Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Achternaam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=313424)

charly not 19-12-2002 13:13

Achternaam

Pas geleden had ik het met een vriendin over achternamen...
--> je hebt de man/vrouw van je dromen ontmoet alleen z'n achternaam.... is echt te lelijk/stom/belachelijk etc. Je hebt bijvoorbeeld een vriendin die Anneke Hoerenloper heet. Zou je dan NIET met diegene trouwen alleen omdat ze zo'n idiote achternaam heeft??!

Hukkie 19-12-2002 13:14

*trauma* Beffers *trauma* :o

Esmée 19-12-2002 13:15

Max en ik gaan trouwen om de geweldige combinatie van onze achternamen ;)

Tja ik zou er niet het huwelijk om laten schieten als ik echt van hem houd, je kunt altijd nog je meisjesnaam houden toch...

Pebbles 19-12-2002 13:21

Citaat:

Esmée schreef:
Tja ik zou er niet het huwelijk om laten schieten als ik echt van hem houd, je kunt altijd nog je meisjesnaam houden toch...

Hukkie 19-12-2002 13:23

Niet dat er trouwplannen waren, hij zag me niet eens staan. Maar het idee van de achternaam was enigzins.... (hoe definieer ik zoiets) meelijwekkend :)

*gaat überhaupt niet trouwen*

Black Rainbow 19-12-2002 13:28

dat is wel wel het laatste waar ik me druk om ga maken. En waarom zou je je eigen naam 'afstaan'? ieder lekker z'n eigen naam houden, of dubbele namen, dat staat wel 1337 :p

WishfulDreaming 19-12-2002 13:32

Lekker belangrijk :)

Esmée 19-12-2002 13:36

Mijn huidige vriendje heeft overigens ook niet zo'n geweldige achternaam (nee ik ga het niet op internet zetten), iig ies waar je toch bepaalde associaties bij krijgt :D Maar oke das dan ook niet mn verloofde ;)

eztah 19-12-2002 13:37

Citaat:

Hukkie schreef:
*trauma* Beffers *trauma* :o
:D:D
Is dat echt een achternaam??

En ik zou zowiezo niet de achternaam van mn man nemen, ik vind dat dus vette bullshit...Je hebt toch een eigen naam, waarom zou je je mans naam willen...Nooit wat van begrepen.

>>Wat heeft dit trouwens met lifestyle te maken?

Hukkie 19-12-2002 13:41

Citaat:

eztah schreef:

Ja serieus, zoek maar es op in de telefoongids: Beffers in Wijhe, Overijssel :)
God wat was ik verliefd...

en ik moest zó hard lachen toen ik zn achternaam hoorde :D

a new noise 19-12-2002 14:01

Citaat:

eztah schreef:

En ik zou zowiezo niet de achternaam van mn man nemen, ik vind dat dus vette bullshit...Je hebt toch een eigen naam, waarom zou je je mans naam willen...Nooit wat van begrepen.

>>Wat heeft dit trouwens met lifestyle te maken?

nou is de naam toch al jaren van man op man doorgegeven, dus in principe blijf je een mannennaam houden of je nou kiest voor behoud of de naam van je man

Hukkie 19-12-2002 14:03

Eigenwijs hoor :p

eztah 19-12-2002 14:13

Citaat:

a new noise schreef:
nou is de naam toch al jaren van man op man doorgegeven, dus in principe blijf je een mannennaam houden of je nou kiest voor behoud of de naam van je man
Ook al is het een mannennaam, het is je eigen naam, en ik zie niet in waarom je de naam van je partner zou aannemen.

strafcorner 19-12-2002 14:21

is schattig ":) * vind ik*

zou er overingens een prob. vinden als mijn vriendin haar eigen naam zou willen houden

Roxy 19-12-2002 14:23

ik hou ook mooi mn eigen naampje mocht ik ooit trouwen... zie net als meerderen hier het nut er totaal niet van om een andere naam te nemen.. vind het eigenlijk best negatief klinken alsof je bezit van hem wordt... neh hou het maar op mn eigen naampie :)

a new noise 19-12-2002 14:39

och god... een nieuwe alto revolutie :p

Roxy 19-12-2002 14:45

Citaat:

a new noise schreef:
och god... een nieuwe alto revolutie :p
stoer heh van ons :p

Nordens Konge 19-12-2002 14:48

melody

tsja de achternaam van mijn vriend is nou niet echt geweldig, en zeker niet bij mijn naam, daardoor zeg je 1 van de twee geheid fout (allebei verschillende o-klank), maarja, ik hou me aan traditie :) hecht daar best wel waarde aan eigenlijk

Gwen. 19-12-2002 14:51

Citaat:

Esmée schreef:

RoSaLiNi 19-12-2002 15:02

(roos)

Beffers is wel erg hoor :D Ik zou dan toch wel overwegen om m'n meisjesnaam te houden. MAar zo'n probleem is het verder ook niet.

