![]() |
Compaq
Ik heb niet zo veel verstand van computers en dergelijke, ik wil een nieuwe pc kopen, wat vinden jullie van onderstaande gegevens, wat kan beter en wat is redelijk:
Kast = Standaard norrod kast Processor = AMD Athlon TB 1200mhz (200) Moederbord = MSI K7T turbo Geheugen = 512MB PC133 Ram (2X256mb M-TEC) Videokaart = Ati Radeon 8500 Netwerkkaart = Realtek 10 mB Geluidskaart = Terratec DMX X-fire 1024 en een onboard ding Harde Schijf = 40 gig 7200rpm CD Speler = LG 52X CD brander = samsung 8X4X32X Monitor = Target 17" Keyboard = Microsoft Muis = Logitech optical Floppydrive = 3.5" 1.44 Mb Speakers = MS-Tech Desktop Theater 5.1 Operating Systems = Win XP prof US |
Ik zou voor een ander moederbord gaan, eentje die DDR geheugen ondersteunt, en vervolgens daar 256 of 512 MB DDR opklikken. Ga bijv. eens kijken voor een MSI K7T266 PRO2.
Videokaart; ga voor een GF3. Verder zou ik een 100 MBit netwerkkaart nemen, t prijsverschil is niet veel, en wie weet heb je er nu of later meer aan als je in een 100 MBit netwerk tercht komt. Toetsenbord + muis; ga voor een goed Logitech toetsenbord. Wat muis betreft; ik heb het zelf niet zo op optical. Reageert lang niet altijd goed, maar das mijn mening. |
Citaat:
|
waarom ook niet een snellere processor?
Die AMD XP van de iets lagere mhz zijn spotgoedkoop eigenlijk... ( XP 1500 - 1600) zijn nu redelijk betaalbaar. En wat heeft compaq met dit verband te maken? Moonspell |
En ik zou de cd-speler vervangen voor een DVD-speler.
Die zijn nu vrij goedkoop en mooi in combinatie met je geluidskaart en speakers als je daar een film op laat draaien. En met oog op toekomst: Software op DVD, zoals er nu ook al wat van is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |