![]() |
[html/javascript] Ipv een submit button, een text link
Ik weet dat het kan, maar weet niet precies hoe :)
Ik heb dus ene form, maar ipv aan button wil ik gewoon een text link, hoe doe ik dat en word het ook redelijk ondersteund? |
uhm ja gewoon een functie laten starten
en dan iets met document.form.submit oid.. <SCRIPT LANGUAGE="javascript"> function send() {document.blaform.submit()} </SCRIPT> <FORM NAME="blaform" METHOD="post" ACTION="mailofzi" ENCTYPE="text/plain"> </FORM> |
Hm ik heb een beetje een soortgelijke vraag, prop 't hier maar meteen bij, vind 't een beetje overbodig hier een nieuw topic over te openen.
Ik wil dat na een textarea een 2 buttons laten zien, zoals hier gebeurt met Verstuur reply en Bekijk preview. Ik zie dat 't gewoon 2 submit buttons zijn met elk een aparte manier, maar ik begrijp de afhandeling niet. Hoe wordt gekeken of 't er nou een preview weergegeven moet worden of dat er gesubmit wordt? |
Citaat:
<type="submit" name="submit" value="post"> <type="submit" name="submit" value="value"> (maar volgens mij begrijp ik je niet goed, want dit weet je lijkt me wel) |
Citaat:
<input type=submit value="Bekijk bericht" accesskey=p class=forms onclick="this.form['data[type]'].value = 'preview'"> <input type=submit value="Verstuur bericht" accesskey=s class=forms onclick="this.form['data[type]'].value = 'send'"> dmv $_POST[] ( als vb )vars ( variabelen ) kun je zien welke welke is. :) |
Citaat:
<form name="formManage" action="blaat"> <a href="javascript:document.formManage.submit()">DEL</a> </form> Maar dat werkte dus niet :/ |
En ik heb trouwens nog iets :P
Ik heb een e selectboxxen met: 1: <select><option>a</option><option>b</option></select> 2: <select><option>c</option><option>d</option></select> Wat ik nu eigenlijk wil is dat als optie A is geselecteerd is, dat de 2e textbox niet gebruikt kan worden |
Citaat:
Code:
<html> ik neem aan dat je het zelf wel kan uitbreiden naar id's enzo?? |
Citaat:
|
Citaat:
Code:
<script type="text/javascript"> |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46. |