Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Concert Nelly in Ahoy (nelly haters hou je dr dit x alsjeblieft buiten) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=315437)

rickert 21-12-2002 10:57

Concert Nelly in Ahoy (nelly haters hou je dr dit x alsjeblieft buiten)

hij treedt 18 maart op in ahoy ik heb net al kaartjes besteld... zijn dr meer mensen die er hier naar toe gaan...??? (http://www.ahoy.nl/content/main-evenement.asp?Id=746)

wat vinden jullie verder van um goeie muziek of....??

en vinden jullie hem beter met of zonder de st. lunatics..?

eXo 21-12-2002 10:58

*houdt zich er buiten dit x*

machina82 21-12-2002 11:29

ik vraag me af of ze bij nelly concerten de leuke pleistertjes als merchandise hebben. Zodat alle TRUE fans met een pleistertje mee kunnen chillen

Q 21-12-2002 12:25

*Houdt zich er ook buiten*

Wouter Youth 21-12-2002 12:26

up

Krez 21-12-2002 12:57

EINDELIJK!!
hier wacht ik dus al op sinds ik zn eerste single hoorde...
jammer genoeg heb ik alleen maar Nelly-haters onder mn vrienden... dus dat wordt ff iemand zoeken om mee te gaan.

cd van de St. Lunatics heb ik ook, Diz Iz Da Life is wel lekker, maar ik vind hem alleen beter, ook al lijkt het veel op elkaar.
bedankt voor de info iig :D

Passenger 21-12-2002 13:04

nou is dit geen vraag met de intentie om mensen af te kraken, maar wat vinden jullie dan eigenlijk ZO LEUK aan nelly dat je naar een concert van m in ahoy gaat?

ik kan me dr eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, misschien dat iemand me dit uit kan leggen?

STP 21-12-2002 14:17

Citaat:

Tu-Tone schreef:
nou is dit geen vraag met de intentie om mensen af te kraken, maar wat vinden jullie dan eigenlijk ZO LEUK aan nelly dat je naar een concert van m in ahoy gaat?

ik kan me dr eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, misschien dat iemand me dit uit kan leggen?

Mensen vinden z'n muziek gewoon geweldig...

Da's etzelfde als dat ik Nofx live ging zien omdat ik dat geweldig vind...

Smaakverschil.

fruitmand 21-12-2002 14:44

OMFG

...sorry...kon me er niet buiten laten, maar echt

(lacht...:D)

fruitmand 21-12-2002 14:45

Citaat:

machina82 schreef:
ik vraag me af of ze bij nelly concerten de leuke pleistertjes als merchandise hebben. Zodat alle TRUE fans met een pleistertje mee kunnen chillen
whaha
10 euro voor een nelly pleistertje:D

Lakini's Juice 21-12-2002 14:58

Citaat:

eXo schreef:
*houdt zich er buiten dit x*
:D me 2

rickert 21-12-2002 15:29

Citaat:

Krez schreef:
EINDELIJK!!
hier wacht ik dus al op sinds ik zn eerste single hoorde...
jammer genoeg heb ik alleen maar Nelly-haters onder mn vrienden... dus dat wordt ff iemand zoeken om mee te gaan.

cd van de St. Lunatics heb ik ook, Diz Iz Da Life is wel lekker, maar ik vind hem alleen beter, ook al lijkt het veel op elkaar.
bedankt voor de info iig :D

ja ik vindt grovin tonight en scandalous ook ckez cewl....!!!

je kan met mij naar concert moet je alleenwel kaartjes van rij 16 hebben!!!! ;-)

rickert 21-12-2002 15:30

Citaat:

Tu-Tone schreef:

ik vind zijn muziek cewl... zijn houding en uitstraling cewl en gewoon alles cewl nogal moeilijk uit te leggen.....!!!!

maar echt leuk toch de beats en de lekkere losse (zeker meestal oppervlakkig ook) teksten....

Built to last 21-12-2002 18:51

ik wil ook zo'n pleister omdat dat stoer is.

DarkRaven 21-12-2002 19:10

Zijn muziek is wel :cool: hij heeft echt een aparte stem (y)

T!mpf 21-12-2002 19:23

Ik vond nelly eerst wel goed, maar zijn muziek is veel te pop achtig geworden, zijn eerste cd vind ik nog steeds goed,maar zn laatste is net zoals ja rule en p shitty, hip pop.

no hating :D

Vinzz 21-12-2002 19:38

word @ t!mpf ;)

Glass Ghost 21-12-2002 22:46

Citaat:

rickert schreef:
(nelly haters hou je dr dit x alsjeblieft buiten)

wat vinden jullie verder van um goeie muziek of....??

WelcomeHome 22-12-2002 09:33

*houdt zich er ook buiten*

a new noise 22-12-2002 09:42

de ehbo stand daar zal wel een tekort aan pleisters oplopen

Kazanka 22-12-2002 14:05

*Beukt hoofd op podium*

Iotje 22-12-2002 14:11

Concert Nelly in Ahoy (nelly haters hou je dr dit x alsjeblieft buiten)

ok!!! :p

86dagreed 22-12-2002 14:37

Nelly!
EINDELIJK! GEWELDIG! AL MIJN HELE LEVEN OP GEWACHT! HIER MOET IK HEEN, OOK AL GA IK OVER LIJKEN.

of eigenlijk zuigt nelly ook.

eXo 22-12-2002 15:45

Citaat:

86dagreed schreef:
Nelly!
EINDELIJK! GEWELDIG! AL MIJN HELE LEVEN OP GEWACHT! HIER MOET IK HEEN, OOK AL GA IK OVER LIJKEN.

of eigenlijk zuigt nelly ook.

Doe nie zo vervelend dat doet rickert ook niet in jouw topics.

Bienie 22-12-2002 16:04

Nelly haters moeten zich erbuiten houden...

Maar je vraagt wel wat mensen er van vinden ?

:confused:

eXo 22-12-2002 16:20

Citaat:

Bienie schreef:

Oftewel alleen mensen die hem niet haten mogen zeggen wat ze ervan vinden :D.

Offtopic: je sig: (y)

SE 22-12-2002 17:29

Citaat:

Built to last schreef:
ik wil ook zo'n pleister omdat dat stoer is.
ja.. ik ook..

want dan mag ik oowk van die gave bewegingen maken en als ik loop n beetje door me knie gaan.. en "westside" roepen..

DarkRaven 22-12-2002 18:12

Citaat:

Bienie schreef:

het topic niet verpesten

qghp 22-12-2002 18:16

poeh hee!

TAFKAB 22-12-2002 18:35

Citaat:

Tu-Tone schreef:

Jij bent echt DOM.

superpoepdoosje 22-12-2002 18:47

Citaat:

Bienie schreef:

volgens mij bedoelt hij meer welke nummers ze dan zoal van hem goed vinden.

Passenger 22-12-2002 19:27

Citaat:

STP schreef:
Mensen vinden z'n muziek gewoon geweldig...

Smaakverschil.

dat je nofx live ging zien kan ik me voorstellen, maar nelly... kijk ik heb opzich nix tegen de muziek, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen het ZO geweldig vinden om naar zo iemand te kijken.. ik heb 1x een interview met nelly gezien, en weet je wattie zei waarom die in de muziek is gestapt?
Hij vond de gouden ketting en *bling**bling* koel, hij vond de lekkere wijven wel koel, en die grote auto's vondtie ook wel wat...

Dan vraag ik me af, ben je dan nog wel met muziek bezig? Hij vindt t ook niet boeiend als een nummer buiten zn normale stijl valt (zoals Ride With Me) omdat het lekker klonk, en lekker verdiende...

Sorry, maar ik vind dat je diep gezonken bent als je zo bezig bent... Het is misschien mijn muzieksmaak niet, maar ik vind dit gewoon het verneuken van de muziek industrie... een ander woord heb ik er gewoonweg niet voor...

Al zou ik de muziek leuk vinden, zou ik er waarsch. uit principe niet naartoe gaan. (hoewel ik dan misschien wel andere principes zou hebben.... :rolleyes: )

Passenger 22-12-2002 19:28

Citaat:

TAFKAB schreef:
Jij bent echt DOM.
best lastig he? om iets te onderbouwen/beargumenteren...

NERD 22-12-2002 20:04

Citaat:

Tu-Tone schreef:
dat je nofx live ging zien kan ik me voorstellen, maar nelly...
Goh, ik zou zelf eigenlijk nog eerder naar een concert van Nelly gaan dan naar een concert van NOFNiks. Het is dus gewoon zoals de grote wijze STP reeds zeide: smaken verschillen.

Citaat:

weet je wattie zei waarom die in de muziek is gestapt? Hij vond de gouden ketting en *bling**bling* koel, hij vond de lekkere wijven wel koel, en die grote auto's vondtie ook wel wat...
Dan vraag ik me af, ben je dan nog wel met muziek bezig?
Hij komt er in ieder geval eerlijk voor uit in tegenstelling tot veel andere artiesten. Ik vind het eigenlijk wel een verfrissende instelling, er zijn in de muziekbizz al genoeg artiesten en bands die zich veel te serieus nemen (om nog maar te zwijgen over sommige personen op dit forum). Al dat gezeik dat alle commercieel ingestelde artiesten sowieso minder zijn dan "echte" :rolleyes: artiesten komt me de laatste tijd een beetje de strot uit.

Citaat:

Al zou ik de muziek leuk vinden, zou ik er waarsch. uit principe niet naartoe gaan. (hoewel ik dan misschien wel andere principes zou hebben....
Volgens mij is er hier een kleinzerige, zielige snob in ons midden :rolleyes: . Gelukkig ben ik een pricipieel tegenstander van principes. Als ik een bepaald artiest goed vind zal het me werkelijk aan mijn reet roesten met wat voor instelling deze of gene muziek maakt. Ik ben er meestal niet eens in geinteresseerd, dat leidt alleen maar af van de muziek zelf (al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen).

N*E*R*D ...die al lang niet meer zo true is al ie vroeger was....

Passenger 22-12-2002 20:10

Citaat:

NERD schreef:
Goh, ik zou zelf eigenlijk nog eerder naar een concert van Nelly gaan dan naar een concert van NOFNiks. Het is dus gewoon zoals de grote wijze STP reeds zeide: smaken verschillen.

dat klopt, dat is idd wel een kwestie van smaak ja, dat ben ik met je eens

Citaat:

Hij komt er in ieder geval eerlijk voor uit in tegenstelling tot veel andere artiesten. Ik vind het eigenlijk wel een verfrissende instelling, er zijn in de muziekbizz al genoeg artiesten en bands die zich veel te serieus nemen (om nog maar te zwijgen over sommige personen op dit forum). Al dat gezeik dat alle commercieel ingestelde artiesten sowieso minder zijn dan "echte" :rolleyes: artiesten komt me de laatste tijd een beetje de strot uit.

Volgens mij is er hier een kleinzerige, zielige snob in ons midden :rolleyes: . Gelukkig ben ik een pricipieel tegenstander van principes. Als ik een bepaald artiest goed vind zal het me werkelijk aan mijn reet roesten met wat voor instelling deze of gene muziek maakt. Ik ben er meestal niet eens in geinteresseerd, dat leidt alleen maar af van de muziek zelf (al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen).

