![]() |
Embassy 2003
Het is bijna zover, het Dartstoernooi van het jaar --> THE EMBASSY!!!
PLAYERS - MEN: Tony David (1) (Aus) Raymond van Barneveld (2) (Neth) Mervyn King (3) (Eng) Martin Adams (4) (Eng) Andy Fordham (5) (Eng) Tony O'Shea (6) (Eng) Tony Eccles (7) (Eng) John Walton (8) Gary Anderson (Sco) John Burton (Wales) Matt Clark (Eng) Erik Clarys (Bel) Steve Coote (Eng) Ritchie Davies (Wales) Albertino Essers (Neth) Darryl Fitton (Eng) Shaun Greatbatch (Eng) Ted Hankey (Eng) Dennis Harbour (Eng) Peter Hunt (NZ) Peter Johnstone (Sco) Jarkko Komula (Fin) Colin Monk (Eng) Stefan Nagy (Swe) Martin Phillips (Wal) Gary Robson (Eng) Brian Sorensen (Den) Co Stompe (Neth) Bob Taylor (Sco) Vincent van der Voort (Neth) James Wade (Eng) Robert Wagner (Austria) WOMEN: Francis Hoenselaar (1) (Neth) Trina Gulliver (2) (Eng) Mieke de Boer (3) (Neth) Anne Kirk (4) (Sco) Karin Krappen (Neth) Linda Rogers-Pickett (Wal) Dawn Standley (Eng) Gaynor Williams (Wal) PRIZE MONEY - MEN: Winner £50,000 Runner-up £25,000 Joint third £11,000 Quarter-final losers £6,000 Second round losers £4,250 First round losers £2,750 Highest check-out £2,000 Leading non-qualifiers £800 TOTAL £215,000 The sponsors will pay £50,000 to the player achieving a nine-dart 501 check-out in the 2003 championship at the Lakeside Country Club. In addition the BDO will pay £1,000 for a nine-dart 501 check-out, plus £1,000 if it is transmitted on television. If this is achieved by two or more players, the prize fnd will be shared. WOMEN: Winner £4,000 Runner-up £2,000 Joint third £1,000 Joint fifth £500 TOTAL £10,000 A prize of £10,000 will be awarded to the player achieving a nine-dart 501 check-out. In addition the BDO will pay £1,000 for a nine-dart 501 check-out, plus £1,000 if it is transmitted on television. If this is achieved by two or more players, the prize fnd will be shared. SATURDAY, JANUARY 4 (Best of 5 Sets) 1.00pm JARKKO KOMULA (FIN) v VINCENT VAN DER VOORT (NETH) 2.30pm TONY DAVID (1) (AUS) v BRIAN SORENSEN (DEN) 3.20pm RITCHIE DAVIES (WAL) v ALBERTINO ESSERS (NETH) 6.40pm JOHN WALTON (8) (ENG) v MARTIN PHILLIPS (WAL) 7.30pm PETER JOHNSTONE (SCOT) v GARY ANDERSON (SCOT) 9.00pm ANDY FORDHAM (5) (ENG) v STEFAN NAGY (SWE) SUNDAY, JANUARY 5 (Best of 5 Sets) 1.30pm PETER HUNT (NZ) v BOB TAYLOR (SCOT) 3.10pm MARTIN ADAMS (4) (ENG) v CO STOMPE (NETH) 2.20pm DARYLL FITTON (ENG) v JOHN BURTON (WAL) 6.50pm RAYMOND BARNEVELD(2) (NETH) v MATT CLARK (ENG) 6.00pm GARY ROBSON (ENG) v ROBERT WAGNER (NOR) 7.40pm TONY ECLLES (7) (ENG) v ERIK CLARYS (BELG) MONDAY, JANUARY 6 (Best of 5 Sets) 7.00 COLIN MONK (ENG) v SHAUN GREATBATCH (ENG) 7.50 TONY O'SHEA (6) (ENG) v TED HANKEY (ENG) 8.4O DENNIS HARBOUR (ENG) v JAMES WADE (ENG) 9.30 MERVYN KING (3) (ENG) v STEVE COOTE (ENG) NOTE: TIMES AND ORDER OF MATCHES ARE FOR GUIDANCE ONLY AND ARE SUBJECT TO CHANGE Playing structure of Championship: FIRST ROUND: BEST OF 5 SETS SECOND ROUND: BEST OF 5 SETS QUARTER FINALS: BEST OF 9 SETS SEMI-FINALS: BEST OF 9 SETS FINAL: BEST OF 11 SETS All Sets Best of 5 Legs/All matches: 501 straight start, double finish Saturday, January 4 1.50 FRANCIS HOENSELAAR (NETH) (1) v KAREN KRAPPEN (NETH) 8.20 ANNE KIRK (SCOT) (4) v GAYNOR WILLIAMS (WAL) Sunday, January 5 4.00 TRINA GULLIVER (ENG) (2) v DAWN STANDLEY (ENG) 8.30 MIEKE DE BOER (NETH) (3) v LINDA ROGERS-PICKETT (WAL) SEMI-FINALS: THURSDAY (JAN 9) & FRIDAY (JAN 10) FINAL: SATURDAY, JANUARY 11 PRIZE MONEY: CHAMPION: £4,000 RUNNER-UP £2,000 JOINT THIRD £1,000 x 2 JOINT FIFTH £ 500 x 4 SPECIAL ACHIEVEMENT 9-DART 501 £10,000 All matches will be best of 3 Sets (5 Legs per set) 501 straight start, double finish. Dat was alle goeie informatie die ik op de website van the embassy kon vinden. Zal het 'm dit jaar voor de 3e keer lukken, ga je kijken? Vertel het op dit forum!!! |
ik ben fan van Raymond van Barneveld dus ik hoop het,ik ga alleen naar de nederlanders kijken en misschien wel de finale met daarin misschien barney.
|
:eek: Hmm, je bent me te snel af. Ik wou ook net een topic over de embassy gaan plaatsen. :(
Maar goed, denk zelf niet dat Barney voor de derde keer gaat winnen, bezwijkt onder de druk op bepaalde momenten. Zelfde voor Tony David. Ik ga voor Greatbatch of voor King. Gun het Martin "Wolfie" Adams ook wel, maar ik denk niet dat hij het redt. Hoop iniedergeval niet dat van Barneveld wint, want ik vind het af en toe een grote arrogante kwal. |
King of Walton.
Van Barneveld bezwijkt idd onder de druk. Ik denk zelfs dat hij niet bijzonder ver zal komen, evenals Stompe en van der Voort. |
waar is pusa eigenlijk gebleven :confused:
anyway, ik hoop dat fordham wint, want die gast is echt gewedlig relax, maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat ie wint. ik zou gaan voor walton denk ik, ook al vind ik het een knuppel :p |
Het wordt weer Tony David. Een fenomeen die man.
|
Mijn persoonlijke kanshebbers van 2003:
- Barney - Myrvin King - Tony O'Shea (y) |
Even een reactie
Greatbatch --> Nee, heeft wel de Dutch Open gewonnen (+ een 9-darter, ik was derbij!!!) O'Shea --> kan op sommige momenten goed darten en op andere momenten weer niet, kijk maar naar de WDT tot aan de finale gooide hij fantastisch daarna neit meer King --> Nee, heeft in een paar finales gestaan, doet t steeds niet Martin Adams --> zou t m gunnen, maar t lukt m niet :) Marco Pusa heeft zich helaas niet kunnen plaatsen voor the embassy, in het plaatsingstoernooi verloor hij nipt de finale Ik heb zelf twee kanshebbers: Barney en David, alhoewel ik the count niet moet vergeten |
Ow is het dan al!! Cker snel :) Ik vind et wel leuk :D!
Ik ben voor Tony David.. Kweet niet waarom, maar die vind ik gewoon cool en die gun ik het ook echt.. Voor de rest ben ik ook voor Van Barneveld natuurlijk.. En ik vind et lullig dat de vrouwen veel minder krijgen.. Majah ze zijn ook wel slechter.. Dat is gewoon zo, misschien niet allemaal maar de meeste wel.. |
ik ben voor komula! vinnem zo cool, jammer dat pusa er niet is! en wolfie is ook goed, gun het hem
en barney is een eikel |
erik clarys gaat winnen :cool:
|
Tony David zie ik het nog wel doen, maar komula en clarijs zeker niet!
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij lijkt arrogant, da's z'n show
|
1. bobby george(of doet ie nie mee)
2 barney 3 stompe 4 hankey 5 king |
Tony David denk ik maakt op mij toch de beste indruk
|
:) hier kan je eigenlijk wel makkelijk over zijn:
- tony david wint sowieso... raymond van barneveld zal wel weer tegenvallen(ze verw88en van zijn kwaliteiten..) en de rest: :confused: de rest is een amatje te klein voor David.... |
thisisfun:
1. bobby george(of doet ie nie mee) 2 barney 3 stompe 4 hankey 5 king Bobby george doet niet mee :( hier kan je eigenlijk wel makkelijk over zijn: - tony david wint sowieso... raymond van barneveld zal wel weer tegenvallen(ze verw88en van zijn kwaliteiten..) en de rest: de rest is een amatje te klein voor David.... David wint niet denk ik, barney is écht goed dit jaar dus ik zet m'n geld op hem... Ze zitten niet bij elkaar in de 'poule'dus een finale David - Barneveld kan erin zitten... |
Citaat:
Ik vond het vanmiddag wel leuk met Albertino Essers en Van der Voort, mjah Van der Voort door, Essers eruit. Beide speelde niet erg sterk :) |
Citaat:
|
Ik zet mijn geld op Mervyn King, die kan het wel aan :)
|
Wolfie wint :D
|
Ik zag zojuist enkele sets.. Vond dat het daar niet echt lekker aan toe ging... :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
the viking was weer geweldig gister. hoop uiteraard dat hij wint, maar bij langere wedstrijden :confused:
|
Citaat:
Adams-Stompe= 3-1 Stompe naar huis. Vanavond: Van Barneveld - Clarke!!!!!!!!!!!! Barney wint wel hopelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Barney en vd Voort als enige nederlanders door.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof niet Vd Voort ver gaat komen, tegen David gaat hij verliezen. En ik heb me vandaag weer effe zit te ergeren aan Van Barneveld. Na zijn wedstrijd toen Martin Fitzmaurice (of zoiets) afscheid nam van de verliezer, dan zag je Barney gelijk weer naar zijn glas met water lopen. En dat ie wel meer! Blijf verdorie gewoon staan luisteren en toon wat meer respect voor je tegenstander!!!!!!
Ik vond trouwens die Robert Wagner bij vlagen echt heel goed gooien, ben benieuwd hoe ver hij komt!!! |
Citaat:
Ja en die ref. heet fitzmaurice |
Citaat:
|
clarys is door :cool:
|
Ik geloof niet Vd Voort ver gaat komen, tegen David gaat hij verliezen. En ik heb me vandaag weer effe zit te ergeren aan Van Barneveld. Na zijn wedstrijd toen Martin Fitzmaurice (of zoiets) afscheid nam van de verliezer, dan zag je Barney gelijk weer naar zijn glas met water lopen. En dat ie wel meer! Blijf verdorie gewoon staan luisteren en toon wat meer respect voor je tegenstander!!!!!!
Ik vond trouwens die Robert Wagner bij vlagen echt heel goed gooien, ben benieuwd hoe ver hij komt!!! Hij toont respect voor z'n tegenstander, het is toch normaal dat Raymond wat wil drinken na afloop van z'n wedstrijd, Matt Clarck toonde overigens ook niet zoveel respect voor Barnet |
bye bye Hankey (verslagen door 'O Shea)
|
Citaat:
Gerechtigheid, ik gun het o'shea wel!!! Was spannendste pot tot nu toe. Maar ja O'shea wint de embassy niet hoop dat die voor barney is. |
Coote tegen King, wie zal er winnen?
Ik denk Coote. :cool: |
Tony O Shea is een aardige kerel, ik heb er een keer een uurtje megepraat echt een topkerel. Ik gun hem nu wel suc6 alleen natuurlijk liever BARNEY
VANAVOND 20.50 vd Voort - David MORGEN 20.00 Barneveld - John Burton |
Bambi - Mieke de Boer- tegen Trina Gulliver.... het blijft leuk om naar Mieke te kijken als ze gooit :) :o
|
Verdomme ga ik net fitnessen als Van der Voort mot darten tegen David :(
|
Is dat pas om 10 voor 9. Boeiend, ik zal present zijn! ;)
|
toch jammer dat hankey eruit ligt. is toch wel een van de echte personalities op de embassy. hoop iig dat adams er snel uitgaat. die gast word echt zo overschat en hij is gewoon niet leuk. moge fordham het toernooi winnen :rolleyes:
|
Citaat:
Adams mag van mij wel, lijkt me wel sympathiek. Fordham.. wel leuke man, maar meer niet. |
Van der Voort ligt eruit:o
Hij stond echt beroerd te gooien:( , niet dat die david zo goed stond te gooien;) erug slechte partij:eek: |
Citaat:
jammer trouwesn dat van der voort net heeft verloren. hij had hem kunen winnen als ie dubbels gooide. zoveel kansen :eek: ps: en fordham is toch cool :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |