![]() |
Schommelen
Schommelen.
Schuin omhoog en met een vrije val naar beneden. Dan weer omhoog en naar de grond, omhoog, grond, omhoog. Schommelen. Mijn benen in de lucht en zwierend in de lucht. Vrije vogel uit een gesloten kooi, zwevend in de wolken. Schommelen. Met de wind mee omhoog en met de wind terug beneden. Dan weer omhoog, beneden, omhoog, omhoog en een sprong. Ik vlieg! |
Ik vind het niet echt een goed gedicht. Je hebt iets simpels, iets gewoons niet bijzonder genoeg beschreven...
|
Tis heel simpeltjes, bij de 1e 2 strofes vind ik dat wel leuk, lekker luchtig, speels als een kind geschreven. Alleen van de derde strofe, had je een krachtiger eind van kunnen maken.
Een klein veranderingetje had ik aangebracht bij de laatste 2 zinnen: omhoog, Spring. en ik Vloog!. |
Ik vind het een heel lief, echt gedicht. Het is misschien wel simpel :confused: maar er zit echt beweging in. Het enige dat ik zou veranderen is 'Vrije vogel uit een gesloten kooi', het past niet echt in de stijl.
Het is iets gewoons, gewoon beschreven. En dat maakt het mooi, juist dat het zo eenvoudig en simpel is, maakt het een gedicht dat ik niet vlug ga vergeten. |
Hmm, ik weet het niet. Het idee is op zich best leuk, vind alleen de uitwerking niet echt geweldig. Wat gothic al zei, simpel...
Weet niet zo goed, maar heb iig betere van je gelezen (L)Kimry |
Can't help it, maar ik vind dit eigenlijk best wel een poetisch hoogstandje. Ten eerste is er gebruik gemaakt van een minimaal aantal woorden. Ten tweede zijn de zinnen afgebroken op de meest ideale plaatsen. Ten derde beschrijfd het gedicht een gebeurtenis die je niet elke dag tegenkomt bij poezie (origineel dus). Ten vierde is het ook nog eens herkenbaar voor iedereen.
En dan krijgt het de kritiek te simpel te zijn... Volgens mij is dat kenmerkend voor goede poezie. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het idee in hun hoofd hebben dat poezie ingewikkeld en moeilijk zou moeten zijn, maar dat is slechts een idee van enkelen. Ik vind hem top (y) (y) (y) (y) (natuurlijk zijn er nog een aantal veranderingen die je zou kunnen verwerken om het geheel nog beter te maken, maar een gedicht is een diamant, die je altijd blijft bij slijpen.) |
Wat is er in godsnaam mis met simpelheid / duidelijkheid?
Iets duidelijk en mooi onder woorden brengen is net zo goed een talent als dmv geworstel met woorden te zeggen dat je je kut voelt oid. Ik vind het een mooi gedicht, 'te simpel' is een beetje een stom argument. Het gaat erom dat je een gebeurtenis of gevoel goed kan weergeven, en dat is in dit geval gelukt. |
Citaat:
En dat het een 'stom argument' is, is nog stommer dan wat jij stom vind, want het is toch een mening Als ík of Gothic het te simpel vinden, vinden wij dat. (heeft bijna zin om 'lekker puh' te zeggen) |
Citaat:
|
Citaat:
@ hajo: ik ben heel erg benieuwd naar eventuele veranderingen in mijn gedicht. Ook de kritiek van anderen stel ik op prijs. Het is misschien te simpel, voor mij niet. Toch geef ik toe dat ik zelf ook nog helemaal niet tevreden ben. Het kan veel beter. Het kan altijd beter. Het is in ieder geval duidelijk dat de meningen verdeeld zijn. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59. |