![]() |
verschil tussen HTTP, POP3 en IMAP
Kan iemand mij dat uitleggen?
En dan vooral het uiterlijke verschil. Het verschil onder de moterkap maakt me neit zo uit. |
HTTP is "webmail".
POP3 is email wat je via Outlook (Express) of een andere email client downloadt/leest. IMAP vraag ik me ook af wat het is. |
Weet iemand hoe je kan poppen op een hotmail adres?
|
IMAP= (Internet Message Acces Protocol) , Toegangs protokol voor het internet mededelingen, het protokol voor het doorgeven van elektronische post ( e-mail ) via het internet. :)
|
bij pop3 haal je de email naar je eigen pc, en dan lees je het.
bij imap blijft de pc op de server staan, zodat je vanaf verschillende locaties bij je mail kan, aangezien het niet naar je eigen pc word gedownload. http heeft niks met email te maken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
staat toch echt versie 6.00.nogwat. |
Citaat:
Als je niet betaald kun je wel via outlook alles ophalen, ik dacht via IMAP, maar dat weet ik niet zeker (maar dat staat al ingesteld bij outlook). |
het kan vanaf een bepaalde OE versie.
maakt ie verbinding met die site ofzo webmail werkt op basis van imap. en OE saved toch de inhoud van de mails voor offline gebruik enz. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
OUtlook (vanaf 97) gebruikt een apart niet gedocumenteerd protocol HTTPS genaamd
er zijn verschillende progselds die dit protocol kopieren en waarmee je hotmail/yahoo kan lezen die dienen als mailserver die het zelf ophalen en opslaan als pop3 waarna jij het van je localhost kan trekken Binnebn windows kan Outlook het vertrouw je outlook niet dan zou je een kunnen kijken naar Pop3Hot wil je onder linux je hotmail ophalen zou je eens kunnen kijken naar Hotwayd hopend je hiermee een beetje te hebben geholpen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
van www.whatis.com |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |