![]() |
top beste gitaristen
je Persoonlijke top van gitaaristen
(mogen overleden zijn enzow) bij mij 1.kerry king (slayer) 2.elektrische gitaar opeth =>naam ontbreekt 3.santana => is tog een van de grootste ookal is het mijn stijl niej |
Jimmy Page,
Jimi Hendrix, George Harrison, Eric Clapton (Cream/John Mayall periode), Nick McCabe (Verve), Timo Tolkki (Stratovarius) Johnny Greenwood (Radiohead), Jason Pierce (Spiritualized) en John Squire (Stone Roses)... ...kunnen bij mij weinig fout doen. |
jimi hendrix
jimmy page richi blackmore luca turilli (van rhapsody) dat was het wel zoonbeetje... |
steve vai .........?
ik hou niet zo van alleen maar gepingel |
ik hou ook niet zo van gitaar...
santana wel...herrineringen aan... |
Citaat:
|
Ik vind Mark Knopfler 't best!
* Is heel blij dat ze naar zijn concert gaat * :) |
Corporate Death van Macabre, daar ben ik sinds X-mass gisteravond helemaal van overtuigd!! Als er iemand strak kan spelen...
|
trouwens niet de beste, maar wel een hele goeie gitarist
|
Citaat:
|
Citaat:
7-string is echt voor nerds |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
roger.whitt4ker
wir.sind.jung(oh.m4ri4) :D |
Chuck Berry,
Jimi Hendrix, Eric Clapton, Harry Sacksioni, Steve Howe, e.v.a. |
Citaat:
met 3 man zo strak *handen in het haar* |
Citaat:
|
Alexi Laiho en Kirk Hammett..
|
M,n Voorbeelden
Ernie C - Bodycount Corporate death - Macabre |
Citaat:
L33tsp34k is echt voor nerds |
Citaat:
Dahmer had ik voor Sint aan snees gegeven, maar ik vind het zelf ook wel een lekkere plaat. btw, Dismember, als je 'die ene van Opeth' zo vet vindt, zou je toch wel op z'n minst z'n naam kunnen opzoeken ;) |
Peter Lindgren(Opeth)
Tom Delonge(ja hij is niet de beste,verre van eigelijk maar ik vind em wel coel)(blink 182) Kerry king(slayer) |
Alexi Laiho
Jimi Hendrix Alle Iron Maiden gitaristen, vooral die ene met dat blije hoofd + heel erg veel meer |
Citaat:
outlaw anthems roelt wel |
Citaat:
|
Dave Evans (U2)
|
Citaat:
Slash vind ik btw ook erg toppie en voor de kenners: die snappen vast wel dat ik de gitaristen van Dragonforce geweldig vindt alsook die van Stormwarrior(debuutalbum is aanrader, vette ´80 heavy metal met vette gitaarsolo´s en heerlijke clicheteksten/titels). |
Criss Oliva
en Mark Knopfler idd :D |
john frusciante van de red hot chili peppers ;)
|
Slash
Chuck Berry Ernie C |
Citaat:
7-string speelt kut 7-string klinkt kut 7-string is bijna onstembaar de enigste band die er wat leux mee doen is korn :) |
Citaat:
|
Citaat:
Over dat ie kut klinkt ga ik niet op in.. persoonlijke mening.. en daarbij hangt het toch wel van wat voor 7-string het is, en natuurlijk op wat voor versterker je speelt (en eventueel effectenbakjes) over die laatste kan ik niets zeggen.. enige die er wat leuks mee doet is korn?!?! wel eens van slayer of morbid angel gehoord? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
(en slayer vind ik gaar, morbid angel is soms wel okay) |
Citaat:
dan hangt idd enigszins af van het merk/model, maar niet van versterker, als jij een kutversterker hebt is het geluid van je gitaar nogsteeds hetzelfde hoor, die gitaar speelt niet opeens anders, en snaren.. ach.. weinig snaren zijn klote hoor, je moet echt goed en dan bedoel ik echt heel goed zoeken wil je klotesnaren vinden en moetje dan weer heel stom zeggen van "ik dacht datje ze allemaal kut vond lkinken" korn doet er nog wel wat LEUX mee, maar korn douwt er ook een godvergeten hoeveelheid effecten doorheen, ja zo kan ik ook net doen alsof ik geweldig ben.. |
Ik vind een gitarist goed als zijn partij mij niet irriteert door overbodige uitspatting. liever geen solo dan wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
ik denk dat de bijde heren van Korn beter kunnen gitaren dan de gemiddelde gitaarspeler hier op het forum, maar goed.
er zijn genoeg bands die "leuke" dingen doen met een 7snaar, knappe is als je het niet merkt dat het een zevensnarige is :) |
Citaat:
'k Reken Dylan alleen niet tot de grotere gitaristen. Hij's wel erg goed, maar hij komt pas echt tot z'n recht als we 't over dichters gaan hebben :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
die lui van Meshuggah kunnen er trouwens ook wat van. gebruiken op de nieuwe cd ook 8-snarige gitaren geloof ik.
|
STEVE VAI is tog de beste :D
|
Citaat:
:) |
slash van guns'nroses.
toen ik klein was, was ik verliefd op hem. :o |
Satana
Jimi Hendrix Steve Vai |
Brian May
Slash Hendrix Clapton Tommy iomi santana |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |