Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   verantwoorde tussendoortjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=315430)

just.a.girl 21-12-2002 10:47

verantwoorde tussendoortjes

is soep(zo'n cup a soup bijv.)een gezond/verantwoord tussendoortje?

Leonoor 21-12-2002 11:07

Zie alle lijntopics... Ja, cup a soup is een verantwoord tussendoortje. Niet alle soep is denk ik verantwoord, champignonnensoep (niet cup a soup, maar gewone) is volgens mij bv. een stuk vetter dan andere soepen.

N*A*Shezbaernon.temp 21-12-2002 11:14

Citaat:

Leonoor schreef:
Niet alle soep is denk ik verantwoord, champignonnensoep (niet cup a soup, maar gewone) is volgens mij bv. een stuk vetter dan andere soepen.
Geldt voor alle creme-soepen ...

Maar over het algemeen zijn soepen wel goed.

qghp 21-12-2002 11:31

je hebt ook van die opkikkers , dat zijn van die hele lichte kruiden soepjes daar zitten nauwelijks calorieen in

Leonoor 21-12-2002 11:48

Citaat:

mat-ice schreef:
je hebt ook van die opkikkers , dat zijn van die hele lichte kruiden soepjes daar zitten nauwelijks calorieen in
Zitten in cup a soup ook nauwelijks.

halve banaan 21-12-2002 12:37

Citaat:

Leonoor schreef:
Zitten in cup a soup ook nauwelijks.
Daarom is het ook niet te eten, althans: als je het rechtstreeks uit het zakje eet is het nog wel lekker. De tomatenversie dan. :p

Over al die zogenaamde verantwoorde tussendoortjes. Kap er alsjeblieft mee! Al die low-fat producten vind ik zo belachelijk nutteloos. Gewoon sporten. Veel sporten, en gewoon eten. Dan heb je geen "verantwoorde" tussendoortjes meer nodig.

de communiceerbeer 21-12-2002 12:42

snoep gezond, eet een appel :p

Leonoor 21-12-2002 13:10

Citaat:

de communiceerbeer schreef:
snoep gezond, eet een appel :p
Schijnt helemaal niet zo gezond te zijn...'k weet niet wat er van waar is, maar goed. ;)

de communiceerbeer 21-12-2002 18:02

Citaat:

Leonoor schreef:
Schijnt helemaal niet zo gezond te zijn...'k weet niet wat er van waar is, maar goed. ;)
niet? :eek:

goed dat ik nooit appels eet dan :o

mathfreak 21-12-2002 18:10

Citaat:

Leonoor schreef:
Ga er maar van uit dat er niets van waar is, aangezien ik zelf dagelijks appels eet en nergens last van heb.

Balance 21-12-2002 21:19

Citaat:

halve banaan schreef:

Over al die zogenaamde verantwoorde tussendoortjes. Kap er alsjeblieft mee! Al die low-fat producten vind ik zo belachelijk nutteloos. Gewoon sporten. Veel sporten, en gewoon eten. Dan heb je geen "verantwoorde" tussendoortjes meer nodig.

:rolleyes::rolleyes:
ze vraagt toch alleen maar of het verantwoord is? Niet welke alternatieven d'r zijn...

en ze zijn trouwens niet bedoelt om er van af te vallen ofzo, maar als oppepper. Maar ja, als je dan tóch persé een oppepper wilt gebruiken, dan kan je het beste maar iets nemen wat niet heel slecht is ofzo

ABgirl 21-12-2002 22:33

Ik denk dat fruit toch de beste tussendoortjes zijn. Zelf eet ik weleens komkommer of een paprika als tussendoortje. Is heel lekker.

ekki 21-12-2002 22:55

Citaat:

Leonoor schreef:
Tsja, misschien heb je dat ergens gelezen oid, maar je hebt wel gelijk als je bedenkt wat voor een meuk er op die appels zit. Er wordt zo ontzettend veel gespoten. En in de schil zitten nou juist de meeste vitaminen. Maar die moet je dus nou juist eigenlijk niet eten, omdat die appel zo bespoten is.
Nouja, ik trek me er niks van aan en eet gewoon appel met schil, maar wat dat betreft zijn er erg veel dingen ongezond 'geworden' zeg maar.

Bij verantwoord kan je je afvragen hoe je verantwoord bedoelt. Er zit namelijk best wel veel zout in die soepjes en helemaal niet zulke goeie stofjes. Je zal er heus niet ziek oid van worden (op de korte termijn), maar als je per dag 3 van die dingen eet, is het denk ik niet zo heel gezond. Je moet maar 'ns kijken wat er allemaal in zit. Dus verantwoord voor je nieren oid is het iig niet zo heel erg. En verder zal je er niet dik van worden.

Ohja: dat je niet ziek van iets bent geworden, dus dat iets daarom niet ongezond is, is ook niet helemaal waar. Vaak merk je daar pas wat van op de langere termijn. Dus misschien gaan mensen die heel veel appels eten sneller dood ofzo (tsja, ik noem ook maar wat, in ieder geval zou je er nu geen last van hoeven hebben als je veel appels zou eten, dat zou later ook kunnen komen).

Leonoor 22-12-2002 09:00

Ik heb het ergens gelezen en het is erg vaak op tv (journaal ed) geweest. Maar goed, wat er van waar is...?

Snufje 22-12-2002 10:18

lijntopic..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.