![]() |
Lachende liefde, leef je uit!
Zachte stemmen naderen.
Sneeuw in mijn haren. Ik luister, ik fluister verhalen van vroeger. Zachte stemmen zingen. Sneeuw op mijn jas. Ik lach, als ik mag, genietende glimmen. Zachte noten sprankelen. Kristallen in de sneeuw. Ik geniet, hoor hun lied. Lachende liefde, leef je uit! [oude versie, 3e strofe] Zachte noten sprankelen als kristallen in de sneeuw. Ik geniet, hoor hun lied. Lachende liefde, leef je uit! |
ik vind de 3e strofe niet mooi. Je verbreekt het geheel ofzo. Los is het prima, in het gedicht vind ik het niet passen. 1e 2 strofen geven mooi beeld, leuk rijmschema ook
|
Citaat:
|
van de 3e strofe weer ALS kristallen in de sneeuw maken,
dan vind ik het een heel mooi gedicht. 1e en 2e strofe vind ik wel heel erg mooi. |
Citaat:
Ik bedoelde dat je afweek... noten bv en kristallen (ipv sneeuw als 1e woord)... ik suggereerde zelfs :o, dat de 3e er niet bij hoorde, dus misschien beter weg kon, omdat het 'zo anders is' |
Je gebruikt een mooie structuur, en ik vind hem goed. (y)
|
Ik vind hem mooi, leuk, misschien zelfs een beetje speels, maar ik vind de derde strofe zonder als erin mooier. Hij wijkt wel iets af van de eerste twee, dat klopt, het lijkt alsof je daar niet goed uitkwam of zoiets. Uiteindelijk wel mooi gelukt, het is een leuke afsluiting van het gedicht geworden.
|
Citaat:
Zachte stemmen sprankelen. Kristallen in de sneeuw. Ik geniet, hoor hun lied. Lachende liefde, leef je uit! |
Citaat:
maar het is mijn mening hoor, hoef je niet zoveel waarde aan te hechten. Ik zou het mooier vinden zonder de laatste strofe. Jij duidelijk bent er wel tevreden mee, want hoe je het ook aanpast het wordt niet wat ik bedoel, het wordt niet in dezelfde structuur als de 1e 2. En dat is ook helemaal niet erg, het is jouw gedicht, en dat moet het blijven... |
ik vind die ommekeer in de 3e strofe juist ingenieus! het gedicht in totaal vind ik ook zeer goed werk.
Offtopic: Anneee, alleen irritant dat je een nieuw icon hebt... |
Ik vind hem ook mooi, mysterieus....
Het klopt, ik vind het schema dat je gebruikt ook mooi, door telkens de derde regel op zichzelf te laten rijmen...... Ja, mooi en goed! |
vind het een ontoepasselijk einde voor et gedicht eigenlijk...leef je uit? hoe moet dat opgevat worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31. |