![]() |
My First Dutch Poem
Onze kleine meid houdt wel van een borrel op z'n tijd
En daar geniet ze van, met volle teugen Ookal heeft ze daarna soms wel spijt Ze houdt van sterke drank, dat is geen leugen Soms, heel soms, gaat ze zichzelf te buiten Dan heeft ze zichzelf niet meer in de hand De volgende morgen zal ze zeker weten niet fluiten Ze heeft zo'n gevoel van: ik maak iemand van kant! Ook soms heeft ze een hulpeloos gevoel Ze kan het dan niet alleen aan Drank is dan haar enige doel Ze moet en zal dan iemand slaan Ze heeft met het uiten van haar gevoel een probleem Ze zoekt toevlucht, wil neregns bij horen Het enige wat ze wilt zijn is alleen Dan heeft ze niemand anders dan zichzelf om de grond in te boren!! |
staat een typo in (nergens)
en het is het enige dat ze wil zijn (geen t) Verder vidn i khet een beetje kinderlijk overkomen, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik ben iemand die kickt op zwierig, krullerig, 'duur' taalgebruik. En dit is (imho) dan net weer iets te 'aards' om die flair te hebben... |
sorry maar ik vind het begin een beetje sinterklaasgedicht stijl, en daar hou ik nou niet echt van
ook inderdaad typfouten (erg storend) verder vind ik de laatste zin ook niet echt een mooie afsluiter ook (sorry nog meer) vind ik het storend dat bijna elke zin een ander aantal lettergepen heeft, dan is het eigenlijk een soort van verassing als de zin eindigt, en heetf het dus niet echt een lekker ritme verder is het gevoel WEL duidelijk, en dat is positief, ga vooral door met het maken van gedichten |
thnx dit is ook pas mn eerste nederlandse gedicht
ik zal proberen om er nog meer in het nederlands te scghrijven, en dan deel ik ze ook wel met jullie nicky |
Ik vind hem eigenlijk toch wel mooi....
De vorm vind ik niet geweldig,de vergelijking met het sinterklaasgedichtje klopt ergens wel een beetje *sorry*,maar de tekst op zich vind ik heel erg mooi..Ook herkenbaar, maar ik denk dta je het gevoel van deze vrouw heel goed onder woorden hebt gebrcaht |
hij rijmt gewoon teveel, dat heeft niets met sinterklaas gedichtjes te maken.
Bite. |
|
Citaat:
Ja nee ok, maar ik vind de rijm hier niet mooi, lijkt een beetje gezocht.. In t gedicht van secreet loopt alles heel "gladjes".. maar ik snap wat je bedoelt, ik hoop dat je mijn opinie ook snapt. Liefs, Bite. |
Misschien eens nuttig je te orriënteren op woorden die je in staat stellen je ietwat genuanceerder uit te drukken?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29. |