![]() |
Wie houd wie voor de gek?
Als een meisje op een jongen verliefd is en hij niet op haar, maar wel een relatie met haar aan zou gaan alleen vanwege het feit dat 'iets beter is dan niets'. Zou die jongen dan wel eerlijk zijn tegenover het meisje en zou die jongen zichzelf dan wel of niet voor de gek houden? Kan dit wel?
Gaarne uw mening hierover. |
Waarom zou hij zichzelf voor de gek houden? Als dat meisje smoorverliefd is op hem en de jongen niet, dan bestaat hooguit de kans dat het meisje na verloop van tijd een illusie armer is.
Het hangt natuurlijk een beetje van de instelling van de jongen af. Ikzelf bijvoorbeeld word heel moeilijk 'zomaar' verliefd, ik moet een meisje eerst echt beter kennen voor ik meer kan gaan voelen. Als zij dan al langer gek op mij was, kan ik best iets met haar beginnen terwijl ik niet verliefd ben, gewoon omdat ik wéét dat ik later wél meer voor haar zal gaan voelen. Als de jongen denkt 'het is beter dan niets' dan is het natuurlijk maar de vraag of het verstandig is. Het meisje verwacht dan misschien te veel van die jongen en komt bedrogen uit. Als hij vantevoren vertelt dat hij niet serieus iets voor haar voelt dan kan het misschién nog, maar dan moet dat meisje het wel héél goed voor zichzelf overwegen. En zoals bekend, kunnen verliefde mensen dingen slecht rationeel overwegen. Mijn advies is dus: niet beginnen, die jongen houdt dan het meisje voor de gek. |
Citaat:
(p.s. Het meisje is zelf niet zo slim) |
Citaat:
Hij is dan niet eerlijk tegenover haar idd. En zichzelf voor de gek houden doet hij alleen als hij zichzelf aanpraat dat hij gevoelens voor haar heeft. |
Citaat:
|
Ik denk dat ik mijzelf best wel in een situatie kan vinden waarop ik het zou doen.
Bijvoorbeeld wanneer je zo vaak/keer-op-keer teleur wordt gesteld, en dan iemand tegenkomt dat net (niet) het 'minimum' meisje is. Maar, nét de moeite waard is om iets 'aan te pappen' waardoor zij je een beter gevoel kan geven. Misschien heb je dan het recht niet om het te doen omdat het voor jou geen echte verliefdheid is, en haar vroeg of laat pijn zal doen. Toch zou ik dan in zo'n situatie voor mijzelf kiezen. |
Citaat:
|
ik vind het niet kunnen
|
Ik vind de topictitel een beetje verwarrend. De jongen houdt hoogstens het meisje voor de gek, niet zichzelf. Ik vind het overigens maar een rotstreek en niet kunnen. Op basis van 'iets is beter dan niets' met iemand nemen is nogal laag. Dan gebruik je iemand gewoon :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik behandel mensen, zoals ze mij behandelen. Voor iemand die het niet verdient, breng ik dus het respect op en vertel ik haar rustig wat ik (niet) voel. |
nee ik vind dit niet kunnen. het lijkt me vreselijk voor dat meisje om daar achter te komen wanneer zij wel hartstikke gek op hem is!
|
Citaat:
In een stadium die afhankelijk is van haar leeftijd. Waarin ze het eigenlijk niet zoveel kan schelen wanneer er een eind komt aan 'de relatie'. 'Domme' verliefdheid. Ik zou mij best in een 'soortgelijke' situatie kunnen verplaatsen. Als het beiden niet heel veel uitmaakt. En toch niet écht heel erg veel voor elkaar betekenen. Maar gewoon een beetje 'houvast' zou kunnen krijgen. |
Citaat:
als ze het daar allebei mee eens zijn, hou ik ze niet tegen. dan moeten ze doen wat ze willen. zodra er eentje daar anders over denkt, dan vind ik het niet kunnen. |
Citaat:
|
Ik vind dat niet eerlijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40. |