![]() |
Koeling
Ik heb nu in mijn pc een koeler zitten die continue even hard blaast, ongeacht de mate waarin de processor wordt gebruikt. Nu zou ik graag een koeler willen hebben die harder koelt bij veel gebruik van de processor, en zacht koelt bij laag gebruik van de processor. Waar kan ik die koelers kopen en hoe veel kosten die dingen? Moet ik nog ergens rekening mee houden? Is het uberhaupt mogelijk?
Alvast bedankt! |
Temp. controlled koelers zijn best wel zeldzaam hoor. Thermaltake heeft er wel maar die schijnen niet heel goed te werken.
|
Ik weet dta EnerMax voedingen heb waar die dingen in zitten maar ik weet niet of ze die ook voor cpu's hebben
|
Citaat:
|
Zou je niet gewoon een thermisch sensortje in het aansluitsnoertje van je fan kunnen bouwen? Hiermee werken die variabele snelheid fans in voedingen ook.
|
Citaat:
|
In onze laptop zit wel zo`n geregelde cooler. Dus ut is niet mogelijk om zo`n ding op mijn pentium 2 te zetten?
|
Jawel maar je moet daarvoor een temperatuur controller hebben voor je ventilator. en die zijn nogal zeldzaam. (macpower digidoc 5 bijv)
|
En waar te vinden? En hoeveel kosten die dingen?
|
Kan je niet gewoon een stillere cooler nemen? :S
|
mischien door middel van een progie ?
bijv 30 graden 1000 t/pm 31 graden 1100 t/po 35 graden 2000 t/pm 40 graden 3000 t/pm enzovoort |
Speedfan! zal even zoeken naar URL
|
|
Waarom doe je niet 'en en'?
Men neme een Alpha 8045 heatsink, een geruisloze fan en geniet van uitstekende koeling, zowel idle als onder load. Zonder lawaai. |
Alpha PAL8045 kost je wel 150 piek excl fan... je kunt ook gewoon even met Speedfan proberen wat de beste snelheid is (koeling/lawaai)
|
Ik dnek dat een hardblazende stille fan goedkoper is dan een automatische regelende fan..
|
Citaat:
thermische diodes werken gewoonweg niet goed genoeg |
Citaat:
Ikzelf ben trotse bezitter van een 6035 :> |
Citaat:
|
hm ik weet het ook niet echt maar als ik jou was zo ik op het forum van tweakers.net je vraag nog maar eens stellen http://www.tweakers.net
|
Citaat:
Zoekt, en gij zult vinden, mijn zoon. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |