![]() |
Favoriete Regisseur?
Quinten Tarentino
Gus van Sant Steven Spielberg Stanley Kubrick |
Joel & Ethan Coel
Darren Aranofsky Quentin Tarantino |
S.S.
[Dit bericht is aangepast door D@mien (12-11-2001).] |
Tim Burton & tarantino
|
fincher
aronofsky luhrmann http://forum.scholieren.com/smile.gif kubrick burton (alhoewel planet of the apes een misstap was..) http://forum.scholieren.com/smile.gif en ja toch ook een klein beetje spielberg http://forum.scholieren.com/wink.gif |
Kitano, Kurosawa, Kubrick, Scorsese, Cameron, Coen, (Tarantino, Coppola, Fincher)....ik verzin nog wel wat.
Rollo... vraagt zich af waar hij Truffaut en Bergman films kan vinden |
Peter Jackson
Stanley Kubrick John Carpenter Darren Aronofsky David Fincher Steven Spielberg |
kevin smith (silent bob - geniaal!)
george lucas (indiana jones is toch een van mn favorieten) steven spielberg (hoe commercieel ook, hij kan wel films maken!) paul verhoeven (chauvinsme) Coen brothers - grappige films altijd david fincher - se7en rocks en judith van apc tim burton - geweldig bizarre films idd pota kutfilm |
-Steven Spielberg
-George Lucas -Tim Burton |
Een paar....
ALEJANDRO AMENABAR Het Spaanse cinematische wonderkind dat ooit met een korte film over een afgehakte kop die door een kamer stuiterd faam ontving en daarna het sterke TESIS en ABRE LOS OJOS maakte. TOBE HOOPER Om zijn brilliante TEXAS CHAINSAW MASSACRE en toch sterke POLTERGEIST die hij zelf regiseerde ondanks de geruchten die rond de productie zweven. GUILLERMO DEL TORO Liefhebber van het fantastische en dat is zijn eerste film ook CRONOS, heerlijke sfeer en mooi verhaal. DAVID FINCHER Voor het stijlvolle ALIEN 3, de benauwende en grimmige SEVEN, en zijn interessante THE GAME. DARIO ARGENTO Al was het alleen al om PROFONDO ROSSO die met zijn overgoten duistere sfeer een klassieker is. Zijn vreselijke close-ups zijn te verwaarlozen tegenover de ambiancé. STANLEY KUBRICK Twee woorden. THE SHINING. CLIVE BARKER Die homo-erotische horror succesvol maakte en per ongeluk een nieuwe horrorheld creeërde. |
Stanley Kubrick, zoals bekend
|
Citaat:
|
Micheal Bay
Tony & Ridley Soctt Steven Spielberg Mark Pellington M. Night Shyamalan James Wong |
Kubrick
_______ Francis Ford Coppola David Lynch Tarantino Spielberg heeft AI verneukt en maakt alleen maar films omdat ze veel geld op gaan brengen. Dus hij hoeft niet meer. Close Encounters en Schindlers List hadden er anders wel voor gezorgd dat 'ie in het lijstje stond. |
Ik vind trouwens dat Kubrick niet in een lijstje mag staan, hij is de meester en staat boven iedereen.
|
Quentin Tarantino (Pulp Fiction)
Guy Ritchie (Lock, Stock & Two Smoking Barrels) Francis Ford Coppola (The Godfather) Brian De Palma (Scarface) Martin Scorsese (Taxi Driver) Stanley Kubrick (The Shining) [Dit bericht is aangepast door Diesel (03-03-2002).] |
Citaat:
Citaat:
Orson Welles, Alfred Hitchcock, Andrei Tarkovsky, Ingrid Bergman en nog VEEL meer. |
Niet gezegd dat Spielberg slecht is.
Maar hij zet gewoon degelijke films in elkaar die goed verkopen. Na AI wil ik hem niet meer in mijn lijstje. Dat is subjectief. Ik weet het. Maar ja... 'Beste REgisseurs is sowieso subjectief lijstje' Kubrick is mijn held. AL zijn films zijn meesterwerken. Kunstwerken. Dat is zijn kracht. En zijn latere films waren altijd controversieel, wisten heftige reacties op te wekken. Orson Welles' Citizen Kane is zeker een machtig mooie film (mijn nummer 2 na space odyssey), maar het is wel de enige film die ik van hem ken. Daarom staat ie er niet bij. Hitchcock, mjah zeer goede thrillers. Degelijke films. Maar daar blijft het dan bij. Andere ken ik niet. Mijn fout. Zal nog eens kijken |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Peter Jackson natuurlijk http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Citaat:
Maar Clockwork Orange, Lolita en Dr. Strangelove waren zeker wel controversieel. |
A Clockwork Orange viel mij tegen. Boek vond ik beter. 2001: A Space Odyssee deed mij bijna slapen. Kubrick kan zijn plaats in mijn lijstje wel vergeten ondanks Dr. Strangelove en the Shining.
Bij mij is er maar één nummer 1 en dat is David Fincher. Hij is mijn grote voorbeeld. Hij maakt interessante films voor een groot publiek, neemt het publiek serieus. Zijn films zijn allemaal visueel heel sterk. Bij de Coen brothers blijf je gewoon merken dat ze zielsveel van films houden. Ik vind hun films prachtig, klein en liefdevol. Raar om zo te omschrijven misschien. Verder vind ik Ridley Scott visueel heel sterk, verder ligt hij gewoon even hoog met Spielberg... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59. |