![]() |
welterusten
welterusten allemaal,
slaap maar, slaap maar zacht ga liggen met je ogen dicht alles is goed, alles is weer goed de ruzie is weer goedgemaakt de kamer opgeruimd en schoon de kinderen zijn in bad geweest in bed gestopt en toegedekt welterusten allemaal slaap maar, slaap maar diep oogjes dicht en snaveltjes toe alles is goed, alles is weer goed het is zo donker buiten alleen de maan is aan de wereld is keurig opgeborgen in de schaduw, voor de nacht welterusten allemaal slaap maar, slaap maar lekker sluit je ogen en je lach alles is weer goed, slaap lekker... en tot morgen |
ik vind het een beetje saai en weinigzeggend, niet bijzonder, het doet me niets
|
ik vind het leuk, maar niet echt top. het is een beetje acda en de munnik achtig, alleen dan niet zo rakend, of toch weer wel. ik zal het eens gaan zingen..
*dancin'angel* |
vond het gedicht op het eerste gezicht niet zo speciaal, maar denk nu te snappen waar het over gaat: mooi... het refrein is op een of andere manier zeer rustgevend, of komt dat omdat ik erbij denk dat het van jou komt? ...
|
het is gewoon typisch maal, erg cool (y)
|
|HIj is mooi
|
Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier geweest ben, en dan lees ik door een dichtend pad van die bovenbeste dichteres, om te ontdekken dat dit misschien niet het mooiste gedicht was dat je ooit schreef, maar het schittert wel, en kietelt als je schrijft hoe de maan aan is. Prachtig in eenvoud, die pittig prettig geschreven zinssnede, en perfect de sfeer aantonend, de boodschap ontwarrend van dit gedicht.
Groetjes, Dreampoet |
Citaat:
ontopic: ik moet zeggen, ik vind het inderdaad niet erg veelzeggend.. maar op een ander niveau toch weer wel... het heeft de uitstraling (op het eerste gezicht) van een gedicht geschreven door een kind van 9... toch heeft het een bepaalde charme, wat je toch raakt, want hier zit ergens een stereotype in verborgen... of iets wat in het alledaags gebeurt... daarom spreekt het aan... daarom vind ik het zo goed... (y) |
so many ways to say good-night, why not do it well? ;)
|
Ik vind het mooi in haar eenvoud:)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49. |