Aéquitas 19-12-2002 17:55

Nee dan is "de Pijper" toch wel een stuk erger of niet :D

Een vriendin van mijn broer heette zo Femke de Pijper echt wel te erg :P.

Maar wat vinden jullie er dan van als je je kind een naam geeft die eigenlijk niet kan in combinatie met de achternaam?

zoals mijn achternaam Vink en ik noem mijn dochter Merel kan dat denken jullie?

Pebbles 19-12-2002 17:59

Merel Vink vind ik eigluk helemaal niet zo storend.. Namen als Jan Jansen (das dan een simpel voorbeeld, maar er zijn er wel meer) vind ik wel minder.. dan vraag ik me altijd af of die ouders dat dan met opzet zo doen ofzo.. een jongen hier uit de buurt heet Pieter-Waling Walinga.. das ook zoiets..

Denise84 19-12-2002 18:47

je hoeft niet de achternaam van de ander aan te nemen, dus geen probleem lijkt me. Maar wel jammer, 'k vind het wel wat hebben..

Ninnoc 19-12-2002 18:53

haha ik wil niet trouwen en als ik per ongeluk een kind krijg krijgt hij/zij ook mijn naam ongeacht de naam van zijn/haar vader.
Besides het is nu dacht ik ook mogenlijk om als je trouwt beide de naam van de vrouw te nemen.... dat zou voor mij optie zijn. Want ik wil mijn hele leven mijn eigen naam houden.
Gezien ik rijk en machtig wil worden :) moet ik ook bekend staan als mevr... (mijn naam) ... en ik zal nooit de naam van een kerel aan nemen (zeker niet zonder mijn eigen naam erbij) dat is veel te veel ´de vrouw van.. ´ en geeft mij een vaag gevoel van afhankelijkheid en bezit..
meisjesnaam vind ik ook zo`n verschrikkelijk woord

ja het ligt aan mij

marlies 19-12-2002 19:00

Je mag tegenwoordig dus je meisjesnaam behouden?
Neem die van je man als die uit te houden is (die naam dan ;) ) en houdt je eigen naam als zijn naam vreselijk is.

Jules 19-12-2002 19:05

Sja ik vind mn eigen achternaam ook nix (Noordegraaf).. als ik foto's ga inleveren en ze vragen mn naam, denken ze altijd dat ik de Graaf heet. En dus Noor van voren :o (n)

Nougoed. Mij maakt zijn achternaam echt weinig uit :s T gaat om hém, en niet om zn naam. Maar alstie hoerenloper ofzo heet .. dan .. dan nemen we mijn naam. Ja.

ssjpan 19-12-2002 19:10

haha mij achternaam dan: kers :D maar ja het kan erger natuurlijk ik vind het toch wel iets wat storend, maar om dat niet met diegene te trouwen dat gaat wel erg ve, en daar gaat 't ook niet om. je kan er toch ook niks aan doen hoe je van je achternaam heet.

Chelsea 19-12-2002 19:39

welke mongool gaat dáár over nou zeiken.

jannuhthapannuh 19-12-2002 19:43

owkeej valt nog allemaal reuze mee want mijn achternaam is:

K E R K H O F F :o

(sgrale troost met 2 ff dus neen niet waar je oma/opa ligt)

Pharmacon 19-12-2002 19:46

hehehe, mijn achternaam is pannekoek :p

soms kunnen zelfs agenten hun lach niet inhouden....nix is vervelender dan een agent die met een grijns op z'n smoel een bekeuring uit staat te schrijven

Jules 19-12-2002 19:48

Citaat:

PHaRMaCoN schreef:
hehehe, mijn achternaam is pannekoek :p
Nee, dat is je voornaam! :D

Quiana 19-12-2002 20:10

Ik zou wel trouwen, dan maar mn meisjesnaam..

Firefly 19-12-2002 20:11

Citaat:

Sooz schreef:
Nee, dat is je voornaam! :D
:D Het is gewoon zijn naam! :p

charly not 19-12-2002 20:13

Citaat:

Chelsea schreef:
welke mongool gaat dáár over nou zeiken.
hahaha, ja daar ging die hele discussie over :p

importbelg 19-12-2002 20:22

Citaat:

jannuhthapannuh schreef:
owkeej valt nog allemaal reuze mee want mijn achternaam is:

K E R K H O F F :o

(sgrale troost met 2 ff dus neen niet waar je oma/opa ligt)

zo erg is dat nou ook weer niet...
mijn achternaam is hetzelfde als die van die twee beroemde voetballers uit Helmond en dus bijna hetzelfde als die van jou.

nooit last mee gehad!

kaleidoscope 19-12-2002 20:43

Nee aan mijn naam geen polonaise,ik snap het nut er niet van.
Maar ik zie het nut van trouwen ook -nog- niet.

a new noise 19-12-2002 20:46

ik heet eigenlijk Muller met umlaud
maar bij mij pa zijn ze dat ergens vergeten.
dus nou is ze umlaud bij mij en mij pa weg

miekmuis 19-12-2002 21:31

Ik doe alles om van mijn achternaam af te komen :p
Sjah Saarloos is niet echt flaterend :p

freakjuh 19-12-2002 22:03

hmm ik zou er niet mee zitten, hooguit men eigen naam houden..maar ik heb zelf een klote achternaam(lips) dus dat lijk me nie :D

Stevill 19-12-2002 22:20

Citaat:

a new noise schreef:
ik heet eigenlijk Muller met umlaud
maar bij mij pa zijn ze dat ergens vergeten.
dus nou is ze umlaud bij mij en mij pa weg

dude we zijn extreem verre Fam.

Steve Miller
:D
believe it or not:P

a new noise 19-12-2002 22:27

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
dude we zijn extreem verre Fam.

Steve Miller
:D
believe it or not:P

ik vond je altijd al een vervelend joch

3rd Rock 19-12-2002 22:31

ik zou er absoluut niet op afknappen. kan mij een naam nou schelen? en als ze de hare bij een huwelijk wil houden: ga je gang!

gentleman 19-12-2002 22:32

Ja boeiend, die heeft zij toch niet gekozen?

AtHell 19-12-2002 23:38

Dan verander je die toch gewoon, en waarom is iedereen hier zo simpel :p bedenk dat zelf even, wat een lame ass vraag :p

Man that's gay *denkt erover om dit tot sig te maken*

Stevill 19-12-2002 23:39

Citaat:

AtHell schreef:
Dan verander je die toch gewoon, en waarom is iedereen hier zo simpel :p bedenk dat zelf even, wat een lame ass vraag :p

Man that's gay *denkt erover om dit tot sig te maken*

Gay is mijn woord

Ik eet je vingers op hoor.

lareno 20-12-2002 06:09

Wanneer je trouwt hoef je toch niet perse de achternaam van je man aan te nemen? Dus ik zie het probleem niet zo...

'Mijn achternaam is Restiau. En wanneer ik die een keer ergens op moet geven komen er altijd van die standaard vragen & opmerkingen: "Ben je wel Nederlands?" "ja"
"Waar komt die achternaam vandaan?" "Het is een Franse naam, mijn voor- voor- voor- voor- voor- ouders waren Frans"

Jules 20-12-2002 08:55

Citaat:

miekmuis schreef:
Ik doe alles om van mijn achternaam af te komen :p
Sjah Saarloos is niet echt flaterend :p

Hey familie van Ilse? :)

heldin 20-12-2002 09:36

Ik hou gewoon mijn eigen naam als ik zou trouwen. Verder maakt het me echt niet uit hoe hij heet, daar wordt ie niet opeens stommer of leuker door. Zou trouwens wel fijn zijn als het een beetje normale achternaam was, voor het geval dat we kinderen krijgen ;) Ik vind wel dat bij het kiezen van een naam voor je kind je rekening moet houden met de achternaam.

LiViNg EnD 20-12-2002 10:56

ik wil absoluut mijn meisjesnaam houden.. misschien alle twee.. dat kan ook.. maar ik ga mijn eigen naam niet afstaan omdat ik zonodig met iemand moet trouwen..

muckymouse 20-12-2002 11:06

ik wil juist graag van m'n achternaam af(van Beest) maar kben niet van plan om te gaan trouwen ofzo:S hmm

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.