![]() |
[mirc]
Als ik iets wil downloaden , bijvoorbeeld een film , dan wordt ik vaak in een wachtrij geplaatst. Maar na 2 minuten ofzo wordt de verbinding met zo'n computer automatisch verbroken. elke keer bij elke server!
wat kan ik hier tegen doen ? |
Zit je toevallig achter een proxy?
|
geen idee ik heb een router in een thuisnetwerk. zou dat er mee te maken hebben ?
ik denk het niet want er staat dan als je 2 minuten ofzo niks doet : 'closing connection automatically in 30 seconds' en als je dan wat intypt, bijvoorbeeld [dir] dan sluit ie de verbinding niet af maar als je weer 2 minuten nix doet dan krijg je weer die tekst van ´closing connection automatically in 30 seconds' het heeft niet met proxie ofzo te maken denk ik , want ik had het ook al toen ik 56k inbel modum had. |
Probeer eens een andere server en kijk of het dan nog steeds is..
|
nee nog steeds overal : "losing idle connection in 30 seconds". en bij de een komt dat na 2 minuten , bij de ander al na 1 minuut of soms nog sneller.
en als je die 30 seconden nix doet dan staat er in rode letters : DCC sesion closed |
Zpoek eens bij je mIRC instellingen
|
Kneem aan dat je van die bots bedoelt ? je kunt op zich misschien een scriptje snel maken dat ie iedere keer op closing idle connection in 30 seconds reageert met dir...
das een beetje een omweg, maar ik wis niet dat je uit de wachtrij werd geschopt als de dcc chat werd afgesloten? |
je wordt er ook niet uitgeshopt, het enigste wat dicht gat is je DCC venster. De wachtrij loopt gewoon door. HOWEVER ... als je het kanaal verlaat heb je wel kans dat je uit de wachtrij getrapt wordt.
Dus ... ook al gaat je DCC dicht, jij krijgt gewoon je spulletjes ... geduld is een schone zaak ... vooral op irc |
je download blijft staan alleen je word afgesloten is je dcc venster voor te kijken in de dirs zeg maar
|
aha ik begrijp het :) . alleen is er een commando ofzo dat je weer verbinding maakt in dat venster?
|
in het DCC venster niet ... je kunt wel weer gewoon een nieuwe DCC opstarten, zoals je eerder deed om erin te komen ...
|
As je wilt checken of je er nog instaat :
* reconnecten naar DCC * queues * sends is wel afhankelijk van het IRC prog dat ervoor gebruikt is... |
Ik had hetzelfde probleem
Thanx :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33. |