Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Waarom luister je muziek? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=326034)

Rhinus 31-12-2002 15:04

Waarom luister je muziek?

En nu niet zeggen: "Omdat ik het mooi vind."

De meeste mensen [edit]hier[/edit] luisteren veel meer muziek dan de gemiddelde NL-er. Maar waarom?

-Om ergens bij te horen?
-Om je dagelijkse sleur te vergeten?
-Om niet na te hoeven denken over dingen waarover je wel nadenkt als je niet afgeleid/gelijd(?) word.
-Tijdverdrijf?

Of wat? Ik ben erg benieuwd.

Vice 31-12-2002 15:06

optie 3, om lekker bij weg te dromen

en soms ook optie 4, voor als je je verveelt in de trein

Silent Enigma 31-12-2002 15:10

Citaat:

de meeste mensen luisteren veel meer muziek dan de gemiddelde nederlander...
lekker logisch:D:D(y);) jij snapt duidelijk niks van statistiek;):p

ik luister muziek om een gevoel terug te krijgen...verslaving...
als ik iets écht mooi vind krijg ik kippevel. een warm gevoel dat begint in mn kruis en geleidelijk aan doorstroomt naar mn hoofd.

Danique 31-12-2002 15:11

Omdat het anders zo stil is.

Nou, ja het is gewoon tijdverdrijf bijv tijdens het computeren, huiswerk maken. Ik wil gewoon vaak lekker muziek op hebben staan, veel mensen hebben er niet zo'n behoefte aan en nemen genoegen met sky radio bij hen op het werk, maar ik niet. Ik wil gewoon vaak mijn eigen muziek horen omdat ja, dat hoort gewoon bij me denk ik. Ik denk niet dat je echt uitleg kan geven over hoe je je voelt als je je lievelings muziek op hebt staan, het is gewoon een gevoel, dat je soort van compleet maakt, zonder je muziek is het gewoon niet leuk, saai. Dus ik luister het altijd om me goed te voelen.

argh dit soort topics.. :p

G-Lo 31-12-2002 15:14

Wegdromen, m'n gedachten aan de kanten zetten.
Geweldig. Geluk voelen? Klinkt lekker cliche..maar ik kan echt intens gelukkig zijn als ik bepaalde muziek bij een bepaalde omstandigheid hoor.

(sparta - cut your ribbon keihard aanstaan terwijl ik snachts om 3 uur door de stromende regen naar huis fiets.. geweldig. of ..and out come the wolves op zetten en door de stad lopen.. )

..me afsluiten van de wereld om me heen? ..

Danique 31-12-2002 15:17

Kippevel krijgen van sommige nummers is ook geweldig, daar doe ik het voor :D

eXo 31-12-2002 15:20

Offtopic: Waarom wil je dat weten?

Nou uh.. vaak omdat ik het mooi vind, omdat het voor afleiding zorgt, soms om te lachen en ook om op te dansen.

The Undertaker 31-12-2002 15:28

om er bij te horen natuurlijk ;)

ik luister het omdat... euh....
het versterkt mijn gevoelens vaak.
en ik vind het gewoon gaaf :D

weet niet bij welke optie dit hoort

Type 31-12-2002 15:28

Omdat ik een friggin' neuroot ben, die het 'incompleet' vind als mijn boxen niet aanstaan, en er geen geluid uit komt.

Ik kan best zonder geluid of zonder muziek, maar dat stoort me dan constant omdat ik eigenlijk wel mijn winamp aan moet hebben staan...

Ja, ik krijg therapie ;)

Kazanka 31-12-2002 15:30

jah..wat da boern jung hierbuven owk zegt jah ;)

Wes 31-12-2002 15:32

- Achtergrondgeluid
- Om in slaap te komen
- Verhoogt de sfeer bij sommige bezigheden

paco de taco 31-12-2002 15:33

-Om ergens bij te horen?
niet echt

ook niet

-Om niet na te hoeven denken over dingen waarover je wel nadenkt als je niet afgeleid/gelijd(?) word.
ik dan net zo goed na en word niet afgeleid door de muziek eigenlijk

-Tijdverdrijf?
zoiets ja, de tijd gaat sneller en ik verveel me niet(vooral tijdens reizen enzo)

Saraminde 31-12-2002 17:00

Citaat:

Wes schreef:
- Achtergrondgeluid
- Om in slaap te komen
- Verhoogt de sfeer bij sommige bezigheden

Citaat:

Silent Enigma schreef:
...verslaving...
Citaat:

Rhinus schreef:
Tijdverdrijf
en mijn eigen toevoeging: Woede afreageren, vrolijk worden, danserig worden blabla

RockRoach 31-12-2002 17:12

Om het gevoel van/in/bij een bepaalde situatie te versterken....of zo...

Bienie 31-12-2002 17:37

Wegdromen in mijn eigen wereldje ... :)

Rhinus 31-12-2002 17:41

Citaat:

Silent Enigma schreef:
lekker logisch:D:D(y);) jij snapt duidelijk niks van statistiek;):p

9 op HBO nivo :).
Maar ik heb 't even aangepast. (y)

Rhinus 31-12-2002 17:43

Citaat:

Glow schreef:
..me afsluiten van de wereld om me heen? ..
Bij mij is dat wel iniedergeval :).

Maar ik zie muziek ook als een soort van drugs eigelijk.

Rhinus 31-12-2002 17:44

Citaat:

eXo schreef:
Offtopic: Waarom wil je dat weten?

Eigelijk heb ik geen idee.

:eek:

freakjuh 31-12-2002 18:00

Om men gedachten ergens anders op te zetten
Uit verveling/tijdverdrijf
Omdat ik het vaak saai vindt als het lang stil is, dan ga ik de muziek missen
En ook wel om gevoelens te versterken idd.

Jadis 31-12-2002 19:08

Citaat:

Rhinus schreef:
En nu niet zeggen: "Omdat ik het mooi vind."

De meeste mensen [edit]hier[/edit] luisteren veel meer muziek dan de gemiddelde NL-er. Maar waarom?

-Om ergens bij te horen?
-Tijdverdrijf?

Of wat? Ik ben erg benieuwd.

- Het helpt bij het nadenken.
- Het kalmeert
- Tijdverdrijf
- Vaak benadrukt de mzuiek mijn stemming.

DaKonium 31-12-2002 19:25

ik zou niet weten wat ik zonder muziek zou moeten....

TygerStyle2001 31-12-2002 19:33

muziek is net zoiets als water....

mcsun 31-12-2002 19:38

Citaat:

TygerStyle2001 schreef:
muziek is net zoiets als water....
...en zoiets als adrenaline.

Ce-El-Wan 31-12-2002 19:45

omdat ik anders stapelgek word...

Ce-El-Wan 31-12-2002 19:52

en omdat het me door kuttijden als dit helpt.....

Rioto 31-12-2002 22:10

Omdat de teksten me wel aanstaan/ omdat het vet is / om erop te moshen ...zonder muziek trek ik het niet lang

suicidal eendje 31-12-2002 22:36

muziek geeft mij het gevoel dat alles mooi is

Roxy 01-01-2003 01:45

kan gewoon nie zonder... waarom kan ik nie zonder..
deze optie die jij noemde klopt wel:
- Om niet na te hoeven denken over dingen waarover je wel nadenkt als je niet afgeleid/gelijd(?) word.

maar het werkt bij mij ook andersom door teksten kan ik tot bepaalde ideeen komen die ik anders nie ontdekt zou hebben.. en daarnaast heb ik ook veel steun aan muziek, muziek maakt mij vrolijk...

PIGLY PUFFER 01-01-2003 01:58

zodat men mij niet hoort sexen

Snees 01-01-2003 11:18

uit verveling.
[en als ik dr. Phil van Oprah mag geloven ook omdat ik prikkels nodig heb.]

Horror Kitty 01-01-2003 12:24

om weg te dromen, om emoties te uiten, om af te leiden want als ik geen muziek luister krijg ik rare tics en ga ik met alles in mn buurt lopen klooien (met pennen lopen klooien tot ze kapot zijn enz.), om verveling tegen te gaan als mn broer achter de computer zit :p

shanli 01-01-2003 12:47

Citaat:

Vice schreef:
optie 3, om lekker bij weg te dromen

eXo 01-01-2003 13:47

Citaat:

snees schreef:
uit verveling.
[en als ik dr. Phil van Oprah mag geloven ook omdat ik prikkels nodig heb.]

dr. Phil!! HEERSCH! *doet afgodingsgebaar*

Trimm Trabb 02-01-2003 14:57

Ik luister mzuiek omdat het eigenlijk het enige is wat me interesseert. Muziek is alles. Het is mooi, het kan een gevoel overbrengen, het kan je ergens doorheen helpen...
En soms vind ik het gewoon erg leuk om uit te zoeken hoe een nummer in elkaar zit (elk instrument apart horen en dan ook nog de andere geluidjes)
Ik heb gewoon een obsessie, hou 't daar maar op.

machina82 02-01-2003 20:38

om mijn dagelijkse stoelgang te bevorderen.

konflict 02-01-2003 20:49

Citaat:

machina82 schreef:
misschien moet ik dan ook maar 'ns die schijtmuziek van jou gaan luisteren ;)

NERD 02-01-2003 20:53

...omdat muziek de mooiste vorm van communicatie is...

machina82 02-01-2003 21:22

Citaat:

konflict schreef:
misschien moet ik dan ook maar 'ns die schijtmuziek van jou gaan luisteren ;)
ik geef toe die was funny, maar ik poste dit omdat ik deze topic geheel overbodig vind.

