Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Donor worden? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=3146)

HoñeY 31-03-2002 20:52

Donor worden?

Sinds 2 weken zit ik hier veel over te denken, maar ik twijfel best nog wel. Ik ben niet gelovig ofzo, maar toch zegt iets diep in me dat ik het niet moet doen ofzo. Maar iets anders in me vind dat ik het wel moet doen. En verder als ik het al zou doen...Ik denk dat het niet goed is om me hart en ogen ervoor op te geven, waarom weet ik niet precies. Maar zijn er nog meer hier die zich al hebben opgegeven, er nog over twijfelen of er juist fel tegen zijn?

lottuuu 31-03-2002 21:40

Ik zit er inderdaad ook wel over te twijfelen. Ik heb heel lang gehad dat ik m'n hart niet zou willen afstaan omdat dat toch meer van je zelf is op de een of andere manier. Maar eigenlijk is dat onzin. En er zijn juist heel veel mensen die een hart nodig hebben. Ook wil ik niet verplicht in het ziekenhuis sterven, en als je je hart doneert (t of d?) dan moet dat wel. dus... ik ben er nog steeds niet uit.

eddie 31-03-2002 22:02

ik ben wel donor.
Wat heb ik eraan wanneer ik dood ben?
Ze mogen me ook wel in plakjes snijden voor wetenschappelijk onderzoek en de andere bijbehorendheden...

HoñeY 31-03-2002 23:04

ja dat heb ik dus ook, mijn hart is van mezelf, me hersens moeten ze btw ook van afblijven en me ogen ook, en de rest weet ik nog niet zeker, ik twijfel heel erg

kittyme 31-03-2002 23:27

Ik ben donor. Ikzelf heb deze keuze gemaakt, omdat ik het helemaal verschrikkelijk zou vinden wanneer iemand in mijn omgeving zou overlijden, alleen maar omdat er geen geschikte donor voor hem/haar is... Dus vind ik ook dat ik die 'plicht' heb t.o.v. anderen. En daarbij: een leven redden (of een heel stuk draaglijker maken) na je dood is toch eigenlijk best wel iets moois vind ik. Ik heb niks meer aan mijn organen als ik dood ben, dus waarom zou ik er dan niet een ander (en zijn naasten) gelukkig mee maken?
Heb liever dat mijn organen een goede bestemming hebben, dan dat ze onder de grond liggen weg te rotten...

Maar goed: dit is mijn mening. Maak voor jezelf de keuze die voor jou het beste is en waar jij je gelukkig bij voelt. Veel succes!

Ninnoc 01-04-2002 09:53

ik ben donor, keuze 1, ik beslis niet mijn nabestaanden, ik ben niet beschikbaar voor wetenschappelijk onderzoek omdat je niet weet voor wat voor onderzoek. Ik wil best door studenten medicijnen uit elkaar worden gesneden, maar ik wil niet beschikbaar zijn voor onderzoek voor klonen bijvoorbeeld.

ik vind dat je de plicht hebt tegenover andere mensen om donor te zijn.

ZzZzJaNtAlZzZzkiE 01-04-2002 13:55

ik wil wel donor worden .....later..... http://forum.scholieren.com/smile.gif
vind ik een goede zaak.

Unexplained 01-04-2002 14:40

Ik heb toevallig van de week m'n formulier opgestuurd.

Ze mogen alles van mij hebben, behalve mijn huid en mijn hoornvliezen.

[Dit bericht is aangepast door Unexplained (01-04-2002).]

ESCO 01-04-2002 14:51

Ik heb vorrige week zo'n blaadje gehad,iheb aangekruisd mogen me nabestaande over belissen.
Als ik dood ben boeit t niet meer daarvoor heb ik t aangekruisd,zelf weet ik t niet dus daarvoor mogen zij er over beslissen

HoñeY 01-04-2002 16:59

Citaat:

Unexplained schreef:
Ze mogen alles van mij hebben, behalve mijn huid en mijn hoornvliezen.
Waarom dat dan niet?

Unexplained 01-04-2002 19:39

Citaat:

HoñeY schreef:
Waarom dat dan niet?
Huid omdat ik daar geen levens mee red.
En mijn hoornvliezen omdat ik alleen al ril bij de gedachte.

Breg 01-04-2002 19:45

van mij mogen ze later alles hebben. Vroeger vond ik het een eng idee. Maar als ik dood ben, ben ik toch dood en merk ik er niks van. Ookal halen ze me helemaal uit elkaar, als het voor een goed doel is vind ik het best.

HoñeY 01-04-2002 20:36

Mjah ik denk dat ik het wel ga doen, maar alleen voor mensen zelf, geen onderzoeken. Ze krijgen alles behalve wat bij me gezicht zit (ogen, hersens enzo)en dan me hart ook niet, dat moet mee gecremeert worden, I guess

Kat 02-04-2002 10:08

Ik wil beswel donor worden hoor. Als ik dood ben heb ik zelf toch nix meer aan die organen, en als ik andere mensen daar nou mee kan helpen.
Mijn huid mogen ze ook beswel hebben, ik zit er niet zo mee. Als er nou een of ander iemand met bijv. allemaal brandwonden nog iets aan mijn huid heeft, nou, waarom niet?
Hoppa.

Koen_S 02-04-2002 15:15

Waar ik beetje bang voor ben, is dat als Willem-Alexander later in ziekenhuis ligt en dringend nieuwe lever nodig heeft, en ik lig dernaast in coma, dat de dokters de hoop zullen opgeven omdat WillemAlexander nu eenmaal een veel belangrijker persoon is...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.