![]() |
Ruis bij opnemen met bas en mic
Hallo
als ik ga opnemen met mijn microfoon en basgitaar krijg ik een enorme ruis. Het maakt niet uit met welk programma ik dat doe en het is geen harde schijf ruis. Mijn computerspecs: Big tower ATX 300Watt AMD TB 1200(1350) ABIT KT7E 128 MB RAM 7200 IBM 40 GB(U DMA 100) 52X CDROM 4*4*32 WRITER Guillemot Fortissimo (yamaha 748) digi out, line in , mic in , lineout, speakers out Simpel trust boxensetje door mij omgebouwd. De storing zit zover in de opname na branden op cd en afspelen op diverse geluidsinstallaties(en 4 computers) blijft dezelfde ruis. Alvast bedankt Edwin |
Eh, je gaat dus je microfoon inschakelen, je zet deze ergens op tafel, drukt op 'rec' op je softwareprogramma, en gaat dan staan hengsten op je basgitaar? -- En dan verwacht je ook nog goede opnames?
|
mic op een daarvoor special gemaakte standaard.
Bas gewoon om men nek. ja ik verwacht dat ik dan goeie opnamesn heb. ten eerste mijn geluidskaart kan dat. ten tweede ik ben hier niet de eerste mee. heb inmiddels zelf ook gezocht het schijnt te maken te hebben met het aarden van je computer gaan we morgen dus proberen. Groetjes Edwin |
Citaat:
daarnaast: gitaarmuziek digitaal opnemen blijft mooier. |
Citaat:
Mijn eiegn goeie mic is geen studio (kost me nog iets te veel) maar wel een mic waarvan ik weet dat ie goed is(muziekschool gebruikt ze o.a.) en belangrijker een kennis van mij gebruikt hem voor hetzelfde doel. Digitaal opnemen is zeker mooier maar ik heb digital uit geen in. en dit zijn alleen nog maar demo's die ik ga maken de uiteindelijke band nummers worden toch niet met mijn computertje opgenomen we huren gewoon een studio of nemen op live tijdens een optreden. Het probleem (heb ik nog niet getest) is trouwens waarschijnlijk het ontbreken van een aarde. Tenminste dat zij de gitaaris die hetzelfde thuis doet. bedankt iedergeval.. Groetjes, Edwin |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |