![]() |
Hoe gaan jullie om met onvoldoendes?
Hoe reageren jullie?
|
Ligt er aan of ik er voor gewerkt/geleerd heb, voor welk vak het is, de hoeveelste onvoldoende het is, wat voor een onvoldoende het is, of het m'n gemiddelde erg omlaag haalt, wat er verder aan de hand is, enz. Omdat ik over het algemeen altijd leer, vind ik het dan niet leuk, omdat ik er wel hard voor gewerkt heb, gelukkig kan ik het vaak ook wel hebben, omdat mijn gemiddeldes over het algemeen voldoende zijn. Tegenwoordig als ik een onvoldoende haal heb ik of niet geleerd of er is iets aan de hand. Gelukkig mag ik nu wel zo veel herkansen als ik wil (binnen een paar jaar dan ;)), dus ik heb altijd nog een extra kans, das ook wel fijn.
|
hard leren voor de herkansing
|
Als ik het al verwachtte dan kan het me weinig schelen.
Voor frans bijvoorbeeld, leer ik niet echt goed en ik ben er ook geen ster in. Die onvoldoendes verwacht ik dan ook altijd wel en die kunnen me niets schelen. Voor een vak als geschiedenis leer ik onwijs hard, alleen heb ik er totaal geen inzicht in en kan ik de verbanden niet leggen. Dan baal ik dus wel ontzettend als ik een onvoldoende heb. |
Het hoort bij het leven...
Het is alleen kut als het écht onverwachts is. |
Ik vind het wel erg jammer altijd, maar ik zit er nooit lang mee.. ben het na een half uurtje al weer vergeten. Meestal leer ik ook wel heel goed, en als ik dan een onvoldoende haal is het erg jammer, maar dan weet ik ook dat ik er verder nix aan kan doen.. en dan heb ik geen zin om me daar nog dagen druk over te gaan maken, zeker niet als het niet heel belangrijk is of als ik nog kan herkansen. Als het nou een onvoldoende zou zijn waardoor ik bijna zeker zou blijven zitten en die ik niet meer zou kunnen verbeteren zou ik me wel wat drukker maken denk ik (maar dat heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig)
|
beter leren voor de volgende ST van dat vak
|
Balen en meteen inschrijven voor de herkansing.
|
Maakt me weinig uit, want je kan er altijd 1 herkansen. En dan is het meestal geen onvoldoende meer.
|
Even slikken en weer doorgaan. Ik kijk heel ff zuur, maar daarna relativeer ik het wel.
|
Volgende keer beter we hebben in totaal voor elk vak tovh 3 herkansings mogelijkheden :)
|
Citaat:
|
:rolleyes:
opeten? |
als ik zelf weet dat ik er nieth ard zat voor heb zitten blokken dan heb ik wel zoiets van: Jah dat was niet nodig eigenlijik.
Als ik weet dat ik er wel hard zat voor heb gewerkt dan is het gweoon schouders ophalen en verdergaan..voglende keer beter |
Citaat:
Als ik een onvoldoende op een toets haal, denk ik 'dat haal ik wel weer op met de herkansing'. Maar wanneer ik weer een onvoldoende heb ik de herkansing, dan baal ik echt. |
mwah...herkans hem wel :p
|
Mwoah, als ik er iets voor gedaan heb, baal ik wel.
Maar nu maken mn cijfers toch niets uit. :) |
als 't kan herkansen en anders balen, vooral als 't 'n dikke onvoldoende is ,en die je gemiddelde flink naar beneden haalt. verder scheelt 't me niet zo veel. Heb dit jaar ook ngo bijna geen onv''s gehaald, en als 't wel 'n onv. was dan was 't iet lager dan een 5 ofzow dus dat valt wel mee, dus ook nix om te balen enzow........ vorig jaar wel.
|
kijken wat ik dan voor dat vak sta en als dat dan onder de 6/7 is, bij de volgende so/mo/rep ofzo hard voor leren
|
:rolleyes: chagrijnig worden, zelfs als ik het verwacht
|
Ben eerst ff sagrijnig, maar ben het na een kwartiertje alweer vergeten. En dan idd hard leren voor de herkansing
|
op naar de herkansing..
ben het al weer snel vergeten.. |
ligt eraan hoe hard ik er mijn best voor heb gedaan/wat voor cijfer ik er voor verwachtte (na 't maken v.d. toets) en wat voor vak het is (of ik er goed in ben, of niet)
ik kan ook herkansen :) |
Als ik goed geleerd heb en ik heb een onvoldoende ben ik heeeeel verdrietig.
Heb ik gewoon nix gedaan...ben ik boos op de leraar en ben ik daarna weer vrolijk :confused: |
Ik krijg vrij weinig toetsen, dus als ik een onvoldoende heb komt dat meestal doordat ik niet m'n best heb gedaan of te laat ingeleverd.
Maar ik krijg bijna geen onvoldoendes. :) |
:mad: ik word altijd héél pissig!!!
|
ben de rest van de dag pissig als ik t niet verw8 had en echt geleerd ahd. als ik toch niet geleetrd had, nou jammer dan. volgende keer beter
|
Ik baal flink, helemaal als de rest van de klas het wel redelijk tot goed heeft gemaakt. Het probleem met mij is dat ik me dan wel voorneem om beter te gaan leren, maar dat ik het niet doe...
|
Zolang dat ene tentamen geen desastreuze gevolgen heeft, maakt het nog niet zoveel uit. :)
|
Meestal baal ik wel, maar als mijn gemiddelde niet al te erg naar beneden gaat (of als ik voor dat vak nog wel redelijk goed sta) maakt het me niet zoveel uit. Als ik het kan herkansen maakt het me niet zoveel uit. Alleen meestal haal ik voor herkansingen nog een lager cijfer... :(
|
als ik op een gs een onvoldoende haal dan schrik ik niet: mijn hoogste is tog een 6.5. meestal is dat ook et vak wat ik altijd herkans en meestal sprokkel ik er dan nog net genoeg bij om gemiddeld op een 5.5 uit te komen.
als het een onvoldoende is waarvan ik et zeker NIET had verwacht dan baal ik best; maar dan leer ik de volgende toets gwoon net zo goed tot ik zeker weet dat het niet meer mis kan gaan. liefs Buffy |
Als ik een onvoldoende haal, ga ik stampen. Dan word ik rood en ga krijsen dat ze het allemaal verkeerd hebben. Hierna storm ik het klaslokaal uit, naar huis, en gooi mezelf op bed. Om me dan in slaap te huilen, waarin ik natuurlijk afschuwelijke nachtmerries heb over onvoldoendes...
;) Of: het kan me weinig schelen, zeker omdat ik weet dat ik altijd mijn best voor doe en er nog de herkansing is :) |
in het middelbaar had ik bijna nooit onvoldoendes en als ik ze wel had dan was dat omdat ik er echt nix voor geleerd had dus dan deed dat me weinig.
toen ik volgend jaar onvoldoendes haalde ging ik altijd even aan een prof of assistent vragen of ik mn examens kon inkijken om te kijken wat ik fout had gedaan. en daar oefende ik dan wat beter op. best wel stressen een onvoldoende halen hier. je hebt maar 2 kansen en als je een fijne vakantie wil maar 1, of je kan je jaar opnieuw doen. |
eerst ff kijken of t echt waar is :D, dan lachen met vrienden omdat die nog een lager cijfer hebben :D Nee; ik kan er niet zo mee zitten, als ik de herkansing maar goed maak en mocht er geen herkansing zijn dan hopen dat het gemiddelde okey blijft en anders zorgen dat ik toch nog een goed eindresultaat heb.
|
mij boeit het niet zo!
deze periode waren van de 20 cijfers 14 onvoldoende! |
Ik begin eerst te flippen... :confused:
(afhankelijk van hoeveel ik mijn best gedaan heb...) Vervolgens kijken wat ik fout heb en zeuren bij de leerkracht, dan waarschijnlijk een herkansing. |
klinkt een beetje gemakkelijk, maar over het algemeen denk ik: 'ach dat haal ik wel weer in' (wat dan meestal ook zo is). Behalve voor Frans1 en Duits1, als ik daar een onvoldoende voor haal, dan baal ik goed, want met die vakken heb ik altijd wel problemen...
|
eerst flink balen. daarna uitrekenen wat ik gemiddeld sta. Meestal helpt dat. Kreeg net een 4.2 voor wiskunde terug :eek:
|
Bij Engels vind ik het wel rot als het lager is dan een 4, maar ben ik zeer blij met alles dat hoger is dan een 4,5... En bij andere vakken vind ik het meestal niet zó erg, en neem ik me voor om in het vervolg beter te leren...
|
Voor opleiding die ik nu doe hoef ik eigenlijk bijna niet te leren, dus als ik x een onvoldoende heb dan staan er wel genoeg voldoendes tegenover.....
Alleen met nederlands af en toe beetje opletten.... Ik zit er dus niet echt mee... |
Gewoon geen onvoldoendes halen! (dat is niet zo gewoon, hoor maar mij lukt t vrij aardig dit jaar, alleen een 4 voor engels omdat het niet duidelijk was wat we moesten leren, maar dat heb ik met een 9 voor een rep. opgehaald:D) Als je hard genoeg leert haal je wel een voldoende, als je dan nog een onvoldoende haalt is er iets mis met je leermethode of het proefwerk en als het een keer gebeurt vind ik het wel heel erg eigenlijk. Ik raak er dan ook meteen van overtuigd dat ik het hele vak niet kan (ik haal niet vaak onvoldoendes, 2 per jaar ofzo).
Ik leer heel hard en vind het dus heel erg om onvoldoendes te halen. Ik vind het dan altijd moeilijk om niet te gaan huilen (stom he, maar ik ben gewoon eerlijk, dus geen commentaar). ik heb een meisje in de klas dat gaat huilen als ze lager dan een 6 heeft, dat is een grote stuud (ben ik eigenlijk ook, maar ik houd mijn huilen in en zolang ik geen onvoldoendes haal vind ik t best). Het wordt een beetje lang bericht, sorry |
gewoon, eerst maakte ik me echt druk over, nu denk ik zovan ' het is maar school'
|
Gewoon geen onvoldoendes halen. :p
|
Ligt eraan of het een belangrijk cijfer is, of het herkansbaar is, of ik er daadwerkelijk iets voor gedaan had... als het echt heel slecht uitkomt is het wel kut ja maar ja je doet er weinig aan verder he...
|
er zijn belangrijkere dingen in het leven denk ik altijd maar! ik haal dan ook veel onvoldoendes dus ik kan ook helemaal uit mijn dak gaan met een voldoende!!!
|
Als ik een onvoldoende terug krijg voor iets war ik heel hard voo rheb geleerd.. of voor een tentamen ofzo ..dan baal ik ontzettend en neem me voor voor het volgende niet te leren.... kijken of dat wel werkt...
Voor teksten (welke taal dan ook) haal ik bijna altijd onvoldoendes, dus daar maak ik me niet echt zorgen meer over.. vooral met engels haal ik dat wel weer op.. Meestal als ik 2 onvoldoendes op een dag heb terug gekregen baal ik echt en doe ik de rest van de dag niets.. maar de dag erna geef ik mezelfweer de schuld en ga ik gewoon weer leren en 'opletten' in de klas.. :D maar ik denk wel... het is niet het belangrijkste cijfer.. Ik zit trouwens wel in de stress.. want ik krijg vandaag of morgen me cijfer vna me tentamen geschiedenis terug en dat is me slechtste vak ever.. |
er zijn belangrijkere dingen. maar als het voor een vak is waar ik een 8.5 voor sta (twee vakken!!! :p ) dan maakt het geen flikker uit. en anders trouwens ook niet veel.
|
onvoldoendes :eek: :p halen hoort nou eenmaal bij het schoolleven. Als je geen onvoldoendes :eek: haalt, ben je eigenlijk alleen maar bezig met school, en dat is niet goed als je het mij vraagt!:D
|
Citaat:
|
S@nders humeur bij bepaalde cijfers
<5: Zwaar klote, herkansen 5-6: Klote, herkansen als het kan 6-7,9: Heel erg ontevreden 8-10: Goed Tsja.. ik ben perfectionistisch. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57. |