![]() |
narcose
Een vriendin van mij wordt binnenkort geopereerd aan haar kaken, daarbij wordt ze onder narcose gebracht. En ze wil weten wat voor bijwerkingen ofzo er allemaal zijn als je weer wakker bent.
|
Je kan een beetje misselijk zijn, maar echt veel bijwerkingen zijn er niet. Alles is als het goed is na een dag wel weer gezakt..
|
Eventueel misselijkheid en misschien spugen. Hoeft niet altijd, maar vaak wel. Ook kan ze erg moe zijn van de narcose, maar dat hangt ervan af hoeveel ze krijg (zware narcose of gewoon een roesje) en hoe ze hier op reageert. Verder zijn er niet echt bijwerkingen. Het kan natuurlijk altijd zijn dat ze verkeert op de narcose reageert, maar daar gaan we even niet van uit. Komt niet vaak voor namelijk. Ze moet wel duidelijk van te voren aangeven of ze ergens allergies voor is (o.a. voor jodium. Belangrijk!)
|
Je kan er behoorlijk ziek van worden.
De laatste keer toen ik bijkwam van de narcose heb ik de rest van de dag moeten overgeven. En aangezien je niks in je maag hebt spuug je alleen maar gal, wat erg pijnlijk is :( |
ik ben steeds heel zeurderig als ik uit de narcose kom. ik heb ook nooit een idee wat er om me heen gebeurd en waar ik ben enzo.
owja: ookal voel je je nog zo goed, drink geen melk een paar uur na de narcose :D . da had ik dus een keer gedaan. ik kotste alles ove rmun bed uit terwijl dat net opnieuw was opgemaakt en verschoond enzo, kon de zuster helemaal overnieuw beginnen :D |
ik heb er maanden last van gehad, steeds duizelig, moe zomaar uitgeput erg irritant
|
Ik was iets van 7-8 toen in onder narcose moest.
Maar ik kan me nog herrineren dat ik een hele dag suf was, en die ranzige smaak proefde van het slaapgas... (Ik nam een kapje destijds terwijl een injectie veel minder erg schijnt te zijn, het gas ruikt echt ranzig). |
Citaat:
|
Citaat:
Zal eerder zijn door postoperatieve (curatieve?) medicatie, of simpelweg de herstelperiode na de ingreep. :) Dat je drie weken niet mag fietsen of autorijden is onzin, absolute onzin. |
Ik werd 10 min na de narcose wakker en werd zeer agressief,
ze moesten me met 8 man of zo in bedwang houden. Ik kan me daar zelf overigens helemaal niets van herinneren. Dit komt gelukkig niet veel voor, normaal gesproken kan je idd misselijk zijn en evt braken en daar houdt t zo`n beetje op. |
Het duurt ongeveer een jaar voordat de narcose volledig uit je lichaam verdwenen is, in die periode kun je last hebben van een slecht korte termijn geheugen.
En vooral in de eerste periode na de ok moeilijkheden met concentreren e.d. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |