Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   slaapproblemen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=314298)

Sinqi 20-12-2002 10:44

slaapproblemen

Ik slaap al ongeveer een maand best wel slecht, om de paar uur word ik wakker. Is er misschien een manier om beter te slapen?

N*A*Shezbaernon.temp 20-12-2002 10:47

Volgens mij zijn er wat tips hiero te vinden ;), alhoewel dat meer om in slaap komen gaat, maar wie weet heb je er ook wat aan.

Andijvie 20-12-2002 11:57

Heb ik ook, ik slaap heel licht en word daardoor heel makkelijk en snel weer wakker, niet fijn..
Wat ik heb gedaan is in een ander bed gaan slapen, alleen (ik slaap normaal natuurlijk naast m'n vriend) wanneer ik alleen lig, word ik minder snel wakker en slaap ik dus ook beter...

Mja, verder moet je voor je gaat slapen geen frisdrank of thee/koffie drinken en, mja... meer weet ik ook niet...

Vlooienband 20-12-2002 20:53

Je kan verschillende dingen doen. Wat het beste werkt, hangt volledig van jezelf af. Wat je onder andere kan doen:
- Voor het slapen gaan een wandeling maken, laat bijvoorbeeld de honden (als je die hebt) uit.
- Mediteren voordat je gaat slapen
- Jezelf helemaal ontspannen voordat je gaat slapen, door eerst al je spieren aan te spannen. Hou die spanning een tiental seconden vast en ontspan je daarna helemaal
- Naar ontspannende muziek luisteren
- Wat lezen (?)
- Een dagboek bijhouden en elke keer, voor je gaat slapen, schrijven wat die dag is gebeurd

Rah Digga 22-12-2002 21:44

Citaat:

Scimmia schreef:
- Jezelf helemaal ontspannen voordat je gaat slapen, door eerst al je spieren aan te spannen. Hou die spanning een tiental seconden vast en ontspan je daarna helemaal
-

Dat is idd een hele goeie.
Verder.. je schrijft dat je er pas sinds een maand last van hebt..
Het klinkt cliche, maar zoek dus eerst naar de oorzaak van je
veranderde slaappatroon (stress?) en ga daarmee aan de slag.
Succes.

anonieme_teddybeer 23-12-2002 08:04

Citaat:

Sinqi schreef:
Ik slaap al ongeveer een maand best wel slecht, om de paar uur word ik wakker. Is er misschien een manier om beter te slapen?
dan had je maar niet zo veel caffeine pillen moeten nemen

vrolijkevlinder 26-12-2002 19:54

Kijk eens bij drugs en alcohol (y)

Crashzone 16-01-2003 08:48

Je moet zo zeiken Sinqi je hebt een hele normaal bed. misshien dat warme chocolade melk helpt

Groetjes nou je weet wel wie :D :p

Jadis 16-01-2003 22:59

Citaat:

Sinqi schreef:
Mijn manier is een beetje zweverig maar het helpt wel.
1. Je gaat op je rug in bed liggen.
Armen slap langs je lichaam, handen ontspannen.
Je benen leg je een stukje van elkaar af.
2. je begint met een soort oefening.
Die begint bij je tenen en eidigt bij je hoofd.
"rust in mijn tenen" dit herhaal je zovaak als je nodig vindt en gaat naar het volgende lichaamsdeel. voeten, benen, handen, armen, buik, borstkas. Je kan er lichaamsdelen bij doen of eventueel afhalen.

Ik weet dat het zweverig klinkt maar het helpt ontzettend (y)

dreadlocks 17-01-2003 08:55

als ik nie kan slapen dan helpt op m'n rug liggen heel erg goed. probeer dat eens. gewoon op je rug in slaap te vallen. kweenie of je dat normaal ook doet, maar zo nie, probeer t eens :)

Sinqi 17-01-2003 10:40

Citaat:

anonieme_teddybeer schreef:
dan had je maar niet zo veel caffeine pillen moeten nemen
Het begon al vóór ik die pillen slikte. Ik slikte ze omdat ik overdag nogal moe was. En btw, ze deden hun werk niet

Citaat:

Jadie schreef:
Mijn manier is een beetje zweverig maar het helpt wel.
1. Je gaat op je rug in bed liggen.
Armen slap langs je lichaam, handen ontspannen.
Je benen leg je een stukje van elkaar af.
2. je begint met een soort oefening.
Die begint bij je tenen en eidigt bij je hoofd.
"rust in mijn tenen" dit herhaal je zovaak als je nodig vindt en gaat naar het volgende lichaamsdeel. voeten, benen, handen, armen, buik, borstkas. Je kan er lichaamsdelen bij doen of eventueel afhalen.

Ik weet dat het zweverig klinkt maar het helpt ontzettend (y)

been there, done that. Ik voelde me heel slap en had het gevoel dat ik me bijna niet kon bewegen. Maar voor de rest had het niet echt heeft geholpen ofzo

Crashzone 17-01-2003 10:46

Citaat:

Sinqi schreef:
been there, done that. Ik voelde me heel slap en had het gevoel dat ik me bijna niet kon bewegen. Maar voor de rest had het niet echt heeft geholpen ofzo

Hmm misschien moetje toch maar gewoon een biertje nemen want dan word je er slaperig van. Tenminste dat werkt bij mij dan :D :P

Groetjes nou je weet wel wie

Sinqi 20-01-2003 12:23

Citaat:

Crashzone schreef:
Hmm misschien moetje toch maar gewoon een biertje nemen want dan word je er slaperig van. Tenminste dat werkt bij mij dan :D :P

Groetjes nou je weet wel wie

bij mij werkt het niet en ik krijg er uitslag van.
en hou op met die debiele opmerkingen

Crashzone 20-01-2003 12:31

Citaat:

Sinqi schreef:
bij mij werkt het niet en ik krijg er uitslag van.
en hou op met die debiele opmerkingen

hahahahh :p

sofuckingme 12-06-2004 10:52

Ik slaap al ongeveer een jaar heel erg slecht ik heb iig geval 3 keer per week dat ik de hele nacht wakker lig :|
Volgens mijn moeder zie ik er ook heel erg slecht uit en moet ik nu 's middags gaan slapen om aan mijn rust te komen.
Ik denk dat ik gewoon teveel pieker over dingen als ik in mijn bed lig.Over school enzo..

Dzjes 12-06-2004 11:40

Ik heb gehoord dat je net niét mag lezen voordat je naar bed gaat, of huiswerk maken ,of ook maar iets waar je veel voor moet denken .. Maar dit hangt dan ook weer van de ene persoon af t.o.v. de andere he :)

Als je overdag nu gaat sporten, dan rustig nog een beetje tv kijkt, en daarna een slapengaan ritueel volgt.. (tanden poetsen, toilet gaan, weet ik veel wat je allemaal nog doet voor het gaanslapen).. en dan altijd dat ritueel volgt? Uiteindelijk moet je lichaam toch te vermoeid zijn om altijd wakker te worden?

Ik heb het ook al veel gehad dat ik wakker werd ,maar bij mij lag het er bvb aan, dat mijn kamer niet donker genoeg was ,mijn raam nog openstond en dat er dus licht binnenscheen, en lawaai binnenkwam, etc..

Miracle 12-06-2004 12:30

Je kon hiervoor ook wel zelf een topic maken. :eek:

Sinqi 13-06-2004 17:24

Da's wel een hele vette up...:|

kimmie 14-06-2004 16:02

valeriaandruppels (y)

Konijn 14-06-2004 20:50

Ritme, ritme, ritme.
Juist NIET 's middags gaan slapen, dan verstoor je je lichaam helemaal en kun je 's nachts weer niet slapen, en dan draait het ritme van je lichaam gewoon om.

tommygirl.S 14-06-2004 21:20

hai!

Ja ik heb dat dus ook, maar ik ben net verhuisd,en sinds vannacht heb ik weer heerlijk geslapen! (y)

je kunt voordat je gaat slapen lekker een bad nemen met slaapverwekkende olien, of ermee douchen. warme thee of melk drinken, en eventueel een slaappil nemen!

succes

professor2 14-06-2004 21:26

melatoline is zeer aan te raden het is overal vrij verkrijg baar behalve in nederland je moet dus wel eerst naar de huisarts voor een recept

Marcade 15-06-2004 11:01

Of je belt je vriendje en hangt met hem tot in de kleine uurtjes aan de telefoon.

:|

Konijn 15-06-2004 15:09

Citaat:

professor2 schreef op 14-06-2004 @ 22:26 :
melatoline is zeer aan te raden het is overal vrij verkrijg baar behalve in nederland je moet dus wel eerst naar de huisarts voor een recept
Het heet melatonine en het is juist zeer AF te raden.
Het is een stof, een hormoon zelfs, dat ook in je eigen lichaam zit, en als je daar zelf maar mee gaat kloten en zomaar gaat innemen, kom je alleen maar dieper in de problemen.

Je lichaam maakt deze stof aan d.m.v. de hoeveelheid zonlicht. Een natuurlijk ritme dus, dat je echt niet wil verstoren. Als je het toch wil gebruiken, ga naar je huisarts, en laat het je fatsoenlijk uitleggen. Je moet het bijvoorbeeld elke dag op dezelfe tijd innemen, anders wordt het alleen maar erger. En dat betekent dus ook in het weekend! Denk er maar eens over na..

Je moet met melatonine echt heel zorgvuldig omgaan.
(En het is dus niet voor niks dat dat in Nederland niet zomaar verkrijgbaar is..)

telluriet 15-06-2004 20:29

Ik slaap te weinig. Slaap meestal om 01:00, 02:00, en ik moet er om 07:00 weer uit. Ik heb nog zoveel te doen voor school.

Heb ook altijd dat ik thuiskom uit school, dat ik dan op m'n bed ga liggen en in slaap val, en duf als een konijn weer wakker word.

Gelukkig is 't bijna vakantie, bijslapen dus.

Konijn 15-06-2004 21:14

Citaat:

telluriet schreef op 15-06-2004 @ 21:29 :
en duf als een konijn weer wakker word.

Hey zeg, lees liever mn tips eens, in plaats van mn naam te misbruiken ;).

telluriet 15-06-2004 21:30

Citaat:

Konijn schreef op 15-06-2004 @ 22:14 :
Hey zeg, lees liever mn tips eens, in plaats van mn naam te misbruiken ;).
:bloos: :bloos:

SuperSanne 17-06-2004 00:49

dit topic is bijna gefossileert :eek:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.