![]() |
ebola
kan iemand mij uitleggen wat ebola precies is?
Ik weet wal dat het een ziekte is maar wat zijn de symptomen? |
u kut verkeerde forum.
sorry foutje |
|
Ebolavirus:
(genoemd naar een riviertje in Congo ), een in Afrika voorkomend virus dat bestaat in een Soedan-variant en een Congo-variant. Het ebolavirus werd voor het eerst aangetoond in 1976 tijdens twee uitgebreide epidemieën van hemorragische koorts, die bijna gelijktijdig optraden in Noordwest-Zaïre en in Zuid-Soedan. Het betrof voor een deel ziekenhuisinfecties overgebracht door besmette naalden. Andere gevallen waren veroorzaakt door contact met besmet bloed of lichaamsvocht, urine of feces. Het virus kent een incubatieperiode van 2 tot 21 dagen. Symptomen: De door het virus veroorzaakte ziekte wordt gekenmerkt door hoge koorts, hoofdpijn, spierpijn, huiduitslag en bloedingen. Deze verschijnselen gaan soms gepaard met braken, diarree en hepatitis. Het sterftecijfer is hoog, meer dan 60% voor de Soedan-variant, meer dan 90% voor de Congo-variant van het virus. Deze virussen overleven waarschijnlijk in een in het wild levende diersoort. Behandeling: Er is geen behandeling. |
Citaat:
Verder kun je hem zelf idd ook verwijderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb deze info trouwens van dokterdokter.nl en heb alles letterlijk overgenomen. Lijkt me redelijk betrouwbaar. |
Citaat:
|
Ik heb er gisteren een horrorfilm over gezien, jij toevallig ook niet?
Ebola is dat je lichaam gewoon naar de kloten gaat...de binnenkant word pap...moeilijk om zo treffelijk te functioneren idd |
Citaat:
kusje |
Ik ken een goed boek, politieke thriller, waarin dit virus voorkomt en uitvoerig word besproken.
Executive Orders - Tom Clancy (Engels) Uitstel van Executie - Tom Clancy (Nederlands) Heeft iedere goede bibliotheek wel staan. :) |
Infectious Disease Information
Viral Hemorrhagic Fever (including Ebola Hemorrhagic Fever) http://www.cdc.gov/ncidod/diseases/virlfvr/virlfvr.htm Van het CDC, Center for Disease Control. Wereldinstituut voor bestrijding van infectieze ziektes. Staat meer dan je nodig hebt. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16. |