Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Leraar!? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=324949)

lukas15 30-12-2002 16:33

Leraar!?

Leraar, lijkt je dat een leuk beroep?
Mij wel, ik ga NL doen in Tilburg...
Zijn er nog meer jonge mensen die gaan studeren om leraar te worden. Laat ff weten!

Breg 30-12-2002 16:52

ligt er aan wat voor leraar. Ik zou er zelf niet aan moeten denken leraar op een basisschool tezijn (nouja, alleen groep 7/8 is nog wel leuk). En leraar op een middelbare school voor bepaalde vakken zie ik ook niet echt zitten.

Ik zie het mezelf nog niet zo heel snel doen, leraar worden. Maar misschien ooit toch wel en dan het liefst lerares lichamelijke opvoeding of engels.

lukas15 30-12-2002 17:06

ik zat ook eerst te dneken aan basisschool maar mij leek de middelbare toch leuker. Je hebt met wat oudere kinderen te maken.

citroen 30-12-2002 17:19

het lijkt me best een leuk beroep, maar of ik het wil worden dat weet ik nog niet :)

Het lijkt me ook wel leuk om bv. zelf lesmethodes te ontwerpen e.d.

eigenlijk heb ik nog totaal geen idee wat ik wil gaan studeren :p

lekker nuttige post weer :o

Siyabonga 30-12-2002 17:46

als het goed is ga ik volgend jaar lerarenopleiding doen in nijmegen

Ellun 30-12-2002 18:06

Het lijkt me wel leuk hoor, ik weet alleen nog niet of ik het wil. Als ik lerares zou worden dan zou ik Klassieke talen of Frans willen geven.

** Lieve2002 ** 30-12-2002 19:37

Tja.....ik wilde altijd dokter worden....maar nu denk ik er toch sterk overna om lerares te worden op de middelbare......en dan voor Biologie.....Scheikunde.....ofzo.....

kuzzz
Lieve

Leonoor 30-12-2002 19:56

Ik heb een half jaar op de lerarenopleiding Duits gezeten. Nu zit ik op de pabo. Hierna wil ik misschien de lerarenopleiding Nederlands ofzo gaan doen, of een post-hbo opleiding tot RT'er/inter begeleid(st)er.

FlorisvdB 30-12-2002 20:12

Leraar lijkt me al niks, maar leraar Nederlands al helemaal niet. Ik heb nu al een hekel aan het vak Nederlands.
Sorry voor mijn wat uitgesproken mening,
sorry leonoor wordt ik nu gebanned???

Ellesje 30-12-2002 20:51

Lijkt me helemaal niets, daar heb ik het geduld niet voor :)

Leonoor 30-12-2002 20:51

Citaat:

FlorisvdB schreef:
Leraar lijkt me al niks, maar leraar Nederlands al helemaal niet. Ik heb nu al een hekel aan het vak Nederlands.
Sorry voor mijn wat uitgesproken mening,
sorry leonoor wordt ik nu gebanned???

't zal me een worst wezen wat jij van Nederlands vindt. :p En nee, ik vraag niet zo snel om bans. Zeker niet als het om zwangere mannen gaat. ;) :p

Thomas 30-12-2002 21:00

Citaat:

Ellesje schreef:
Lijkt me helemaal niets, daar heb ik het geduld niet voor :)

Quiana 30-12-2002 21:09

Neuh, zal blij zijn als ik dan eindelijk een diploma heb,
heb dan geen behoefte om mensen les te geven. :o

Nordens Konge 01-01-2003 20:32

ik doe lerarenopleiding engels
erg leuk, heb een eigen klas op mboniveau wat ik les geef op de vrijdag...ja bevalt wel
zeker doen

Sikamikanico 02-01-2003 13:15

Het beroep lijkt me best leuk, alleen het salaris vind ik een minpunt. Dus zit ik er aan te denken hoogleraar te worden (aan een universiteit dus), alleen is daar het contact met de leerlingen weer wat ver te zoeken...

!Fa!Ke 02-01-2003 15:50

ik wil lerares nederlands worden.....
nee, echt !

Dromer 03-01-2003 16:16

t lijkt mij best heel leuk om later les te geven, op een universiteit lijkt het me helemaal geweldig!!
Maar misschien wil ik over een paar jaar toch het bedrijfsleven in, of wat anders gaan doen :D eerst maar eens verder studeren, ik doe nu geen lerarenopleiding ofzo.

Mindfields 03-01-2003 16:50

Citaat:

!Fa!Ke schreef:
ik wil lerares nederlands worden.....
nee, echt !

Zou ik ook wel willen :)
wel op het vwo

perseus 03-01-2003 17:26

Lijkt me wel leuk, maar ik heb geen geduld genoeg denk ik.

Madame Blanche 03-01-2003 17:31

ja idd!!
wel op een beetje hoog niveau, niet dat ik op mensen neerkijk, maar ik heb toch het idee dat lagere opleidingen iets minder in de hand te houden zijn, zeker als je net nieuw bent als leraar

maar het lijkt mij ook wel leuk hoor, lerares Frans te worden..