N*E*R*D ...die al lang niet meer zo true is al ie vroeger was....

jammer dat je mij meteen een zielige snob moet vinden.. je kent me tenslotte niet eens, maar goed...

wat ik jammer vind bij artiesten, is dat ze de muziek niet meer boeit, maar alleen het geld... het is leuk om geld te verdienen met muziek, maar ik vind het persoonlijk wat ver gaan als het alleen nog maar om het geld gaat en niet meer om de muziek... Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik zie muziek nog steeds als een kunstvorm. En als mensen er tijd/moeite/emotie in steken, is dat voor mij heel wat meer waard, dan iemand die roept dattie gwoon de *bling*bling* wel tof vindt...

Maar goed... wie ben ik als zielige snob om dat te vinden....

NERD 22-12-2002 20:24

Citaat:

Tu-Tone schreef:
wat ik jammer vind bij artiesten, is dat ze de muziek niet meer boeit, maar alleen het geld... het is leuk om geld te verdienen met muziek, maar ik vind het persoonlijk wat ver gaan als het alleen nog maar om het geld gaat en niet meer om de muziek... Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik zie muziek nog steeds als een kunstvorm. En als mensen er tijd/moeite/emotie in steken, is dat voor mij heel wat meer waard, dan iemand die roept dattie gwoon de *bling*bling* wel tof vindt...
Ik vind het wel erg kort door de bocht om te stellen dat artiesten die het belangrijk vinden om veel geld te verdienen niet meer geboeid zijn door de muziek an sich. Nu ben ik niet bepaald de grootste Nelly fan van het land maar in het genre levert hij (en het hele team wat achter hem staat :rolleyes: ) wel kwaliteit (mits je met een objectief oog naar muziek kan kijken natuurlijk).

En ik ben het ook niet eens met je veronderstelling dat muziek perse kunst moet zijn. Een functie die veel mensen op dit forum over het hoofd zien is die van simpel en dom vermaak. En dat is soms best wel een verademing. Als er vanaf morgen alleen nog maar kunstzinnig verantwoorde muziek zou verschijnen zou ik het jaar 2003 nog niet eens halen want dan spring ik volgende week van een willekeurig flatgebouw af (zolang het maar geen artistiek verantwoord architectonisch hoogstandje is :rolleyes: )

N*E*R*D ...die de muziek van Nelly nog eerder als kunst betitelt dan het geneuzel van bands als Nickelback en Creed...

Passenger 22-12-2002 20:46

Citaat:

NERD schreef:
Ik vind het wel erg kort door de bocht om te stellen dat artiesten die het belangrijk vinden om veel geld te verdienen niet meer geboeid zijn door de muziek an sich. Nu ben ik niet bepaald de grootste Nelly fan van het land maar in het genre levert hij (en het hele team wat achter hem staat :rolleyes: ) wel kwaliteit (mits je met een objectief oog naar muziek kan kijken natuurlijk).

Kwaliteit? In wat voor opzicht maakt nelly kwaliteit muziek dan? Door met een pleister op je hoofd rond te lopen en heel hard "E-I ohooooooo" te roepen? Ok dat is misschien wat overdreven, maar dan ben ik toch benieuwd in welk opzicht je het kwaliteit vind? (enne, voor het geval je gaat roepen dat dit een hele sarcastische vraag is, NEE... ik ben gewoon benieuwd waarom je dat vindt)

Citaat:

En ik ben het ook niet eens met je veronderstelling dat muziek perse kunst moet zijn. Een functie die veel mensen op dit forum over het hoofd zien is die van simpel en dom vermaak. En dat is soms best wel een verademing. Als er vanaf morgen alleen nog maar kunstzinnig verantwoorde muziek zou verschijnen zou ik het jaar 2003 nog niet eens halen want dan spring ik volgende week van een willekeurig flatgebouw af (zolang het maar geen artistiek verantwoord architectonisch hoogstandje is :rolleyes: )

N*E*R*D ...die de muziek van Nelly nog eerder als kunst betitelt dan het geneuzel van bands als Nickelback en Creed...

ik roep ook niet dat muziek kunst MOET zijn... ik zeg alleen dat ik muziek een vorm van kunst vindt... en je hebt altijd "goede" en "slechte" kunst, het ligt er maar net aan wat je mooi vindt... Maar bestaan er dan ook mensen die schilderijen maken voor het geld?
Ik kan best waardering hebben voor hiphop hoor, daar ligt het probleem niet... Het is niet mijn favoriete muzieksoort, dat geef ik meteen toe. Maar ik blijf nog steeds mn twijfels hebben bij muziek dat geboren is bij een producer...

Passenger 22-12-2002 20:49

Ik ben trouwens geen anti-nelly hoor, iedereen zoekt zelf maar lekker uit waardie naar luistert :) dat maakt mij verder nix uit...

ik vroeg me alleen af waarom het waard zou zijn om daar naartoe te gaan...

NERD 22-12-2002 21:04

Citaat:

Tu-Tone schreef:
Kwaliteit? In wat voor opzicht maakt nelly kwaliteit muziek dan? Door met een pleister op je hoofd rond te lopen en heel hard "E-I ohooooooo" te roepen? Ok dat is misschien wat overdreven, maar dan ben ik toch benieuwd in welk opzicht je het kwaliteit vind? (enne, voor het geval je gaat roepen dat dit een hele sarcastische vraag is, NEE... ik ben gewoon benieuwd waarom je dat vindt)
Inderdaad ietwat overdreven, ik kan mensen die SOAD kwaliteitsmuziek vinden heel makkelijk van repliek dienen door te stellen dat die zanger een idioot is die alleen maar met een sik en een boze blik heel hard "MOTHER!!" aan het roepen is. Maar dat doe ik natuurlijk niet :rolleyes: Maar ik vind Nelly in ieder geval een zeer uitgesproken eigen stijl hebben waarmee hij zich onderscheid van de meeste andere rappers. Het is bij hem meer een soort kruising tussen zingen en rappen, en dat is volgens mij dan ook de voornaamste reden waardoor hij niet erg goed ligt bij hardcore hiphop-liefhebbers. En verder kan ik niet echt uitleggen waarom ik Nelly wel grappig vind (en niet meer dan dat) terwijl ik iemand als Ja Rule het liefst ritueel zou slachten. Het gaat hierbij meer om een soort van persoonlijk gevoel dat niet echt uit te leggen is.

Citaat:

Maar bestaan er dan ook mensen die schilderijen maken voor het geld?
Enig idee wat Herman Brood deed als hij erg krap bij kas zat en ergens een rekening moest betalen? Dat viel op den duur haast onder massaproduktie...

N*E*R*D ...die het nog altijd heel raar vind dat muziek die niet bedoeld is als kunst door sommige mensen toch als kunst beoordeeld wordt...

NERD 22-12-2002 21:08

Citaat:

Tu-Tone schreef:
ik vroeg me alleen af waarom het waard zou zijn om daar naartoe te gaan...
Dat vraag ik me eigenlijk ook ook stiekem af :D

rickert 23-12-2002 10:46

Citaat:

Tu-Tone schreef:
dat je nofx live ging zien kan ik me voorstellen, maar nelly... kijk ik heb opzich nix tegen de muziek, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen het ZO geweldig vinden om naar zo iemand te kijken.. ik heb 1x een interview met nelly gezien, en weet je wattie zei waarom die in de muziek is gestapt?
Hij vond de gouden ketting en *bling**bling* koel, hij vond de lekkere wijven wel koel, en die grote auto's vondtie ook wel wat...

Dan vraag ik me af, ben je dan nog wel met muziek bezig? Hij vindt t ook niet boeiend als een nummer buiten zn normale stijl valt (zoals Ride With Me) omdat het lekker klonk, en lekker verdiende...

Sorry, maar ik vind dat je diep gezonken bent als je zo bezig bent... Het is misschien mijn muzieksmaak niet, maar ik vind dit gewoon het verneuken van de muziek industrie... een ander woord heb ik er gewoonweg niet voor...

Al zou ik de muziek leuk vinden, zou ik er waarsch. uit principe niet naartoe gaan. (hoewel ik dan misschien wel andere principes zou hebben.... :rolleyes: )

hij kon ook proffesioneel honkballer worden hij was daar echt talent in maar hij kooos voor muziek omdat ie dat leuker vond en nam daarmee een groot risico omdat met honkbal zijn toekomst qua inkomen redelijk zeker zou zijn en het nog maar de vraag was of hij in de muziek door zou breken dus dat waren zeker niet de enige redenen. ook om dattie gewoon van muziek houdt.

rickert 23-12-2002 10:50

Citaat:

Tu-Tone schreef:
dat klopt, dat is idd wel een kwestie van smaak ja, dat ben ik met je eens

jammer dat je mij meteen een zielige snob moet vinden.. je kent me tenslotte niet eens, maar goed...

Maar goed... wie ben ik als zielige snob om dat te vinden....

opzich heb je hier wel een punt.... Maar bijv eminem... die zegt alles puur voor de muziek te doen... maar als hij NIET zou scoren en gewoon 10.000 exemplaren van the eminem show verkoopt en niet meer... denk je niet dat hij dan ook niet commercieel gaat....zolang het veel muzikanten uitkomt houden ze hun eigen stijl, maar zo gauw dat niet meer scoort stappen veel mensen over op een andere stijl...(Bijv. nas die een poos zeer commercieel bezig is geweest...---> niet dat er wat mis mee is maar is wel zo). Wat aan Nelly dan lijkt mij te waarderen is, is dattie wel meteen met zijn eigen stijl is begonnen en daar neit van afwijkt...

en ik heb t zelfde interview als jou ook gezien... en inderdaad vroeger droomde hij om rapper te worden om die dingen... maar in een 2e deel van dat interview wat later uitgezonden werd zegt hij ook, dat nu hij eenmaal een beroemd rapper is dat juist de dingen zijn die hem nix meer boeien. en dattie vooral zijn fans tevreden wil stellen door ZIJN ding te doen.

Passenger 23-12-2002 14:34

conclusie... we hebben allemaal ergens wel een beetje gelijk, iedereen is even true, en nu moet iedereen zn bek houden en over nelly lullen ;)

*zegt dit topic weer ajuus*

:)

the exploding boy 23-12-2002 15:05

Citaat:

DarkRaven schreef:
Zijn muziek is wel :cool: hij heeft echt een aparte stem (y)

Fade of Light 23-12-2002 15:56

Citaat:

STP schreef:

Maar die playbacken (hoogstwaarschijnlijk) ook niet ;)

maargoed voor diegene die gaan: veel plezier (y)

Infaustus 23-12-2002 18:48

Citaat:

NERD schreef:
Inderdaad ietwat overdreven, ik kan mensen die SOAD kwaliteitsmuziek vinden heel makkelijk van repliek dienen door te stellen dat die zanger een idioot is die alleen maar met een sik en een boze blik heel hard "MOTHER!!" aan het roepen is. Maar dat doe ik natuurlijk niet

zou ik ook niet doen als ik jou was..

Anal Avenger 23-12-2002 18:56

ik.weet.niet.wie.het.is.m44r.hij.is.v4st.een.neger.
en.negers.sijn.dope.dus.hou.'t.echt,

vrede.neger

TAFKAB 23-12-2002 19:20

Citaat:

Tu-Tone schreef:
best lastig he? om iets te onderbouwen/beargumenteren...
De quote zei al genoeg beste man.

Screenager 23-12-2002 21:41

Bluh wat veel kinderachtige reacties..

Soms zijn mensen echt hypocriet :|

De Ideale Schoonzoon 23-12-2002 23:32

oke, ik hou me erbuiten...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.