![]() |
verschillende geheugen?
heeyz,ik heb een p2 400 met 64 mb ram
nu heb ik 256 gekocht pc 133 die 64 mb is pc100 kan dit bij elkaar in? of krijg je dan conflicten? |
In de meeste gevallen kan dat wel. Het 133 mhz geheugen gaat een stap terug en draait ook op 100.
Oude moederborden willen echter soms nog wel eens lopen kl*ten, en niet een combinatie van single- en doublesided DIMM's accepteren (heb hier zelf ook wel mee te maken gehad :/ ). Ook Comp(r)aq accepteert (in de oude modellen) alleen PC100 geheugen. |
Citaat:
Over compaq gesproken.. Was pas aan het kloten met een deskpro.. Dat was best een goed ding.. Er zat 64 mb in.. Ik steek er 128 mb bij.. En ik laat de kast open, omdat ik gewoon _weet_ dat er nog wat aan moet gebeuren.. Maar dat ding startte op, klaagde niet, en gaf netjes 192 mb aan! Dat is fijn :) |
jah de pc100 zat erin deed het goed
nu de pc 133 doet het opok super nu d evraag wat als ik ze samen doe? volgens een vriend van em zit der kands erin dat er 1tjhe doorbrand... en het risico dat me net nieuw aangeschafte 256 doorbrand is me te groot om het te testen.. wat is hier waar van |
Citaat:
Gewoon niet moeilijk doen en beide dimmetjes installeren. :) |
Citaat:
Trouwens: je spelling is verschrikkelijk, ben je dyslectisch ofzo? |
Hmm.. 5 volt dimmetjes.. Dat komt niet echt vaak voor op de PC.. Ik geloof dat alleen FastPage dimmetjes op 5 Volt lopen... Daarna hebben ze ingevoerd dat dimms per definitie 3,3 volt zijn..
Zelfs mijn quad pentium pro serverboard waar Edo dimms in moeten die lopen op 3,3 volt. En als je een 3,3 volt dimm in een 5 volt slot zet, dan zegt-ie gewoon boem. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |