![]() |
[ping] controleren of iemand online is??
Laatst zei een vriend tegen me dat je door iemand's ip-adres te pingen kan zien of degene online is. Ik d8 toen, jah wel een goed idee, maar nu ik er effe over nadenk :confused: Stel je hebt kabel/adsl dan is je modem altijd online ook al ben je zelf offline. Heb je nog internet via de telefoonlijn dan krijg je elke keer een andere ip adres als je inbelt dus weet je niet welke ip je moet pingen. Klopt dit of maak ik een (denk)fout
|
Veel kabel- en ADSL-gebruikers hebben inderdaad een vast IP-adres.
Danny |
inderdaad, bij dynamisch ip is het waarde loos en bij static ip ook in de meeste gevallen. ik heb mijn pc altijd aanstaan . ook als ik er niet ben. ok mijn pc is dan wel online. maar ok dat is het dan ook.
|
Pingen zegt uberhaupt weinig. Ik drop op mijn firewall bijvoorbeeld alle ICMP traffic dat van buiten komt.
Daarnaast als iemand een router heeft, dan is er een goede kans dat die 24/7 online staat. Dat er dan op je ping gereageerd wordt wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iemand aan het internetten is. |
Citaat:
|
Citaat:
(chello iig) Verder als je een IIS webserver draait kun je ook niet pingen :) |
Citaat:
Ennuh als je kabel hebt ben je sowieso 24/7 online omdat je modem altijd in verbinding staat met het netwerk van je provider (bij @home iig, ik hoef niet in te bellen wat wel het geval is bij kabelfoon en wannadoo cable) |
Citaat:
zodra je hem uitzet ben je niet meer online en kan je modem ook niets verveoeren datgene dat een ping terugstuurt is een computer en zolang die niet aanstaat komt er geen ping terug |
Citaat:
Danny |
Citaat:
|
Citaat:
Als jij de helpdesk belt en ze gaan je modem testen leggen ze gewoon een paar metingen aan de kabels, ze gaan 'm dan echt niet pingen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |