![]() |
(Skispringen) Vierschansentoernooi
Wie gaat/is het 4 schansen toernooi aan het volgen??
Stations: 1.Oberstdorf 2.Garmisch (nieuwjaarsdag) 3.Innsbruck 4.Bisschofshofen. 1e wedstrijd gewonnen door Sven Hannawald "Hanni" zoals die door de duitsers genoemd word voor Hoelwarth en Ahonen. Hannawald zorgde vorig jaar voor een sensationele en historische zege om de 4 schansentoernee (overall) te winnen en hij was de eerste die bij alle 4 de stations in 1 jaar wist te winnen. Zal hij dat dit jaar weer doen??? Er doen ook nederlanders mee: Ingemar Mayr ( een oostenrijker die voor nederland springt omdat hij een nederlandse moeder heeft), heeft zich inmiddels al geplaatst voor de wk maar heeft zich tot 2x toe nog niet weten te plaatsen voor de wedstrijddagen van de vierschansentoernooi in Oberstdorf en Garmisch. Volgende keer beter voor Mayr!! |
ik snap niet dat r altijd zoveel publiek op afkomt, k vind er nl. niets an
|
Er komt zoveel publiek op af omdat dat een volkssport is in duitsland en oostenrijk.
Ik vind hetzelf ook een leuke sport en als ik in een van die landen gewoond had en dan in zo'n gebied waar veel sneeuw ligt had ik het misschien ook gedaan. :) |
Garmisch is een traditie geworden op 1 januari he, dat is dan ook de enige reden waarom ik kijk. Schansspringen is op zich een leuke sport, maar wel jammer dat er zo weinig aandacht aan wordt besteed door de Nederlandse media. Ik hoop dat Sven niet wint, gewoon voor de afwisseling. Maar zijn prestatie van vorig jaar was in ieder geval te prijzen!
|
Citaat:
Ik kijk meestal RTL + ( commentaar van G.Jauch en D.Toma ) of Eurosport. |
ik zou het zelf ook willen kunnen :)
|
ik ga dadelijk wel ff kijken
lekker saai maar ik volg het niet |
Morgenstern won gisteren de kwalificatie in Garmisch voor koch en Ahonen!!!
Vandaag om 13:45 begint de wedstrijddag!!! We zullen zien?? Hannawald zal wel weer winnen!! al hoop ik voor de toernooispanning van niet |
Uitslag Garmisch
1.Peterka 2.Goldberger en Malysz 4.Ljoekelsoey 5.Ahonen 6.Ammann 7.Miyahira 8.Kofler Hannawald pas 12e. Ahonen leidt toernooi nu voor Peterka en Ljoekelsoey, 4e hannawald, 5e malysz. |
valt er wel eens eentje verkeerd:)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22. |