![]() |
snelheid internetverbinding
hoe kan ik zien wat voor snelheid mijn kabelmodem heeft?
|
www.speedtest.nl
Alleen daar klopt geen reet van, op school (kennisnet) zou ik volgens speedtest maar 15kb/s halen.. maar 500kb/s is bij downlaoden al geen probleem |
dit is de uitkomst
Download Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 133.9 KByte/sec Upload Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.2 KByte/sec Connection Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 281.0 Conn/min Ping test Nederland Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 38.0 ms kweet niet of het klopt kan het niet anders? |
Gewoon ff melden welke provider je hebt, slimmie.
Het is bekend dat Chello z'n kabelmodems begrenst op 1500/128 kilobit: dat is dus plm. 180 kilobyte/sec downstream en 16 kilobyte/sec upstream. Van @Home weet ik het niet uit m'n hoofd, wel dat het een stuk hoger ligt (in de buurt van de drie megabit downstream, heb ik me laten vertellen). Dit (vragen aan provider) is ook de enige manier om erachter te komen. Als je een kabelmodem hebt en XP draait, en je klikt op de internetverbinding, zul je (natuurlijk) altijd 'Connection speed: 10 mbps' zien, omdat die LAN-kaart gewoon op 10mbps werkt. Dat zegt niets over de snelheid van het kabelmodem wat eraan hangt. |
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 20 2002 om 19:42:16 UTC+0100) Download : 340.7 KByte/sec Upload : 9.8 KByte/sec Connection : 293.0 Conn/min Ping test Nederland : 55.0 ms deze snelheden haal je ongeveer met @home en het wil nog wel eens veel sneller gaan (500kb/s) ligt er ook aan waar je ergens in nederland woont |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En 3.8 Mbit = 3.8/8 = 0.475×1024 = 486,4 KB/s |
Sommige mensen rond graaag af naar boven :)
|
Citaat:
IMHO NOFI ;) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
MegaBIT, ja. Gedeeld door acht levert dat een heel ander plaatje op. Je ziet natuurlijk zelf ook wel in dat je niet één of twee megaBYTE per seconde haalt met @Home.
|
Wédden dat je dat met @home kunt halen? Je kunt me nog zoveel vertellen, maar mijn eigen ervaring heb ik toch het meeste vertrouwen in.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dan nog, waarom zou window's download geval VEEL te hoog aangeven terwijl het op VEEL lager gecapped is... lijkt me frapant. Ik weet gewoon zeker dat ik het kan halen, ik'zie 't bij windows, bij ftp's, etc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17. |