Mokkol 02-01-2003 22:10

om weg te dromen. en OMDAT IK HET MOOI VIND:P en zelf een instrument spelen om dat het gewoon een kick geeft

MetalliCat 02-01-2003 22:28

mahina82, waarom zit je hier nog?!

machina82 02-01-2003 22:44

net alsof jou mijn beweegreden iets uitmaakt

newfoundpunk 02-01-2003 22:44

Omdat ik zonder muziek echt gek wordt, ik MOET gewoon mijn muziek horen de hele dag:) En het helpt me ook als het ff kut met me gaat. helpt me om er weer bovenop te komen.

Pharmacon 02-01-2003 23:08

omdat ik leef voor muziek...
muziek helpt gewoon met een heleboel dingen...tis een uitlaatklep...\

klinkt cliche he ;)

Rhinus 02-01-2003 23:11

Proficiat.

the Soulfly 03-01-2003 03:20

Citaat:

machina82 schreef:
dan hoef je alleen maar naar die foto's van jou te kijken he, veeeel makkelijker

86dagreed 03-01-2003 03:46

Rhinus, ten eerste moet je natuurlijk je hand in een blender stoppen vanwege het typen van:' om erbij te horen'. Als iemand op dit forum muziek luistert omdat hij erbij wil horen, dan was diegene al lang en breed in pakistan geweest, voetballen aan elkaar aan het naaien (vanwege zijn onnozelheid).

Waarom luister ik muziek? Omdat muziek een hogere vorm van communicatie is, het is een extreme vorm van kunst, die me aanspreekt, me aangrijpt me meeneemt en niet meer loslaat. het Pakt je frustratie, en leidt je de weg door een donker labyrinth vol vragen en antwoorden wat bestaan heet, het geeft geen directe antwoorden, maar zet je aan het denken, het begeleidt je, en laat je nooit meer los, als je dat wilt.

Situaties die je beleefd, komen vaak weer te boven als je de muziek hoort, en hoe vaak je het nummer hoort, je blijft het herinneren. Muziek heeft een kracht, een enorme kracht, het drijft je waar je maar heen wil, jij stuurt, hij gaat mee. En is dat niet het mooie, macht over jezelf hebben door middel van muziek (gedeeltelijk dan).

Elke onmacht, elk spoortje frustratie, elk klein puntje pijn, elke minuut dat je je verrot voelt, het heeft een medicijn, en dat medicijn heet muziek. Het zal niet altijd helpen, maar het probeert altijd, en je laat het zelf toe, hoe ver hij mag komen.

Daarom luister ik muziek.

Visceral 03-01-2003 09:47

omdat ik anders mezelf te veel hoor denken

en dan word ik gek. denk dat ik toch eens serieus naar een hoofddokter moet want als het stil is word ik helemaal paranoide

NERD 03-01-2003 09:47

Citaat:

86dagreed schreef:
Rhinus, ten eerste moet je natuurlijk je hand in een blender stoppen vanwege het typen van:' om erbij te horen'. Als iemand op dit forum muziek luistert omdat hij erbij wil horen, dan was diegene al lang en breed in pakistan geweest, voetballen aan elkaar aan het naaien (vanwege zijn onnozelheid).

Waarom luister ik muziek? Omdat muziek een hogere vorm van communicatie is, het is een extreme vorm van kunst, die me aanspreekt, me aangrijpt me meeneemt en niet meer loslaat. het Pakt je frustratie, en leidt je de weg door een donker labyrinth vol vragen en antwoorden wat bestaan heet, het geeft geen directe antwoorden, maar zet je aan het denken, het begeleidt je, en laat je nooit meer los, als je dat wilt.

Situaties die je beleefd, komen vaak weer te boven als je de muziek hoort, en hoe vaak je het nummer hoort, je blijft het herinneren. Muziek heeft een kracht, een enorme kracht, het drijft je waar je maar heen wil, jij stuurt, hij gaat mee. En is dat niet het mooie, macht over jezelf hebben door middel van muziek (gedeeltelijk dan).

Elke onmacht, elk spoortje frustratie, elk klein puntje pijn, elke minuut dat je je verrot voelt, het heeft een medicijn, en dat medicijn heet muziek. Het zal niet altijd helpen, maar het probeert altijd, en je laat het zelf toe, hoe ver hij mag komen.

Daarom luister ik muziek.

AMEN!!!

en nu een slotje, vanaf nu vallen alle andere reacties zo tegen...

Rhinus 03-01-2003 11:59

Citaat:

86dagreed schreef:
't Zijn voorbeelden/vragen!

G-Lo 03-01-2003 13:39

Citaat:

86dagreed schreef:
[..].
--> Move to F&L

;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.