![]() |
Waarom worden meisjes al zo jong (13 jaa
Eigenlijk klopt het niet om te zeggen dat ze zo vroeg al een kind kunnen krijgen om de oorspronkelijke overlevings-voortplantingsdrang tegen het uitsterven, want dan nog: meisjes van 13 zijn helemaal niet toe aan een kind, en t wordt nog vaak een miskraam ook op zo'n jonge leeftijd, dus waarom dan?
|
Citaat:
|
Dat geld trouwens niet alleen voor meisjes. Jongens zijn ook vanaf ongeveer hun 14e biologisch volwassen.
En waarom? Mja...je moet ergens beginnen..je ontgroeit op dat moment je kindertijd. En daar horen dit soort dingen bij. |
Er is geen reden voor de vruchtbaarheidsleeftijd om omhoog te gaan. Immers; de kan op meer vruchtbare nakomelingen wordt daarmee niet vergroot.
|
Omdat het in de prehistorie heel normaal was dat meisjes van 13 jaar kinderen kregen , want daar was je oud als je 40 was... dusja dat moest wel he ..
|
Citaat:
|
Citaat:
Mannen zijn tot hun dood ongeveer nog vruchtbaar (impotentie en prostaat kanker daar gelaten) das toch ook niet logisch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dit deels een PW onderwerp. Westerse meisjes van onze generatie worden steeds jonger vruchtbaar de voorgaande generaties door de huidige cultuur.
Sex is alom vertegenwoordig, het is deel van stromingen die van kinderen verlangen zich volwassener te gedragen, kijk maar naar de modebewuste kleuters... Daarnaast zorgt het hoge oestrogeen niveau van het hergebruikt drinkwater van vrouwen aan de pil, ervoor dat primaire en secundaire geslachtskenmerken zich sneller ontwikkelen. REIE |
Citaat:
Jah maar als 13-jarige ben je toch ook niet toe aan het sex-bedrijven!??? Ik ben bijna 16 en ik moet er nog niet aan deeeeeeeeenken. |
En ook hier de titel een beetje opgeschoond.
|
Mens werd vroeger NIET zo jong vruchtbaar.
Hoe beter de levensomstandigheden in de jeugd zijn (voedsel en gezondheid), hoe eerder het zich allemaal ontwikkeld. Erg vroeg vruchtbaar worden levert voordeel op in natuurlijke selectie... als je lichaam het al aan kan. Kan je lichaam het nog niet aan dan dus niet. Door goede voeding en alles kan je je sneller ontwikkelen en dat doe je daarom ook. De ontwikkeling van secundaire geslachtskenmerken (die dus door oestrogeen ontstaan) hangt hier min of meer ook vanaf. Oestrogeen wordt ook geproduceerd in vetcellen onder de huid. Hoe meer vet, hoe meer secundaire geslachtskenmerken. Sterk ontwikkelde secundaire geslachtskenmerken trekken meer en gezondere mannen aan (borsten) en maken geboorte veiliger (bekken). Nadeel hieraan is is dat het lichaam wat zwakker wordt op andere punten. Vet is hier een goede indicator voor. Veel vet = erg veel voedsel beschikbaar = geen noodzaak voor een sterk lichaam. Dus veel vet = veel voedsel = investeren in voortplanting. Wel weer grappig is dat hoe meer voedsel beschikbaar hoe (tot op gezond niveau) slanker vrouwen EN mannen moeten zijn. Dik zijn betekent in onze maatschappij (voor gedeelte van hersenen dat voor verliefdheden zorgt) dat die persoon zich niet kan inhouden. Omgekeerd in afrika enzo, als je erg dik bent als er weinig voedsel is betekent dat dat je bijzonder skilled bent. |
Citaat:
:) of eigenlijk puber. |
Citaat:
|
mijn zus was voor de eerste keer toen 9 was ongesteld en ik toen ik 10 was.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
of je geestelijk klaar bent voor een kindwordt door de maatschappij bepaald waarin we tegenwoordig leven. Hier zou het volledig ongepast zijn als een kind van 13 een kind kreeg terwijl in afrika dat op veel plaatsen wel normaal wordt gevonden.
Lichamelijk zijn denk ik ook veel meisjes van een jaar of 14 al klaar voor een baby. Ik werd zelf overigens pas ongesteld op mijn 15 (terwijl ik wel goed te eten heb gekregen :P) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01. |