pt.) SP (-14 pt.) weer een heel andere uitslag dan stemwijzer :confused: en lpf hebben ze er niet eens bij zitten... |
pvda 33 punten.
|
wat zijn die pakketten irritant...
PvdA 39, Groenlinks 33, sp 12, D'66 -9, Cu -19, CDA -39, VVD -43 |
GroenLinks
(53 pt.) PvdA (48 pt.) SP (38 pt.) D66 (19 pt.) ChristenUnie (-6 pt.) CDA (-6 pt.) VVD (-38 pt.) |
Groenlinks bovenaan met 33, daarna PvdA (15), D66 (12) en SP(4) de CDA, VVD en ChristenUnie waren diep in de minpunten. Gelukkig maar :)
Alleen heeft dit wel mn twijfels weer verhoogd; aangezien ik eerst D66 stemde en het van plan was weer te doen. |
Citaat:
Niet objectief dus. |
Ik denk eigenlijk dat de LPF er niet op staat omdat ze nog geen duidelijk definitief programma hebben.
|
gewone stemwijzer
1) SP 2) GL 3) PvdA / D66 4) 5) CU / LN --------------------------------------- 6) LPF 7) SGP 8) CDA 9) VVD uitgebreide stemwijzer 1) PvdA (33) 2) GL (23) 3) D66 (9) 4) SP (3) ---------------------------------- 5) CDA (-9) 6) CU (-33) 7) VVD (-37) het valt me bij beide op dat vvd en cda zo ontzettend laag scoren, terwijl ik toch echt eerder vvd zal stemmen dan sgp, cu of lpf ofzo |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind wel dat ze ALLE partijen erin moeten betrekken en niet alleen de allerbekendste.
|
Citaat:
|
Citaat:
(Niet dat ik van plan ben op de SGP te gaan stemmen, maar toch. :)) |
Bij allebei PVDA bovenaan.
Bij die 'uitgebreide': PvdA 47 Groenlinks 42 CDA 16 SP 8 CU 6 Niets in de min. Heb er ook niet allemaal bij gedaan, omdat ik toch niet op de VVD WIL stemmen, dus die heb ik weg gelaten. Misschien niet helemaal correct, maar toch... |
Citaat:
als je op de site van de lpf kijkt zie je daar een duidelijk programma. |
Na vraag 10 begon ik die test meer dan zat te worden.....
|
Citaat:
|
ChristenUnie
(40 pt.) CDA (34 pt.) PvdA (33 pt.) D66 (7 pt.) VVD (6 pt.) GroenLinks (4 pt.) SP (-7 pt.) Dit had ik toch al verwacht! |
1. Groenlinks 54 punten
2. PVDA 41 punten 3. SP 40 punten 4. D66 17 punten ************************** 5. CU -2 punten 6.CDA -11 punten 7. VVD - 33 punten |
SP
(27 pt.) ChristenUnie (15 pt.) CDA (8 pt.) D66 (0 pt.) PvdA (0 pt.) VVD (-1 pt.) GroenLinks (-6 pt.) had ik wel verwacht, ik heb een hekel aan groenlinks, en vind SP betrouwbaar overkomen. ik mis eigenlijk de SGP wel, vind het altijd wel leuk als die ook op de 2e of 3e plaats eindigt. |
sp
(24 pt) d66 (20 pt) pvda (19 pt) groenlinks (8 pt) vvd (7 pt) cda (-3 pt) christenunie (-10 pt) |
GL
(50) SP (38) PvdA (37) D66 (9) CDA (9) CU (-12) VVD (-30) |
Dit is gewoon duidelijk een kutsite
de sgp staat er niet bij en dat dieptriest een partij die het langst al in de 2de kamer is en ik op ga stemmen (N) |
Dingen die ik juist heel erg belangrijk vind komen bij geen enkele partij overeen. Probleempje :(
Mja, mag eigenlijk nog niet stemmen, maar als ik dit bekijk komt het echt niet goed met Nederland. Owja, bij mij kwam d'r Groen Links uit, maar op een paar belangrijke punten ben ik het heel erg oneens met ze. |
Bij mij had VVD 34 punten, CDA had 33, ChristenUnie had -3 en de rest zat diep in de min. :D
|
Boogie:
"Test hier je politieke voorkeur op een uitgebreide manier en weet waar je aan toe bent. " Alleen de LPF doet niet meet bij "Writersblock," dus is de site wat mij betreft niet volledig. |
OMG. Topic staat al bijna 10 dagen en nog steeds:
"Uitegebreide stemwijzer: beter advies" |
Citaat:
Half jaar geleden deed je WEL mee met de mode :D :p |
Citaat:
Als je daar zo erg mee zit kun je dat toch op Feedback zeggen? Of denk je dat FB's een spellchecker in hun browser hebben zitten en alles afgaan... |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: |
Ook mijn stem zal volgend jaar (voor het eerst) naar de LPF gaan.
Groet. |
Briljante test!
Pvda * 62p GL * 41p D66 * 38p CDA * 14p VVD * 11p SP * 0p ChristenUnie * -15p Betaal ik toch niet voor niks die subsidies voor mijn lidmaatschap.. toch weer een opluchting :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10. |