![]() |
Storm
Tzij, mijn lot was plots verdwenen
Gegrepen door een koele storm Vervlogen zonder doel te noemen Verdriet in een verboden vorm Al dagen houd ik wacht te oever Wakend over 'n kleine kans Dat ooit mijn lot nog aan zal spoelen Of't resterende althans Ooit zal ik roeien; zonder doel Waar niets dan lucht mijn stem weerkaatst De storm die zal mijn lot onthullen En met mijn lot keer ik landwaarts Ooit zal ik roepen; zonder stem Waar ik sterven kan, zo hoog de afgrond Mijn tranen zullen woord bijstaan Niet eens zozeer die uit mijn mond Tzij, mijn lot was plots verdwenen Gegrepen door een koele storm Vervlogen zonder doel te noemen Verdriet in een verboden vorm |
Heel erg mooi. Ik krijg er echt een beetje een beeld bij.. Maar ik heb het idee dat de laatste zin van dit stukje er niet helemaal bijpast.. Ik weet niet waarom, maar daar loopt het eventjes een beetje vast.. sluit niet zo goed aan op de rest van de strofe kwa ritme..
Citaat:
|
misschien niet, suggestieS?
|
Leuk gedicht, lees lekker. Eerste strofe is goed geschreven, leuk gedaan. Nu je in't Nederlands dicht heb ik ook veel vaker het idee dat ik je gedichten begrijp, meer mensen 'last' van?
|
ben aan het denken.. hmmm.. ik kan zo slecht voor anderen hun gedicht gaan veranderen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sju.
Dit. Is. Mooi. Krachtig. En ik hoor de wind. Kan dat? |
Citaat: