![]() |
Hellup, Trojan ofzo
Een tijdje geleden heeft een jongen naar mij een virus gestuurd. Een trojan. Maar hij had me toen ook een trojan remover gestuurd. Die geeft ook aan dat het virus verwijderd is. Maar toch is er elke keer iemand die mijn msn gesprekken mee leest en zomaar me msnnaam verandert. Ook staat me beeldscherm soms op ze kop en kan ik nix meer doen!!!
Wie kan mij helpen? |
Virusscanner installeren en up-to-date houden
|
Citaat:
|
Als je iemand je MSNNAAM steeds veranderd weet diegene misschien je wachtwoord
|
Citaat:
Door handmatig detectie en verwijdering. - Kijk in de registry welke programma's er opstarten. - Kijk in Autoexec.bat of er programma's opgestart worden. - Kijk in win.ini voor "run=" entries die programma's opstarten. - Kijk in the system.ini file voor entries die programma's opstarten. Op deze trojans o.i.d. te voorkomen moet je dit doen: - Open nooit executables (.exe) of scripts (.vbs) die je als attachment via e-mail ontvangt. - Download en/of installeer nooit verdachte applicaties van het internet - Installer en configureeer een personal firewall. Op deze versie van de SURFkit vind je het pakket Tiny Personal Firewall en ZoneAlarm. - Scan alle binnenkomende post en gedownloade documenten een recente versie van een virusscanner. - Neem niet gelijk bestanden aan van MSN o.i.d. Let vooral op .exe, daarmee hebben hackers/vrienden een handige truk voor. Succes. :) Jeroen. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |