Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   adsl op 2 pc's (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=316541)

stevie 22-12-2002 14:27

adsl op 2 pc's

ik weet niet of het in dit forum thuishoort. exuseer me ervoor dat het niet juist is!!!!
men vraag is hoe kan ik adsl op 2 pc's krijgen. Volgens mij lukt dit met 2 netwerkkaarten maar hoe???
de aansluiting van men modem naar men pc is met usb.
merci voor de reacties.

thx stevie

TIGEK 22-12-2002 15:12

Misschien een netwerk maken en dan optie Internet delen???

B@RTOLI 22-12-2002 18:46

de 2 pc's met elkaar verbinden d.m.v een directe kabelverbinding en dan er een switch tussen zetten.

CryptapiX 22-12-2002 19:06

Citaat:

B@RTOLI schreef:
de 2 pc's met elkaar verbinden d.m.v een directe kabelverbinding en dan er een switch tussen zetten.
het is OF een directe verbinding
OF een switch
maar allebei kan niet :p

B@RTOLI 22-12-2002 19:59

Citaat:

CryptapiX schreef:
het is OF een directe verbinding
OF een switch
maar allebei kan niet :p

ja bedoel ik ook. Ik heb thuis namelijk ook 2 pc's met elkaar verbonden maar dan met een switch.

Quintiano 22-12-2002 21:07

Je scoort 2 NIC's, paar meter UTP crosscable en je zet 't zooitje op. Op de PC met de daadwerkelijke internetverbinding start je een ICS (die standaard van Windows, of Sygate, WinRoute e.d.) en that's it -- ervanuitgaande dat je je LAN up hebt, hé. Stel op beide machine een werkgroep in, zorg dat de subnetmaskers overeenkomen en kloar.

niemand 22-12-2002 22:35

Citaat:

Dobermann schreef:
Je scoort 2 NIC's, paar meter UTP crosscable en je zet 't zooitje op. Op de PC met de daadwerkelijke internetverbinding start je een ICS (die standaard van Windows, of Sygate, WinRoute e.d.) en that's it -- ervanuitgaande dat je je LAN up hebt, hé. Stel op beide machine een werkgroep in, zorg dat de subnetmaskers overeenkomen en kloar.
beter kan ik het niet zeggen

`CrazY G 23-12-2002 00:29

makkelijkste, maar niet goedkooptste manier is gewoon een router kopen.
dan prop je gewoon die netwerkkabels van beide pcs in die router en dan nog 1 of 2 instellingen op de pc veranderen, maar dat staat in het boekje van de router wel. EN klaar is kees.
echt simpel.

Rugbuksnuffer 23-12-2002 08:24

Met een USB modem kun je de 2 PC's via een netwerkkabel met elkaar verbinden en dan het Internet sharen. Voor mensen met een ethernetmodem gaat het eigenlijk nog veel mooier. Als je het allernieuwste ethernetmodem hebt dan kun je volstaan met een switch en anders zet je een routertje neer tussen de PC's. Op de laatste maniet ben je "Always On" en hoef je geen enkele instelling meer op een PC te maken. Aangeven dat Internet via een Lan loopt is dan al voldoende.

stevie 23-12-2002 11:50

en als ik dat dan met die ics probeer, maakt et dan nie uit dat ik op de ene pc win 2000 draai en op de andere pc windows xp. ik heb me laten wijs maken dat dit voor problemen kon zorgen.

merci voor de reacties

stevie

sean paul 23-12-2002 19:36

Volgens mij hebenn jullie allemaal ongelijk hier. internet delen met een USB internet modem gaat niet zo makkelijk als je denk. je moet eerst de twee pc`s in een netwerk hebben en dan op de host(de pc met de usb modem) als gateway instellen.
de rede waarom je geen router of switch tussen ze kan zetten is omdat een usb niet ROUTTEERBAAR is. dus de pc waar de usb modem aan hangt gaat in dit geval altijd aan moeten zijn als je op de andere het internet op moet.
de rede waarom dit allemaal weet is omdat ik ook een usb modem heb en ook het probleem had. mijn advies, zet de twee pc`s in een netwerk en installeer familie gatekeeper op beide. www.familiegatekeeper.com of www.gatekeeper.com

SJ (y)

Quintiano 24-12-2002 01:32

Citaat:

sean paul schreef:
Volgens mij hebenn jullie allemaal ongelijk hier.

Dat zal dan wel voor 't eerst zijn, hoor.

internet delen met een USB internet modem gaat niet zo makkelijk als je denk. je moet eerst de twee pc`s in een netwerk hebben en dan op de host(de pc met de usb modem) als gateway instellen.

Dat is al gezegd.

de rede waarom je geen router of switch tussen ze kan zetten is omdat een usb niet ROUTTEERBAAR is. dus de pc waar de usb modem aan hangt gaat in dit geval altijd aan moeten zijn als je op de andere het internet op moet.

Waar lees jij dan over externe switches/routers? -- Rugbuksnuffer heeft 't over een ethernetmodem, geen USB-modem. Crazy-nogwat heeft 't inderdaad over 't hardwarematig routeren van een USB-ADSL verbinding, ja. Maar dat is bij jou "allemaal"? Een softwarematige oplossing zal altijd 't ongemakt met zich meebrengen dat de host altijd aan moet staan. Duh.

de rede waarom dit allemaal weet is omdat ik ook een usb modem heb en ook het probleem had. mijn advies, zet de twee pc`s in een netwerk en installeer familie gatekeeper op beide. www.familiegatekeeper.com of www.gatekeeper.com

Laat ik nou net XS4ALL ADSL hebben met USB-modem ook? -- En waarom is Gatekeeper beter dan SyGate, WinRoute of Windows ICS?

SJ (y)

Oh, je Nederlands is ook niet echt geweldig. No offense, though.

CryptapiX 24-12-2002 15:31

Citaat:

`CrazY G schreef:
makkelijkste, maar niet goedkooptste manier is gewoon een router kopen.
dan prop je gewoon die netwerkkabels van beide pcs in die router en dan nog 1 of 2 instellingen op de pc veranderen, maar dat staat in het boekje van de router wel. EN klaar is kees.
echt simpel.

makkelijkste is zeker wel gewoon 1 crossover kabel in beide pcs rammen hoor

sean paul 25-12-2002 12:03

Citaat:

Dobermann schreef:
Oh, je Nederlands is ook niet echt geweldig. No offense, though.

thnx, wist niet dat ik beoordeeld zou worden op mijn nederlandse spelling,
mah jah..........

`CrazY G 25-12-2002 20:49

stevie koop gewoon een router, dan hoeven beide pcs tenminste niet aan te staan als je wilt internetten.

CryptapiX 25-12-2002 21:12

Citaat:

`CrazY G schreef:
stevie koop gewoon een router, dan hoeven beide pcs tenminste niet aan te staan als je wilt internetten.
zijn adsl modem is USB
en waar wil jij die dan op die router op aansluiten ?

hoewel ik me afvraag of er geen utp kabeltje is..

anders moet hij een ADSL MODEM EN ROUTER in 1 kopen en die zijn 2x zo duur als een router

router kost je 70 euro
modem/router kost 150

Studentje 30-12-2002 19:19

In mijn ogen de makkelijkste en goedkoopste oplossing:

twee netwerkkaartjes kopen, voor elke pc een, dan UTP kabeltje ertussen, dan gewoon windows wizard gebruiken. Zo deden we het hier toen we nog maar twee pc's hadden. Enige nadeel is dat de pc waar inet binnen komt constant aan moet staan.

De oplossing stond hier al, alleen in iets moeilijker taalgebruik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.