Somebody Special 03-01-2003 18:32

Middelbare school lijkt me sowieso niets. Het is zwaar, al die brutale pubers!

Basisschool tot een jaar of 10 lijkt me wel leuk.

(Tilburg, mijn plaatsje ;))

angel_girl 03-01-2003 22:19

Ik wil ook graag PABO gaan doen in Utrecht..

cici 04-01-2003 12:18

leraar is wel een leuk beroep ja.. heb daar ook heel even aan gedacht maar dan ook heeeeeeeeel even. want dan wist ik nie in welk vak. Maarre tilburg is ook wel leuk! woon er namelijk zelf! alvast veel suc6 met je opleiding! hoop dat je net z'on leuke leraar NL word als die ik nu heb. hahahaha...

Saartje* 05-01-2003 11:42

Als ik toch nog voor leerkracht zou gaan studeren, dan zou ik voor de kleuterklasjes gaan staan ofzo.
Of misschien nog lagere school tot 8jaar.
Ouder zou ik nooit doen... Ze zijn veel te opstandig ;)

euro 05-01-2003 20:42

Citaat:

Parallel schreef:
wel op het vwo

Ik ook wel Nederlands lerares misschien...misschien he...nog niets is zeker :)

vrolijkevlinder 06-01-2003 23:22

Ik heb vorig jaar Pabo gedaan, k' wou kleuterleraar worden maar ik vond het echt een kutopleiding. Vakken als netjes leren schrijfen en kinderpsygologie, tja 't was gewoon niks voor mij denk ik.

leandra 07-01-2003 18:50

ik wil lerares Engels wil worden!, maar bedoel je Leraar op de basischool of op de Middelbare school. Ik zit nu in 3HAVO, Als ik over 2 a 3 jaar nog steeds deze gedachte heb, ga ik een Lo opleiding doen (lerarenopleiding)

groetjes Leandra ;)

L1-2 08-01-2003 17:37

leraar op een basisschool zou niets voor mij zijn, maar ik zit er wel aan te denken om gym-lerares te worden op een middelbare school. kan ik zelf ook nog bezig zijn en hoef ik niet de hele dag een beetje sommetje of idiote talen op het bord te zetten en uit te leggen

lukas15 08-01-2003 20:32

Citaat:

cici schreef:
leraar is wel een leuk beroep ja.. heb daar ook heel even aan gedacht maar dan ook heeeeeeeeel even. want dan wist ik nie in welk vak. Maarre tilburg is ook wel leuk! woon er namelijk zelf! alvast veel suc6 met je opleiding! hoop dat je net z'on leuke leraar NL word als die ik nu heb. hahahaha...

Heet die Ton nogiets?

SuperSanne 09-01-2003 14:43

Ha!!! Met leraar worden is volgens mij niets mis, maar pak het slim aan: ga naar duitsland of frankrijk! lagere werkdruk, hoger salaris, en dichtbij nederland. (okay, je moet wel frans of duits leren, maar als je daar toevallig goed in bent...)

Corvus corax 10-01-2003 18:36

Leraar is echt wel een leuk beroep!
Ik zit nu in het eerste jaar van de pabo en heb nu een kleuterklas en 28 januari ga ik naar groep 6.
Ik had verwacht dat alleen de bovenbouw leuk zou zijn, maar de kleuters zijn echt ook heel leuk.
Maar let wel op dat je al na 3/4 weken stage moet lopen.
Dit is juist goed, want dan leer je gelijk veel!
Ik heb het echt naar mijn zin!

Leonoor 10-01-2003 18:44

Citaat:

Corvus corax schreef:
Ik zit nu in het eerste jaar van de pabo en heb nu een kleuterklas en 28 januari ga ik naar groep 6.

Je woont in Barendrecht (volgens je info iig ;)), zit je in Rotterdam op de pabo? En zo ja, welke?

Tis btw alleen op de pabo dat je na 3/4 weken meteen echt stage gaat lopen. Bij de andere lerarenopleidingen heb je vaak (soms zijn er andere regels ed) eerst een soort 'snuffelstage', wij hoefden toen pas in het tweede jaar oid geloof ik echt stage te lopen (ik ben gestopt in het eerste jaar ;) dus ik weet het niet (ik heb wel een les gegeven in de eerste, dat mocht, om te kijken hoe je het vond, maar het hoefde niet)).

Mindfields 10-01-2003 20:38

Citaat:

L1-2 schreef:
leraar op een basisschool zou niets voor mij zijn, maar ik zit er wel aan te denken om gym-lerares te worden op een middelbare school. kan ik zelf ook nog bezig zijn en hoef ik niet de hele dag een beetje sommetje of idiote talen op het bord te zetten en uit te leggen
Lijkt me ook heerlijk, makkelijkste beroep wat er is lijkt me.

Leonoor 11-01-2003 08:28

Citaat:

Parallel schreef:
Lijkt me ook heerlijk, makkelijkste beroep wat er is lijkt me.
Ik denk dat je je daar lelijk op verkijkt. ;)

halve gare 14-01-2003 14:41

als m'n gezondheid mee werkt ga ik volgend jaar in Tilburg lerares geschiedenis studeren...
heb heel lang zitten twijfelen tussen pabo of tilburg maar nu ik archeologie ook wel zie zitten heb ik voor Tilburg gekozen. kan ik na de P nog overstappen naar Archeologie...

heb trouwens gehoord dat je Tilburg wel overal achter aan moet lopen wil je wat voor elkaar krijgen... maar ja das volgens mij wel op elke school.

Leonoor 14-01-2003 14:42

Citaat:

halve gare schreef:
heb trouwens gehoord dat je Tilburg wel overal achter aan moet lopen wil je wat voor elkaar krijgen... maar ja das volgens mij wel op elke school.
Dat ligt idd niet aan Tilburg, das op elke hogeschool en universiteit. ;)

chrissey 20-01-2003 08:41

ja, ik wil ook leraar worden (nou ja in mijn geval lerares..). Ik ga na mijn havo diploma opleiding Nederlands studeren. Daarna ga ik aan heeeel veel kinderen het verschil uit leggen tussen onderwerp en lijdend voorwerp!!!!

greetz christine

Mindfields 20-01-2003 12:23

Citaat:

Leonoor schreef:
Ik denk dat je je daar lelijk op verkijkt. ;)
Denkje?
"Jullie gaan voetballen, jullie basketballen. Ajuus."

The Ox 07-08-2003 15:13

Citaat:

Parallel schreef op 03-01-2003 @ 17:50:
wel op het vwo

Weet je dat vmbo véél leuker is? Dat soort leerlingen moet je wel liggen, maar het is echt heel leuk!

Arun 07-08-2003 15:31

Ik ga eerst pw doen in Leiden, daarna misschien eerste graads docentenopleiding. Voor vwo en havo tot eindexamen :)

The Ox 07-08-2003 16:24

Citaat:

Arun schreef op 07-08-2003 @ 16:31:
Ik ga eerst pw doen in Leiden, daarna misschien eerste graads docentenopleiding. Voor vwo en havo tot eindexamen :)
Ja, da's echt vakantie.. vwo en havo! :D

Keyser Saus 07-08-2003 17:45

Lijkt me wel leuk. :)

Bobby James 07-08-2003 17:49

ja... ik ga volgend jaar voor leraar aardrijkskunde studeren

Andijvie 07-08-2003 18:01

DutchECK gaat volgend schooljaar verder in het tweede jaar opleiding tot leraar Engels voor de onderbouw (toch?).
Hij kan best dingetjes vertellen, als je dat wil :) Hij zal het vast niet erg vinden dat ik hem hier noem :)

The Ox 07-08-2003 20:05

Ik kan je ook een hoop vertellen hoor.. Vraag maar wat je wil :)

@Moon 07-08-2003 20:27

Oh God! Nee dank je! Dat wil ik absoluut niet worden. En als ik dat word zou ik wel een hele strenge juffie zijn. k ben super ongeduldig en als het op de basisschool is zou ik echt gek worden van die kleine ettertjes. En lesgeven op de middelbare school lijkt me al helemaal een ramp, tussen al die pubertjes die altijd maar weer propjes door de klas zitten te gooien. Docent worden? Nooit van me leven!

Mushu 07-08-2003 20:34

Ik heb er serieus over nagedacht of ik lerares zou willen worden. Misschien ga ik dat ook nog wel doen. Het ligt eraan wat voor lerares dan. Op een middelbare school dan het liefst, en 1 of 2 vakken. Heb toch wel een voorkeur naar Nederlands en Frans, omdat ik die talen erg leuk vind. Op een basisschool lijkt me vrij moeilijk, die kinderen zijn nog zo klein en moeilijk om dingen aan uit te leggen. Daar komt bij dat je dan alle vakken geeft eigenlijk. Dat lijkt me ook vrij moeilijk.

L1 07-08-2003 21:58

Nix voor mij al heb ik er wel serieus over nagedacht. ik heb geen gezag in mijn stem. En ik heb genoeg leraren(essen) gehad die dat ook niet hadden. Met de meeste is het niet goed afgelopen.....

Evatjuhhhh 07-08-2003 22:23

mijn moeder is lerares en tot dat ik in de eerste kwam was ik vast besloten dat ik op een basisschool ging werken! Maar nu denk ik er toch nog wel ns overna om muziekdocent te worden. Zingen *ahum* en lekker muziek maken met kinderen! Dat lijkt me wel leuk.. Muziekdocent aan het Voortgezetonderwijs lijkt me eigenlijk niet zo want dan heeft niemand meer zin in muziek..
Maarjah! Misschien wordt ik nog wel lerares ofzo ik weet het niet :)

nare man 08-08-2003 00:36

Leraar, ja graag.

Ik hoop zelf ooit hoogleraar ondernemingsrecht te worden aan de Rijksuniversiteit Groningen of de Universiteit Utrecht, en ga sowieso na mijn afstuderen ook les geven aan de universiteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.