![]() |
Kun je ontmaagd worden door een meisje?
hai,
ik heb een beetje een rare vraag misschien, maar kun je als meisje ook ontmaagd worden door een ander meisje als je nooit met een jongen naar bed bent geweest?? ik weet wel dat er niet echt iets 'gebeurt' van binnen, maar dat maagdenvlies is toch ook maar gewoon een soort fabeltje...? x M. :confused: :D |
Het maagdenvlies is helemaal geen fabeltje, alhoewel het wel een fabeltje is dat het echt een vlies zou zijn dat de ingang afsluit. Het is meer een ribbeltje dat langs de vaginarand loopt.
Volgens mij kan je alleen maar ontmaagd worden door een jongen, tenminste, ik heb het nog nooit horen zeggen van twee meisjes. Technisch gezien kan je vrouwelijke partner het maagdenvlies wel inscheuren met haar vingers bijvoorbeeld, maar dat is wat anders, niet? |
Citaat:
|
Volgens mij kan je dan alleen spreken van 'ontmaagding door een meisje'. Of dat maagdenvlies nou scheurt of niet is niet belangrijk, het gaat er gewoon om dat het de eerste keer is. Een jongen wordt toch ook ontmaagd, die scheurt helemaal niets (als het goed is tenminste :p). Dus dan ligt het hoogstens aan je eigen definitie, of jij vind dat het met een meisje ook ontmaagding is of niet.
|
Zoals Morgan al zegt, een ontmaagding moet je niet letterlijk nemen. Het is een figuurlijk begrip, aangezien het maagdenvlies bij meisjes al gescheurd kan zijn en er bij jongens niets scheurt.
|
Ik vind ook dat ontmaagding absoluut niet iets met het maagdenvlies te maken heeft. Dat was bij mij al jaren voor de eerste keer sex gescheurd, of door turnen of door tampons.
Daarom vind ik ook dat als je voor de eerste keer sex hebt gehad, of dat nou met een meisje of een jongen is, je ontmaagd wordt. Anders zouden lesbiennes die nooit sex met een man hebben gehad, en nooit gaan hebben, nooit ontmaagd worden. En dat vind ik een beetje vreemd :D... |
Citaat:
|
zit allemaal in je hoofd.
Net wat jij wilt: Is net zo iets als.... Hij is ff in me geweest maar deed pijn dus hij is gestopt. Ben ik nu ontmaagd? |
ontmaagding is gewoon of je het al gedaan hebt of niet. je hoeft niet te scheuren je hoeft helemaal niks. het is gewoon een gegeven. als je geslachtsgemeenschap hebt gehad dan ben je ontmaagd en dat kan alleen door een jongen. het is een definitie
|
Citaat:
Ontmaagding Het heeft dus niet alleen met het maagdenvlies te maken! Het gaat gewoon over sexueel contact met die of degene! :) |
Ontmaagding in functionele zin: het verlaten van de toestand waarin men nog geen geslachtsgemeenschap heeft gehad.
|
ok, dan ben ik nu ontmaagd :D
tja ik ben idd lesbisch, en om nou nog met een jongen naar bed te gaan :( nah liever niet.... maar goed bedankt voor jullie reacties in ieder geval :) x M |
Citaat:
|
Citaat:
Wat nu als een meisje een dildo bij haarzelf naar binnen steekt, heeft ze dan zichzelf ontmaagd? Het gebeurd trouwens ook dat meisjes zonder maagdenvlies worden geboren, of dat het aanwezige maagdenvlies nooit scheurt tijdens penetratie...worden die meisjes dan nooit ontmaagd? :S |
Citaat:
|
Heel veel mannen lopen te schreeuwen dat meisjes alleen door jongens ontmaagd kunnen worden, maar ik vind als je als meisje voor de eerste keer seks hebt met een ander meisje, dat je ook ontmaagd bent. Anders zou elke lesbienne die niet met een jongen naar bed wil, voor eeuwig maagd zijn :rolleyes:.
|
penis in vagina=ontmaagding.
hoe je t anders moet noemen bij lesbische meisjes zou ik bij god niet weten |
ik vraag me uberhaupt af hoe lesbies seks hebben :confused:
maargoed, dat terzijde. ik vind dat gewoon de eerste keer dat je seks hebt als ontmaagding telt. en dat maagdenvlies schijnt ook te kunnen scheuren tijdens het sporten ofzo, dus volgens mij heeft dat er nix mee te maken.. |
Citaat:
|
jongens raken toch ook ontmaagd en wij hebben geen vagina!
ontmaagding is gewoon je eerste keer sex al ben je homoseksueel en je hebt sex gehad met hetzelfde geslacht (man-man of vrouw-vrouw), op wat voor manier dan ook, dan is dat ook ontmaagding er is inderdaad helemaal geen vlies, dus je hoeft niet eerst "het zegeltje te verbreken" voordat je over ontmaagding kan spreken |
Citaat:
|
Citaat:
@spacegirl: Jouw definitie van ontmaagding is een medische, en geeft alleen maar de "klassieke" variant aan, maar een ontmaagding treedt medisch gezien ook op als het maagdenvlies scheurt door het inbrengen van een vinger of een ander voorwerp, dus in die zin kun je bij lesbische vrouwen en meisjes ook van een ontmaagding spreken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tuurlijk
hoe kan een hetero jongen dan ontmaagd worden :confused: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |