Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [msn] meld zich steeds automatisch aan, hoe te voorkomen?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=319562)

Atje85 25-12-2002 13:16

[msn] meld zich steeds automatisch aan, hoe te voorkomen??

oke, iemand die ik ken, die heeft dus win xp, en windows messenger, wat er standaard opzit.
das dus versie 4.7
internet via chello/upc

als ze msn opent, dan krijg je dus gewoon dat hoofdvenster, maar dan gaat ie na een paar seconden automatisch aanmelden.

bij extra>opties staat nergens iets waar je dat kan uitzetten.

bij versie 5.0 is er wel zo een vakje waar je het kan uitzetten.

moet je nu gewoon versie 5.0 downen of is er een manier om 4.7 niet automatisch te laten inloggen???

DeSSie 25-12-2002 15:29

1. het is versie 4.6
2. meld je af ga inloggen en dan kan je zeggen w8woord opslaan of niet als je ja zegt hierop meld ie gelijk aan ja als je dit hebt uit staan dan niet

-niels- 25-12-2002 15:39

4.7 is Windows Messenger (Windows Messenger zit standaard bij XP)
5.0 is MSN Messenger (Die je kan downloaden)

Vandaar dat 't ook allemaal niet helemaal gelijk werkt... maar goed... idd Sign Out => Sign In... => en dan inloggen onder je account alleen die checkbox moet je uitlaten...

bam 25-12-2002 15:52

Citaat:

-niels- schreef:
4.7 is Windows Messenger (Windows Messenger zit standaard bij XP)
5.0 is MSN Messenger (Die je kan downloaden)

Vandaar dat 't ook allemaal niet helemaal gelijk werkt... maar goed... idd Sign Out => Sign In... => en dan inloggen onder je account alleen die checkbox moet je uitlaten...

schone instalatie xp = 4.0 hier bij mij

Atje85 25-12-2002 15:56

hmz, bij haar is het 4.7 en bij mij ook dus... :p

maar goed, je hebt dus dat grijze deel waar je kan inloggen, dan hoef je alleen maar een klik te geven en hij logt in.
wil je op een andere naam inloggen dan moet je op dat regeltje eronder klikken en dan inlognaam+password invoeren.

nou staat er dus bij dat grijze inlogdeel die inlognaam vanhaar, moet ze nou dus gewoon daaronder op dat regeltje klikken, vervolgens haar inlognaam en password invullen dat checkboxje niet aanvinken en inloggen???

maar de vraag is nu dus of dat grijze deel dan niet meer het password weet???

-niels- 25-12-2002 16:21

Citaat:

Atje85 schreef:

maar goed, je hebt dus dat grijze deel waar je kan inloggen, dan hoef je alleen maar een klik te geven en hij logt in.
wil je op een andere naam inloggen dan moet je op dat regeltje eronder klikken en dan inlognaam+password invoeren.

nou staat er dus bij dat grijze inlogdeel die inlognaam vanhaar, moet ze nou dus gewoon daaronder op dat regeltje klikken, vervolgens haar inlognaam en password invullen dat checkboxje niet aanvinken en inloggen???

ja... dat vergeet ie dan gewoon...
maar heb je 't al geprobeerd, anders vraag je alleen maar dubber :)

En ik bedoelde dat windows messenger standaard met XP wordt meegeleverd, welke versie, geen idee, maar de laatste versie is iig 4.7 :)

Atje85 27-12-2002 21:19

hmz ja ik heb nu dus gewoon 5.0 erop en windows messenger uitgezet.

bij 5.0 kan je t instellen :)

thuggirl 26-01-2003 16:44

Citaat:

Atje85 schreef:
hmz ja ik heb nu dus gewoon 5.0 erop en windows messenger uitgezet.

bij 5.0 kan je t instellen :)

Kan je mijaub uitleggen hoe dat moet??? of maybe iemand anders want ik kom er nog steeds nie uit :(

Femme-Fatale 28-02-2003 12:46

Citaat:

Atje85 schreef:

Dat weet hij dan nog steeds wel :mad:
Ik kom er ook niet meer uit :(

Rugbuksnuffer 28-02-2003 13:19

Iemand heeft per abuis bij de eerste keer aanmelden in MSN een vakje (automatisch inloggen) aan laten staan.
Ken het probleem en daar is naar mijn idee heel weinig tegen te doen. Je kunt proberen Servicepack 1 te installeren. Je krijgt daarmee een prog dat heet Programmatoegang en instellingen.
Wellicht dat je MSN daarmee kunt deinstalleren om het er daarna weer op te zetten. En deze keer dan wel lezen wat er allemaal staat want dat vakje ben je zo voorbij.

Toeter! 28-02-2003 21:26

Dit 'probleem' heb ik ook. Volgens mij krijg je het niet weg. Wat ik heb gedaan is als volgt opnieuw inloggen: Een emailadres met een zelfbedacht wachtwoord gebruiken en hierbij 'automatisch aanmelden' aanvinken. Nu gaat ie hierop aanmelden, maar dan krijg je snel een venster (buiten beeld als je msn niet geselecteerd hebt) dat het password niet klopt en hij meldt dan dus niet aan....

Toeter

Femme-Fatale 28-02-2003 22:22

Citaat:

Toeter! schreef:
Dit 'probleem' heb ik ook. Volgens mij krijg je het niet weg. Wat ik heb gedaan is als volgt opnieuw inloggen: Een emailadres met een zelfbedacht wachtwoord gebruiken en hierbij 'automatisch aanmelden' aanvinken. Nu gaat ie hierop aanmelden, maar dan krijg je snel een venster (buiten beeld als je msn niet geselecteerd hebt) dat het password niet klopt en hij meldt dan dus niet aan....

Toeter

Ja maar dat is dan wel weer zwaar irritant

Atje85 01-03-2003 00:13

Citaat:

charmedkiz schreef:
Ja maar dat is dan wel weer zwaar irritant

Zeikerd, je weet nu hoe t moet :p

Atje85 01-03-2003 00:19

Citaat:

thuggirl schreef:
Kan je mijaub uitleggen hoe dat moet??? of maybe iemand anders want ik kom er nog steeds nie uit :(

msn 5.0 opnieuw installeren

dan naar Extra>Opties>Algemeen>3e vinkje uitzetten.

Atje85 01-03-2003 00:21

Citaat:

Toeter! schreef:
Dit 'probleem' heb ik ook. Volgens mij krijg je het niet weg.

Toeter

5.0 er af flikkeren via Software.(+msn plus enzo als je dat hebt)

Dan opnieuw erop en zie :)

Atje85 01-03-2003 00:22

Citaat:

Rugbuksnuffer schreef:
Iemand heeft per abuis bij de eerste keer aanmelden in MSN een vakje (automatisch inloggen) aan laten staan.
Ken het probleem en daar is naar mijn idee heel weinig tegen te doen. Je kunt proberen Servicepack 1 te installeren. Je krijgt daarmee een prog dat heet Programmatoegang en instellingen.
Wellicht dat je MSN daarmee kunt deinstalleren om het er daarna weer op te zetten. En deze keer dan wel lezen wat er allemaal staat want dat vakje ben je zo voorbij.

SP1 kan je toch alleen isntalleren als je een legale windows xp op je pc hebt? ;)

Femme-Fatale 03-03-2003 13:32

Citaat:

Atje85 schreef:
5.0 er af flikkeren via Software.(+msn plus enzo als je dat hebt)

Dan opnieuw erop en zie :)

Nee want ik heb het verwijderd, en opnieuw gedownload, maar heb hetzelfde probleem nog steeds, en wat jij zegt over; Extra>Opties>Algemeen>3e vinkje uitzetten. Die derde vinkje is al uit, hij start dus niet automatisch op als ik mijn pc opstart, maar mocht er iemand anders achter mijn pc zitten dan hoeft die alleen maar msn te openen en op het aanmelden knopje te drukken en dan zit ie gelijk op mijn msn, en dat wil ik dus niet.
Dus is de enige oplossing nou die fake mail ofzo? Want dat is echt zwaar irritant.

mitchuhl 03-03-2003 14:13

Afgelopen week ben ik hier ook mee bezig geweest en msn heeft hier iets van op de website uitgelegd.

In je gebruikers-beheer kan je iets instellen in het .NET passport. Als je hier het standaard passport verwijderd zal je wachtwoord ook weg zijn.

Kijk hier eens voor meer informatie.

Atje85 03-03-2003 17:47

Citaat:

mitchuhl schreef:
Afgelopen week ben ik hier ook mee bezig geweest en msn heeft hier iets van op de website uitgelegd.

In je gebruikers-beheer kan je iets instellen in het .NET passport. Als je hier het standaard passport verwijderd zal je wachtwoord ook weg zijn.

Kijk hier eens voor meer informatie.

thnx!! maar dit kan dus alleen bij versies ouder dan 5.0 (n)

Atje85 03-03-2003 17:56

Citaat:

charmedkiz schreef:
Nee want ik heb het verwijderd, en opnieuw gedownload, maar heb hetzelfde probleem nog steeds, en wat jij zegt over; Extra>Opties>Algemeen>3e vinkje uitzetten. Die derde vinkje is al uit, hij start dus niet automatisch op als ik mijn pc opstart, maar mocht er iemand anders achter mijn pc zitten dan hoeft die alleen maar msn te openen en op het aanmelden knopje te drukken en dan zit ie gelijk op mijn msn, en dat wil ik dus niet.
Dus is de enige oplossing nou die fake mail ofzo? Want dat is echt zwaar irritant.

Oke oke...

Bij versies ouder dan 5.0:

Hoofdscherm openen, NIET inloggen.
Extra>Opties>Accounts
Klik op Communicatieservice
Schakel vakje ''mijn contactpersonenlijst bevat...'' IN.
Ga naar het vakje Aanmeldingsnaam en maak m LEEG.
Druk op Geavanceerd en zet m op ''auto-configuratie''
Klik nu op OK en zie :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.