![]() |
Oefenruimte in rijtjeshuis
Wie woont er in een rijtjeshuis en heeft een oefenruimte thuis? Eentje die "geluidsdicht" is en waar de buren geen last van hebben. Ik vraag me namelijk af of dat mogelijk is.
|
nee dat is niet mogelijk, tenzij je heel zacht speelt...
|
Is niet mogelijk, in het vorige huis wel gehad, zo heel af en toe in de begintijd van de band, maar dan waarschuwden we vantevoren de hele buurt :D
Nu zitten we in een schuur bij een huis waar we eigenlijk geen nabije buren hebben, dan kan et wel... |
Een vriend van mij heeft dat wel... die woont in een zogenaamd 2-onder-1-kap huis.. hij heeft oefenruimte in de kelder... Maar als je buiten loopt, hoor je ze gwoon spelen :S Dus ik weet vrijwel zeker dat de buren het ook horen... Hij heeft gwoon makkelijke buren denk ik :)
Maar vraag je je alleen af of het mogelijk is, of zoek je een oefenruimte? |
het zou moeten lukken met genoeg geluidsisolatie-materiaal.
|
Citaat:
|
hmm, ik zit in een alleenstaand huis...gewoon zolder goed geisoleerd....je hoord het buiten wel, maar dat was het dan ook/
|
het kan wel
hier hoor je mij door de halve buurt aardige buren zijn cool |
dikke betonnen muren willen nog wel helpen, isolatiemateriaal niet echt..
|
Vriendin van me woont in een vrijstaande villa en de oefenruimte is geïsoleerde kelder, de buren schijnen vooral de drums nog te kunnen horen : /
Een rijtjeshuis lijkt me zo'n beetje onmogelijk geluidsdicht te maken. |
het helpt ook om gordijnen tegen de muren te hangen
|
Ik weet niet of iemand de oude feedback locatie nog voor zich kon halen, maar die kamertjes waren echt goed geisoleerd. Bij Verspuy en de nieuwe Feedback ook wel hoor... maar niemand heeft het dus zover dat de buren er geen last van hebben. Hm, jammer. Dan maar n andere oplossing bedenken.
|
Isoleren moet wel werken, maar dan ligt eraan wat voor isolatie je gebruikt en hoe dik de isolatie is. Ons lukt t ook om een geluidsloze installatie af te leveren dus dit moet ook wel lukken.
|
Ik oefen gewoon, ik weet niet hoe hard het doorklinkt...
Tot nu toe nog nooit problemen gehad. Van geen van de buren. Btw: Piano, en hij staat gewoon in de huiskamer... Misschien helpt het dat het geen elektrische gitaar of drumstel is ;) |
Citaat:
nuttige post? nee :) |
Mijn buurjongen heeft twee drumstellen en nodigt zijn vrienden uit om een paar uurtjes te drummen.. Een paar keer per week :S
En de isolatie heeft ie nog niet uitgevonden. In de zomer speelt ie in de tuin... |
ik kan er niet over meepraten, ik woon in een woonboerderij, en de dichtsbijzijnde buren zijn 200 meter verderop, en ik speel in de kelder, die is nog best wel geisoleerd, mwah, als ik mun versterker open draai hoor je het wel als je het erf op rijdt
|
De garages waar ik oefenen met me band zijn 2 onder 1 kap, eentje staat staat vast aan de andere garage, bij het andere huis staat de garage los, goed als we spelen hoor je het wel, maar nog nooit klachten gehad.
|
Citaat:
Eierdozen de gekste! :D |
met goed isoleren kom je een end, en de vorm van de kamer is ook belangrijk....
|
dan moet je een oefenhok in het huis zelf neerzetten...zo'n cabine min of meer...dan is er geen geluidsoverlast...maar das wel duur (denk ik)
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |