![]() |
Herinnering terug krijgen..?
Hallo,
Ik wist niet zeker of ik dit beter hier of op psychologie kon plaatsen, maar ik doe t maar hier, dat leek mij het best. Ik heb een vraag, kun je vergeten herinneringen terug krijgen? Ik heb namelijk gehoord van mijn moeder dat ik mijn opa vlak nadat hij gestorvan was (ik was toen 2 en n half) nog gezien heb, dat was voordat ik wist dat hij dood was. Ik wist daar zelf niets meer van nu, maar ik zal het me graag zelf willen herrinneren, dus weten jullie of dat mogelijk is en zo ja hoe? |
dit kan ook wel bij psycho staan...
Als je kijkt naar Freuds theorie zou het kunnen, door psycho analyse. Maar over het algemeen denk ik dat het erg moeilijk zal zijn. Van voor je derde heeft eigenlijk niemand herinneringen waarom weet ik niet uit mn hoofd.... Maar ik ben nu ff niet in de schrijfmood... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
hmz..mja bedankt voor je info iig.
dat je geen herinneringen van voor je 3e hebt is zeker niet waar, ik heb er wel een paar al zijn de meeste daarvan zo vaag dat ik alleen de plaats nog weet. maar een weet ik nog heel duidelijk (en dat was toen mijn opa nog leefde dus dat zal geen tijd-vergissing zijn) |
Heyz,
Ik heb eigenlijk geen goed antwoord op je vraag, maar ik was eens aan het nadenken. Dat stuk van Freud gelezen, maar nou vraag ik me af wat Reminisceren dan is?? Heeft dat er niet ook iets mee te maken?? Schrots, Johannes J.F. Levensloopmethoden voor groepen. Handboek Groepspsychotherapie : p. J3.5-1 t/m J3.5-24 Trefw.: groepspsychotherapie / levensgebeurtenissen / levensloop Samenvatting: Reminisceren - het ophalen van herinneringen - komt bij jong en oud voor. De verzameling methoden en technieken - al dan niet met therapeutische oogmerken - waarbij mensen gestimuleerd worden om terug te blikken op hun leven, wordt aangeduid met de term 'Levensloopmethoden'. In deze bijdrage worden in het kort enkele individuele methoden besproken, namelijk het Life Experience Interview en het Life Challenges Interview, gevolgd door een uitgebreidere bespreking van enkele prototypische groepsmethoden: 'Groepsreminiscentie' en 'Birren's AutoBiograficCursus (ABC)'. Bron Liefs, Lady of Hope :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49. |