![]() |
wij leren dit ook op school, maar dan met anders letters of iets minder g's
dus jah ik werk er wel mee maar in thuis situaties bijna nooit |
ik heb m geleerd met 4 g's:)
die geschiedenis is overbodig Gebeurtenis: een glas wijn omgegooit en daardoor ruzie gekregen Gedachtes: Gevoel: Gedrag: Ik vind persoonlijk de rest in dat stukje een beetje overbodig als je leert jezelf er anders op te laten reageren:) |
Ik denk, dat als je het bij zoveel mogelijk situaties 'uitprobeert' dat het zeker kan helpen om je houding/gedrag uiteindelijk te veranderen, of aan te passen. Doormiddel van anders te denken, ja.
|
grappig, ik heb het met 5 g's geleerd, de geschiedenis zit er bij ons niet bij.
|
k heb dr niet mee gewerkt.. denk op zich dat t best kan werken alleen t is tevel moeite.. als ik voor elke situatie dr zoveel over moet nadenken is tegen de tijd dak t weet dr al iets nieuws gebeurd wak moet weten, maarja.. als dr echt iets belangrijks is kan je t wel doen
|
4G-Model.
G1 (Gebeurtenis) + G2 (Gedachten) = G3 (Gevoel) + G4 (Gedrag) Hoe iemand zich voelt (G3) en het gedrag dat diegene vertoont (G4), komt voort uit de gedachten (G2) die iemand over een gebeurtenis (G1) heeft. Quote uit mijn nog lang niet voltooide document 'de praktische filosofie' :o Citaat:
|
Die vier P's.
Prijs, plaats, product, promotie. |
Citaat:
ff ontopic:wij moeten niet alleen de 5 g's beschrijven maar daarna je gedachtes uitdagen en kijken of ze wel reeel zijn enzo. |
Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt want ik heb er pas van gehoord toen ik het al niet meer nodig had.. Maar het lijkt me zeker nuttig.. Ik heb namelijk wel mn reactie, mn gedachtes etc. verandert wat ten positieve heeft gewerkt, ik heb het alleen niet via dat schema gedaan.
|
Lijk op een G-schema
Gebeurtenis Gedachte Gevoel Gedrag gewenste gedachte gewenst gevoel gewenst gedrag |
Ik heb er nooit van gehoord, maar het zal best handig zijn als je 'aan je zelf wil werken'.
Je moet wel jezelf dwingen om er tijd in te steken! |
Citaat:
|
lijkt me niet eens zo'n slechte methode :)
|
Citaat:
Het is inderdaad een hele handige methode. Niet zozeer om direct iets op te lossen maar op de situaties te analyseren. En dan kijken wat er mis is, en dat proberen te veranderen. Het heeft mij wel geholpen. Bij mij klopt de formule "G1 (Gebeurtenis) + G2 (Gedachten) = G3 (Gevoel) + G4 (Gedrag)", eigenlijk niet. Want ik draai gedachten en gevoel om, ik zou me eerste zo voelen na een gebeurtenis en daarna dingen gaan denken. Ja op zich denk je natuurlijk altijd wel wat na een gebeurtenis, maar het echte negatieve denken van mij was meer een oorzaak van m'n gevoel. Niet dat het er toe doet, maar ik weet niet of meer mensen dit hebben. |
hey mn post is weg! Grr
|
Citaat:
|
|
Volgens mij kregen we zoiets bij de examentraining ?!
(Het andere dat we kregen was een halfuurtje vrijwillig verplicht slapen ;) , dus nee, ik heb er niet mee gewerkt, en nee, ik weet niet of het helpt. Hopelijk wel, als je er open voor staat ... anders zouden ze die dingen toch niet bedenken en doorgeven ?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11. |