![]() |
BIOS Upgraden --> overklokprobleem!
Hallo,
een klasgenoot van me heeft een Elitegroup K7S5A moederboord en hij wil zijn processor (AMD 1200Mhz) overklokken. Alleen het probleem is dat het overklokken niet gaat in de BIOS kun je helemaal geen instellingen veranderen, alleen DRAM (100/133Mhz). Nu hebben we besloten een BIOS update te downloaden maar dat gaat wel maar het probleem is nog niet verholpen je kan nog steeds geen instellingen (CPU ratio!) veranderen. Help! Greetz Orion16 |
Ken het mobo zelf niet, maar zitten er geen jumpers op het mobo. ?
|
Citaat:
daarnaast moet je bij het overklokken van AMD's met een potlood aan de slag om m een goed stuk te overklokken. Orion16: gathering.tweakers.net veel plezier |
De ECS K75SA is niet echt een overclockers mobo. Er zijn wel "overclockers" biossen te krijgen waar je wat meer mogelijkheden hebt mbt FSB en geheugen snelheden. Je kan ook wat proberen met tools als CPUCooL.
Multiplier tweaking zit er volgens mij echt niet in. |
flash deze bios eens: http://basedrum.endoria.net/k7s5a/chb0325l.zip
helaas (nog?) geen multiplier setings, maar wel veel nieuwe fsb settings. |
cpu geunlocked?
|
Citaat:
Je kan de multiplier echter wel veranderen door wat bridges te cutten (elektrisch met at voeding) en verbinden. |
Citaat:
Wat bedoel je nou? -- Ik neem aan dat je de processor bedoeld wanneer je 't zo mooi over 'bridges cutten' hebt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33. |