![]() |
Waarom.....?
Gisteren hoorde ik dat een jongen die bij mij op school heeft gezeten zelfmoord heeft gepleegd. Ik ben er op zich niet heel erg verdrietig onder, want ik kende hem niet zo goed. Ik ben alleen wel met een vraag komen te zitten. Waarom pleegt iemand zo'n jong iemand die nog een heel leven voor zich heeft in vredesnaam zelfmoord?
|
omdat hij geen toekomst meer zag..
je situatie kan nog zo slecht zijn, als je nog hoop hebt voor beter leven doe je t niet.. als je t niet meer hebt dan doe je t wel. ja niet meteen natuurlijk, maar als je t echt al hele tijd niet meer hebt, en t niet meer terugkrijgt en je alles al geprobeerd hebt.. |
Citaat:
maar iig wel omdat hij het niet meer zag zitten denk ik.. |
Ik weet natuurlijk de situatie van die jongen niet,maar ik heb een hele mooie songtekst en misschien wordt het daardoor wat duidelijk wordt...
WANT JE HEBT EEN DROOM Soms ben je alleen en een beetje bang misschien Verlies je de moed, ga je alles donker zien O ja, je probeert maar ziet het de mist in gaan en dan, dan komt het erop aan Refrein: Want je hebt een droom dat alles anders kan dat niets je tegenhoudt, je weet: 't komt ervan Ja, je hebt een droom die altijd sterker is Dan alle duisternis...Ja, je hebt een droom En kijk om je heen, in je eigen buurt gezien Je ziet er zoveel, die het eig'lijk ook niet zien ze staren zich blindt op wat er is misgegaan, en dan, dan komt het erop aan En wat kun je doen, is 't niet teveel misschien? Wat ziet 't eruit, het is niet om aan te zien! De wereld is ziek, hoe kan het ooit beter gaan? Dus toch, dus komt het erop aan ------------------------------------------------------------------------------------ Misschien is hij zijn droom kwijt...En overleefde hij aleen nog maat in plaats van dathij leefde... |
Citaat:
|
Ja, een algemene reden kun je niet geven. Iedereen heeft eigen, persoonlijke redenen.. Bepaalde ingrijpende gebeurtenissen kunnen ook een jong persoon aanzetten tot een dergelijke daad.
Maar als je dan toch een algemene reden wil geven, dan is die al genoemd. Het verlies van hoop (dat het ooit beter wordt/goedkomt).. |
het is misschien een vreemde gedachte maar:
waarom pleegt iemand geen zelfmoord? wat is er in deze wereld om aan vast te houden? wat als er niets meer is om voor te leven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want dood is geen problemen meer, geen gezeik meer,gewoon vrede met alles, want er is niets meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23. |