![]() |
Yule
wat gaan jullie doen morgen? Ik heb een feest, maar dat heeft er helemaal niks mee te maken. Ik weet sowieso niet zo goed wat ik zou kunnen doen...
iemand ideeën? Blessed Be |
beetje onzinnige topic moet ik zeggen....
|
Citaat:
hoezo? ik ga niet iets speciaals doen, ik heb er nog niet over nagedacht :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor zover ik weet valt dat dit jaar op 22 december, dus ik 'vier' het dan ook pas zondag ;)
Ik doe er ook niet echt iets speciaals mee, dat is veel leuker met de sabbats die in de zomer vallen, dan kan je leuk buiten dingen doen ;) |
Ik heb een aantal vrienden uitgenodigd, maar ik zit nog te bekijken wat we gaan doen. Het ligt een beetje aan het weer. Met mooi weer wordt het (dik ingepakt) buiten rond de vuurkorf zitten, totdat iedereen half bevroren is en waarschijnlijk wel weer naar binnen wil. En dan iets van dingen boven het vuur verkolen ofzo (marshmallows), verhalen vertellen. Van allerlei knutselzooi een wens maken/uitbeelden. Misschien nog een Joel/Yule(?)blok maken, maar dan moet ik eerst uitvinden hoe dat precies moet. En ik heb een vriend zover gekregen om een gevecht van Eik vs. Hulst te spelen. Het vervelende is dat ik nu Hulst ben en ga verliezen.
En met slecht weer doen we hetzelfde, alleen dan binnen, met waxinelichtjes en kaarsen enzo. Een beetje op kleinere schaal. |
Tis idd op zondag, ik weet ook nog niet wat ik ga doen.. wijn drinken ofzo..:D
Ik begin nog maar met wicca dus ik ben nu gewoon aan het uitzoeken wat Yule is en zo.. dat vind ik ook wel een leuke bezigheid eigenlijk...:) |
Wat heb je er aan Yule te gaan vieren als jij de enigste in je omgeving bent die daarachter staat? Yule is trouwens een oud heidens feest en niet van wicca oorsprong oid, wicca is pas van de vorige eeuw...
|
Citaat:
en wat heeft het 2e ermee te make? Yule maakt ook deel uit van de wicca traditie. |
Citaat:
Van welke wicca traditie maakt Yule uit, de oorsprong ligt toch altijd nog in Scandinavie/IJsland |
Het woord yule heb in scandinavie oowk een de betekenis, namelijk kerst. Kom net terug uit noorwegen, heb daar kerst gevierd, en de vertaling van kerst in het noors is Yule, maar in de wicca is Yule het midwinter feest...(d8 ik)
|
Citaat:
Nog andere namen voor Yule: Jul, Joel, midwinternacht, Winter Solstice, Winterzonnewende. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |